پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک بهتر است یا کارواش دستی ؟

کارواش اتوماتیک یا کارواش دستی ؟ بخش دوم

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

اگرچه بخش بزرگی از جامعه همچنان از طرفداران کارواش های سنتی و دستی هستند اما امروزه تعداد بسیاری نیز از کارواش های اتوماتیک استفاده می کنند و روزانه بر تعداد آنها افزوده می شود. شاید از مهمترین دلایلی که مردم کمتر به دستگاه های اتوماتیک اعتماد می کنند، قدیمی شدن و فرسوده بودن برس های دستگاه های موجود باشد. از آنجایی که مدت زیادی دستگاه های کارواش اتوماتیک مدرن به کشور وارد نمی شد و همچنین تولیدکنندگان از تولید و ارائه خدمات صرف نظر کرده بودند، به مرور این دستگاه ها با اقبال کمتری رو به رو می شدند. امروزه با وجود شرکت هایی مانند تجهیز و توسعه پیشرو پاکران که به صورت تخصصی وارد حوزه تولید، واردات و خدمات پس از فروش دستگاه های کارواش اتوماتیک شده اند، اقشار مختلف مردم نیز بیش از گذشته به این دستگاه ها اعتماد می کنند.

مزایای کارواش اتوماتیک چیست؟
مزایای کارواش اتوماتیک چیست؟

مزایای کارواش اتوماتیک

شاید اکثر مردم تنها مزیت رقباتی بودن کارواش اتوماتیک نسبت به کارواش های سنتی را صرفه جویی در زمان و همچنین سریع تر بودن عملیات شستشو می دانند اما به جرات می توان گفت که این فقط یکی از مهم ترین مزیت های کارواش اتوماتیک است. از دیگر مزیت های این مدل کارواش ها می توان به، کاهش مصرف آب، برق و مواد شوینده، نیاز کمتر به زمین، کاهش نیروی انسانی و بالا رفتن کیفیت شستشو اشاره نمود. در ادامه این مقاله به بررسی هر یک از این موارد می پردازیم.

بهینه کردن مصرف آب و مواد شوینده در کارواش اتوماتیک
بهینه کردن مصرف آب و مواد شوینده در کارواش اتوماتیک

کاهش مصرف

امروزه حفظ محیط زیست، کاهش آلودگی های محیطی و همچنین مصرف از مهمترین دغدغه های هر کشوری محسوب می شود. سالانه مقدار زیادی وقت و همچنین منابع مالی صرف تمیز شدن محیط زیست و حفظ آن می شود که با دقت بیشتر در مصرف می توان از آن جلوگیری نمود. دستگاه های کارواش اتوماتیک مدرن و امروزی با بهینه کردن مصرف مواد شوینده و کاهش چشمگیر مصرف آب و برق در زمینه حفظ محیط زیست گامی بزرگ برداشته اند. شرکت ایستوبال اسپانیا از بزرگترین تولیدکنندگان دستگاه های کارواش اتوماتیک در دنیا در سال 2017  با دریافت مدرک سوآن اکولیبل Swan Ecolabel  به بزرگترین حامی محیط زیست در این صنعت تبدیل شد.

مدرک سوآن اکولیبیل بزرگترین حامی محیط زیست
مدرک سوآن اکولیبل Swan Ecolabel به بزرگترین حامی محیط زیست

مساحت کمتر زمین مورد نیاز

کارواش های سنتی به دلیل پایین بودن سرعت شستشو خودرو و همچنین جدا بودن جایگاه های شستشوی و خشک کردن نسبت به کارواش های دستگاه های اتوماتیک نیاز به فضای بیشتری دارند. سرعت بالای شستشوی بدنه خودرو موجب کاهش صف های انتظار می شود و همچنین وجود خشک کن های قوی جهت خشک کردن بدنه خودرو، نیاز به فضای بیشتر برای خشک کردن خودرو را مرتفع می نمایند. جالب است بدانید، خشک کن های مدرن و حرفه ای ساخته در شرکت ایستوبال تا 95 درصد بدنه خودرو را خشک می نمایند.

اجرا کارواش اتوماتیک در فضای کمتر
اجرا کارواش اتوماتیک در فضای کمتر

کاهش نیروی انسانی

از مهمترین دغدغه و نگرانی هر کارواش، می توان به نیاز به نیروی انسانی اشاره نمود. در کنار مشکلات مالی، حقوق، دستمزد، بیمه، دریافت اجباری انعام نیز از اختلافات مهم بین کارگران و کارفرمایان آنها و همچنین کارگران و مشتریان است. در کارواش های دستی، همه عملیات شستشو و خشک کردن توسط نیروهای خدماتی صورت می گیرد. با بالا رفتن تعداد شستشو های خودرو و همچنین ساعات کاری کارواش، تعداد نیروهای مورد نیاز نیز بالاتر می رود که این می تواند بر مشکلات یک کارواش دار و یا عدم رضایت مشتریان بیافزاید. حال آنکه در کارواش های اتوماتیک صرفه با وجود یک سرکارگر و یا یک نیروی خدماتی کلیه امور شستشو و خشک شدن کامل بدنه خودرو انجام میگیرد. حال آنکه در کشور های اروپایی همچون آلمان و ایتالیا حتی همین یک نفر هم وجود ندارد و همه امور شستشو و خشک کردن توسط این دستگاه های مدرن و حرفه ای صورت می گیرد.

 

برنده نهایی کارواش اتوماتیک یا کارواش دستی ؟

با وجود همه اختلاف نظرها و نکاتی که در این مقاله و همچنین مقاله قبلی اشاره شد می توان اینگونه نتیجه گرفت که اگر کارواشی با دستگاه هایی مدرن و امروزی همچون دستگاه کارواش ایستوبال اسپانیا با برس های فوم ضد خش در اطراف خود دارید بهتر ست به آن اطمینان کنید تا طعم یک کارواش سریع و با کیفیت را بچشید. این دستگاه ها ضمن سرعت بالا شستشو، کیفیت و عمق بالای شستشو را نیز به همراه دارند. پاشش واکس بدنه خودرو نیز ضمن درخشندگی بیشتر خودرو موجب بیشتر تمیز ماندن خودرو و کاهش جذب گرد و خاک می گردد.

اما اگر به موجب فاصله زیاد تا این کارواش ها و یا تمایل به استفاده از خدمات کارواش های دستی، نمی خواهید از سرویس این کارواش های اتوماتیک استفاده نمایید، به شما توصیه می کنیم تا از خدمات کارواش های دستی مدرن و در اصطلاح کارواش های مکانیزه استفاده نمایید. این کارواش ها با بهره گیری از تجهیزات جدید و بروز اروپایی ضمن حفظ کیفیت رنگ خودرو، شستشوی بهتری نیز ارائه می نمایند. در پایان می بایست به این موضوع نیز اشاره کرد که کارواش ها اتوماتیک و فرسوده و همچنین کارواش های سنتی و بی کیفیت هر دو به یک اندازه برای خودرو شما و محیط زیست خطرناک هستند. پس با انتخاب یک کارواش استاندارد و با کیفیت بر طول عمر خودرو و محیط اطراف خود بیافزایید.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید