پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
نکات راه اندازی کارواش اتوماتیک

برای راه اندازی کارواش اتوماتیک به چه نکاتی باید توجه داشت؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

در سال های اخیر با توجه به رونق کسب و کار کارواش ها و همچنین درآمد حاصل از این کار، تعداد نفرات بیشتری به سرمایه گذاری در این صنعت تمایل پیدا کرده اند. همچنین صاحبان کارواش ها و سرمایه گذران در این کسب و کار همواره به فکر گسترش دادن و بروز رسانی کار و شغل خود هستند. به همین دلیل بسیاری از کارواش داران تمایب دارند تا کارواش های سنتی و قدیمی خود را با کارواش های اتوماتیک جایگزین نمایند. آنها به مزیت ها و برتری های این روش شستشوی بدنه خودرو آگاهی یافته و دریافته اند که به کمک کارواش اتوماتیک می توانند راندمان کار خود را بالاتر ببرند. کارواش اتوماتیک علاوه بر بالا بردن بازده و افزایش سرعت شستشو، موجب کاهش هزینه های جاری کارواش ( نیروی انسانی، مواد شوینده، آب، برق و … ) می شود. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی 5 مورد از نکاتی که قبل از راه اندازی کارواش به آنها توجه کنید بپردازیم.

⦁ جدول برنامه ریزی

برنامه ریزی هدفمند از مهم ترین نکاتی است که می  تواند در موفقیت و یا شکست هر کسب و کار تاثیر مستقیم داشته باشد. برنامه ریزی می تواند شامل ریز ترین جزییات برنامه تا برزگ ترین قسمت های کار باشد. تحلیل بازار کسب و کار، بررسی رقبا و فضای کارآنها، پیدا کردن زمین وفضای مناسب برای راه اندازی کارواش، نقشه جانجمایی، بررسی تجهیزات لازم و غیره بخشی از این جدول برنامه ریزی خواهد بود. پس از تکمیل این نقشه راه، نوبت شروع مراحل اجرایی خواهد رسید.

⦁ بهره گیری از مشاوره های متخصصان

بهره برداری از کارواش اتوماتیک علاوه بر برنامه ریزی هدفمند نیاز به مشورت و مشاوره نیز دارد. در واقع برای نتیجه گیری بهتر و صرفه جویی در هزینه ها می توانید از ایده و تجربه های متخصصان استفاده نمایید. از جمله مواردی که باید در آنها بیشتر دقت نمود می توان به انتخاب زمین مناسب، نقشه جانمایی، تخمین هزینه و درآمد، سختی آب در منطقه، تجهیزات مورد نیاز، تجهیزات ایمنی لازم، تخمین تعداد شستشو خودرو در روز و همچنین زمان مورد نیاز برای هر شستشوی خودرو اشاره نمود.

مشاوره با متخصصان برای راه اندازی کارواش اتوماتیک
مشاوره با متخصصان برای راه اندازی کارواش اتوماتیک

⦁ انتخاب زمین مناسب

موقعیت قرارگیری زمین، ابعاد مناسب، فضای کافی برای چرخش خودرو و همچنین ورودی و خروجی مناسب از مهمترین نکاتی است که برای کارواش می بایست در نظر داشت. بدیهی است که زمینی که در خیابان اصلی قرار دارد نسبت به زمینی که در یک خیابان فرعی است دارای تردد بیشتری است. در همین تردد ها و بیشتر دیده شدن، مشتری های بیشتری برای کارواش به وجود می آید. حداقل فضای مناسب برای کارواش حدود 200 الی 250 متر مربع است اما با توجه به محل قرار گیری کارواش و تعداد جایگاه شستشو، این عدد می تواند کمتر و یا بیشتر باشد. با توجه به موارد ذکر شده می توان دریافت که شاید مهمترین نکته در راه اندازی کارواش، انتخاب زمین مناسب آن است.

متراژ مناسب برای کارواش اتوماتیک
متراژ مناسب برای کارواش اتوماتیک

⦁ انتخاب دستگاه کارواش اتوماتیک

طی سالهای اخیر و با توجه به پیشرفت های صورت گرفته، کارواش های اتوماتیک در کشورهای مختلف و با برند های مختلف تولید و وارد بازارهای جهانی شده است. کشورهای آلمان، اسپانیا، ایتالیا و ژاپن از برترین تولید کنندگان دستگاه کارواش اتوماتیک هستند. انتخاب دستگاه مناسب از سه نظر دارای اهمیت می باشد: ایمنی در شستشو و طول عمر قطعات و در نهایت تعداد شستشوی مورد نظر در ساعت. کارواش های اتوماتیک به دلیل آنکه به صورت مستقیم با بدنه خودرو و یا تجهیزات خارجی اتومبیل (مانند آینه و برف پاکن) در ارتباط هست، در صورت خرید از برند اشتباه می تواند هزینه های سنگین مالی به کارواش داران تحمیل نماید اما با انتخاب برند مناسب علاوه بر ایمنی مورد نظر کیفیت شستشوی بهتری نیز خواهیم داشت. کیفیت قطعات استفاده شده در کارواش های اتوماتیک نیز از این رو دارای اهمیت است که علاوه بر طول عمر دستگاه، کاهش هزینه های تمعیر و نگهداری، ایمنی دستگاه را نیز بالاتر می برد. از سوی دیگر تعداد مشتری در ساعت نیز در انتخاب نوع و برند دستگاه موثر است مثلا دستگاه کارواش تونلی با ظرفیت شستشوی 100 خودرو  در ساعت مناسب شهری کوچک با جمعیتی کمتر از 50 هزار نفر نیست چرا که در این حالت دستگاه همواره با حداقل 50 درصد ظرفیت خود مشغول به کار است و این هزینه های جاری کارواش را چندین برابر می نماید. در چنین شرایطی بهتر از دستگاه کارواش دروازه ای استفاده نمود که علاوه بر کاهش در هزینه ها، فضای کمتری را نیاز دارد.

تجهیزات کارواش و لوازم جانبی

از آنجایی که در کارواش های اتوماتیک بخش عمده ای از مراحل شستشو را به عهده می گیرند، نسبت به کارواش هاس سنتی و مکانیزه کمتر به تجهیزات و لوازم جانبی نیاز دارند اما باید دقت داشت که کارواش اتوماتیک صرفا برای شستشوی بدنه خودرو است و برای سایر قسمت ها همچون صفرشویی، موتورشویی و یا زیرشویی همچنان به تجهیزات کارواش نیاز خواهد بود. همچنین برای بالا بردن کیفیت شستوی بدنه می توانید با نصب بوم سقفی قبل از شستشو با دستگاه کارواش اتوماتیک، پیش شستشوی لازمه را انجام دهید تا ضمن بالا بردن کیفیت شستشوی بدنه خودرو، طول عمر برس کارواش اتوماتیک را نیز افزایش دهید. همچنین برخی از ابزارهای کوچک همچون گیره های برف پاکن برای خودروهایی که برف پاکن های غیر استاندارد و یا نامطمئن دارند کارآمد خواهد بود. از دیگر تجهیزاتی که بهتر است در تجهیزات کارواش دیده شود، سیستم زیرشویی اتوماتیک و یا لنس زیرشویی است که می تواند خدمات ارائه شده یک کارواش را تکمیل نماید. همچنین سیستم بازگشت آب و یا تصفیه آب نیز در کشورهایی که دچار بحران آب هستند بسیار کارآمد خواهد بود.

تجهیزات جدید و مناسب برای تاسیس کارواش اتوماتیک
تجهیزات جدید و مناسب برای تاسیس کارواش اتوماتیک

در این مقاله سعی شد تا به بررسی 5 مرحله ابتدایی راه اندازی کارواش اتوماتیک بپردازیم اما می توان گفت برای راه اندازی کارواش مکانیزه و یا کارواش دستی نیز مشابه این مراحل وجود دارد  و بهتر است برای این سیستم های شستشو نیز این مراحل را در نظر بگیرید. کارشناسان متخصص شرکت تجهیز و توسعه پیشرو پاکران نیز افتخار دارند تا به صورت رایگان در تمامی این مسیر خدمات مشاوره ای و با برنامه ریزی تخصصی در کنار شما عزیزان باشند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید