پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
زیرشویی خودرو

چرا باید خودرو خود را زیرشویی کنیم ؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شاید یکی از متداول ترین سوال هایی که هر یک از دارندگان و مالکان خودرو می پرسند، درباره شستشو و نظافت بخش زیرین خودرو و یا در اصطلاح زیرشویی خودرو باشد. در این حوزه سوال های زیادی پرسیده می شوند اما در جواب این سوال ها اختلاف نظر زیادی نیز وجود دارد. سوال هایی همچون، آیا زیرشویی خودرو باید انجام گیرد؟  در چه زمان هایی زیرشویی خودرو اهمیت بیشتری دارد؟ آیا زیرشویی به سلامت خودرو آسیب می رساند یا خیر و….  از این رو قصد داریم تا در این مقاله به بررسی این سوال ها بپردازیم.

آیا زیرشویی خودرو ضروری است؟

همانطور که شستشوی بدنه خودرو ضروری و در حفظ ظاهر خودرو پر اهمیت است، شستشوی بخش زیرین آن نیز دارای اهمیت بسیاری است. این مهم در طول فصول سرد سال که معمولا در کف جاده ها، نمک و شن پاشیده می شود بیش از پیش نیاز به توجه دارد. چسبیده شدن آلودگی هایی چون نمک و شن به زیر خودرو امکان فرسودگی آن را نیز افزایش داده و در نتیجه طول عمر خودرو کاهش پیدا می کند. از سوی دیگر این آلودگی ها موجب می شود تا به تجهیزات و متعلقات زیر خودرو آسیب وارد شده اما از آنجایی که در قابل رویت و مشاهده نمی باشد از دید پنهان مانده و در مدت زمان های طولانی موجب آسیب های موتوری گردد.

آیا زیرشویی می تواند به خودرو آسیب وارد نماید ؟

یکی از تصورات اشتباه دارندگان خودرو این است که زیرشویی موجب آسیب به تجهیزات و متعلقات زیرین خودرو می شود. شاید در گذشته و با تجهیزات قدیمی این نکته تا حدودی درست بوده اما امروزه این شستشو و نظافت به وسیله تجهیزاتی مدرن همچون لنس زیرشویی و یا زیرشویی های اتوماتیک صورت می گیرد. به وسیله این تجهیز ساده اما کارآمد، عملیات نظافت را بدون هیچ آسیبی در سریع ترین زمان ممکن صورت می گیرد. لنس زیر شویی 3 نازله بسیار سبک و ارگونومیک است و در حین نظافت به هیچ عنوان آلودگی ها پخش و یا به اطراف پاشیده نمی گردد.

زیرشویی خودرو در چه زمانی باید صورت گیرد؟

به عقیده کارشناسان بهتر است زیرشویی خودرو حداقل 3 بار در طول سال صورت گیرد و بهتر است این تعداد دفعات در فصول سرد و پس از بارندگی ها باشد تا هیچ آلودگی بر زیرخودرو باقی نماند. از سوی دیگر توصیه می شود که این نظافت در مراکزی صورت گیرد که از تجهیزات و لوازم جدیدی همچون لنس زیرشویی بهره می برند. چرا که در روش های مرسوم و قدیمی همچون استفاده از چال سرویس و یا استفاده از جک های هیدرولیکی علاوه بر مطلوب نبودن نتیجه شستشو امکان آسیب به خودرو نیز وجود دارد. توصیه می شود تا از نظافت این بخش در مراکزی که از تجهیزات مدرن استفاده نمی کنند چشم پوشی گردد.

شرکت تجهیز و توسعه پیشرو پاکران به عنوان اولین تولید کننده و همچنین واردکننده تجهیزات کارواش از برترین برند های اروپایی آماده ارائه جدید ترین و کارآمد ترین تجهیزات و لوازم جانبی کارواش می باشد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید