پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
بروز کردن کارواش

چرا باید کارواش خود را بروز کنیم؟ قسمت سوم

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

بروز رسانی و آپدیت کردن هر کسب و کار یکی از مهم ترین نکاتی است که باید رعایت شود، چرا که دیر یا زود رقبایی که در هر صنعت وجود دارند از ما پیشی خواهند گرفت. این موضوع و تجهیزاتی که برای بروز رسانی بخش های مختلف کارواش مورد نیاز است در قسمت های اول و دوم این مقاله بررسی شده و در این مقاله که بخش پایانی آن است به معرفی چند تجهیز جدید و مدرن دیگر خواهیم پرداخت. می بایست به خاطر داشته باشید که این تجهیزات و ملزومات نه تنها در مدرن سازی و زیبا سازی محوطه کارواش موثر هستند بلکه بسیاری از آنها مستقیما ایجاد درآمد می کنند و یا از هزینه های مصرفی در کارواش به صورت چشمگیر جلوگیری می نمایند.

چه تجهیزاتی  را می توانید بهینه کنید و یا به کارواش اضافه نمایید؟

اگرچه در سال های اخیر صنعت کارواش و نظافت صنعتی، بسیار فعال تر از قبل بوده اند و پیشرفت های قابل توجهی داشته اند اما بسیاری از کارواش داران به روش های سنتی و قدیمی خود به ارائه خدمات خود می پردازند. این نکته زمانی مهم تر و قابل توجه می گردد که در برخی از این روش ها مخاطرات زیادی وجود دارد و می تواند موجب گردد تا هزینه و خسارت های سنگینی برای کارواش داران به وجود آورد. اما متاسفانه با توجه به  کافی نبودن اطلاعات و بروز نشدن اطلاعات برخی از کارواش داران، پرداخت این هزینه ها همچنان ادامه دارد. در ادامه این مطلب به بررسی برخی از این تجهیزات می پردازیم.

کارواش مدرن
کارواش مدرن

چه تجهیزاتی برای کارواش تهیه کنیم؟

لنس زیر شویی 3 نازله

به دلیل کمتر دیده شدن قسمت زیرین خودرو، زیرشویی و نظافت این بخش کمتر مورد توجه قرار می گیرد. حال آنکه آلودگی هایی همچون نمک های پاشیده شده در جاده که در تردد به بخش زیرین خودرو می چسبد به تدریج و با گذشت زمان موجب فرسودگی در این قسمت می گردد و چون این قسمت از خودرو در معرض دید نیست، این فرسودگی با سرعت بیشتری ادامه پیدا می کند. در روش های سنتی زیرشویی از چال و یا جک های بالابر خودرو استفاده می گردید. که هر دو روش با مشکلات و خطراتی مواجه هستند. در شستشوی با کمک چاله اگرچه خطری برای خودرو و یا کارگر وجود ندارد اما بازگشت آب فشار قوی و پاشش آن بر روی کارگر موجب سختی در نظافت این بخش می گردد و قالبی از موارد این بخش به خوبی و به صورت کامل تمیز نمی گردد. در سوی دیگر استفاده از جک های بالا بر و خطر سقوط خودرو می تواند هزینه های سنگین و خسارت های جبران ناپذیری در پی داشته باشد. باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که خرید جک های بالابر و یا ایجاد چاله سرویس نیز هزینه های بالایی در پی خواهد داشت.

اما امروزه با توجه به مطالعات انجام گرفته و پیشرفت های تکنولوژی، تمامی مشکلات و مخاطرات این بخش به کمک لنس ویژه زیرشویی مرتفع گردیده است. این تجهیز به ظاهر ساده اما بسیار کارآمد به کمک 3 نازل تعبیه شده و با همین تجهیزات متداول کارواش ها قابل استفاده بوده و تمامی بخش های زیر خودرو به صورت دقیق و کامل مورد نظافت قرار می گیرد. این تجهیز به صورت کاملا ارگونومیک طراحی شده و کار با آن برای کارگران کارواش بسیار راحت است. همچنین لنس زیرشویی موجب تسریع در شستشو نیز می گردد.

لنس زیرشویی 3 نازله کارواش مدرن
لنس زیرشویی 3 نازله کارواش مدرن

گیره مت هولدر

از دیگر تجهیزاتی که سهولت در شستشو و همچنین رعایت بهداشت بیشتری را در پی دارد، گیره مت هولدر یا همان گیره نگهدارنده کفی های خودرو است. در کارواش های سنتی به منظور نظافت کفی و یا موکت های خودرو، آنها در کف کارواش قرار می گیرند حال آنکه زمین کارواش یکی از نقاط آلوده بوده و قرار گرفتن این کفی و شستشوی آن در این محل آلودگی بیشتری را به داخل خودرو منتقل می نماید. در کارواش های مدرن و مکانیزه، این تجهیز بر روی دیوار نصب شده و علاوه بر حفظ بهداشت، روند شستشو تسریع و راحت تر می گردد. این وسیله علاوه بر نکات ذکر شده موجب مرتب تر شد و تمیز بودن محیط کارواش نیز می گردد.

گیره نگهدارنده مت هولدر کارواش مدرن
گیره نگهدارنده مت هولدر کارواش مدرن

قرقره شیلنگ جمع کن اتوماتیک

آخرین تجهیزی که در این مجموعه مقاله به بررسی آن می پردازیم، قرقره شلنگ جمع کن و نگهدارنده شیلنگ کارواش می باشد. اگرچه به منظور جلوگیری از افتادن شیلنگ بر روی زمین، استفاده از بوم سقفی فشار قوی اکیدا مورد تاکید است اما ممکن است در برخی از جایگاه های شستشو امکان نصب و استفاده از این تجهیز بسیار کارآمد وجود نداشته باشد. در این موارد محدود به کارواش داران توصیه می گردد جهت افزایش طول عمر شیلنگ کارواش و همچنین مرتب دیده شدن محیط از شیلنگ جمع کن های اتوماتیک و یا از هولدر شیلنگ استفاده نمایند. این وسیه قابلیت تنظیم طول شیلنگ مورد نیاز برای شستشوی هر خودرو را داراست و به دلیل آنکه پس از شستشو به محل اولیه خود باز می گردد، خودرو از روی آن عبور نمی کند. این امر به طول عمر شیلنگ و همچنین واترجت و پمپ کارواش کمک شایانی می نماید.

قرقره شیلنگ جمع کن اتوماتیک کارواش مدرن
قرقره شیلنگ جمع کن اتوماتیک کارواش مدرن

شرکت پاکران نماینده انحصاری برند R+M/Suttner آلمان با بهره گیری از پرسنلی خبره و دوره دیده آماده ارائه جدیدترین، مدرن ترین و کارآمد ترین راه حل های شستشو و نظافت صنعتی می باشد. به منظور آشنایی بیشتر با محصولات این برند آلمانی می توانید از صفحه تجهیزات کارواش دیدن نمایید و یا با مشاورین متخصص تجهیز و راه اندازی کارواش شرکت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید