پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
تجهیزات مدرن برای کارواش های سنتی

چرا باید کارواش خود را بروز کنیم؟ قسمت اول

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

بسیاری از کارواش داران و سرمایه گذاران در این کسب و کار با توجه به این که با گذشت سال ها از شروع کار خود مشتریان ثابت خود را دارند و به تناسب آن درآمد زایی انجام می دهد، کمتر تمایلی به نوسازی و بروز کردن کسب و کار خود دارند. اما باید به این مورد توجه داشت که بسیاری از لوازم و تجهیزاتی که جدیدا وارد بازار شده اند علاوه بر تسریع در کار موجب کاهش هزینه های جاری در کارواش نیز می گردد. باید به این موضوع دقت کنید که با کاهش هزینه های یک کسب وکار می توان به درآمدزایی آن افزود. از سوی دیگر افزایش راندمان پرسنل، کارمندان و کارگران کارواش نیز سبب می گردد تا تعداد بیشتری خودرو در ساعت قابل شستشو باشند و همین امر نیز افزایش درآمد را در پی دارد.بسیاری از کارواش داران و سرمایه گذاران در این کسب و کار با توجه به این که با گذشت سال ها از شروع کار خود مشتریان ثابت خود را دارند و به تناسب آن درآمد زایی انجام می دهد، کمتر تمایلی به نوسازی و بروز کردن کسب و کار خود دارند. اما باید به این مورد توجه داشت که بسیاری از لوازم و تجهیزاتی که جدیدا وارد بازار شده اند علاوه بر تسریع در کار موجب کاهش هزینه های جاری در کارواش نیز می گردد. باید به این موضوع دقت کنید که با کاهش هزینه های یک کسب وکار می توان به درآمدزایی آن افزود. از سوی دیگر افزایش راندمان پرسنل، کارمندان و کارگران کارواش نیز سبب می گردد تا تعداد بیشتری خودرو در ساعت قابل شستشو باشند و همین امر نیز افزایش درآمد را در پی دارد.

مدرن کردن و باز سازی کارواش های سنتی
مدرن کردن و باز سازی کارواش های سنتی

چه تجهیزاتی در کارواش قابل جایگزینی و بروز رسانی هستند؟

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، بخش عمده تجهیزات و وسایل کارواش قابل جایگزینی هستند. تجهیزات قابل جایگزینی از صندوق های دریافت پول شروع شده و تا تجهیزات خشک کردن بدنه ادامه پیدا می کند. امروزه اکثر کارواش ها برای مدیریت مشتریان و باشگاه مشتریان خود از سیستم های کامپیوتری استفاده می کنند و این تجهیز را جایگزین قبض های قدیمی کرده اند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی جایگزین کردن برخی از تجهیزات نظافت داخل و بدنه خودرو بپردازیم. در بخش اول این مقاله قصد داریم به بررسی تجهیزاتی بپردازیم که در نظافت داخل و صفرشویی مورد استفاده قرار می گیرند و بخش دوم مطلب نیز به بررسی تجهیزات شستشوی بدنه و مراقبت از رنگ خودرو خواهیم پرداخت.

در بخش نظافت داخل خودرو از چه تجهیزاتی مدرنی استفاده کنیم ؟

⦁ جاروبرقی مرکزی و بوم های دیواری

با جایگزین کردن این تجهیز به جای جاروبرقی هایی که در کف کارواش کشیده می شود می توانید از علاوه بر سهولت در استفاده از مزایایی دیگر همچون استهلاک کمتر خرطومی جاروبرقی و استفاده بیشتر از فضای کارواش بهره بگیرید. استفاده از جاروبرقی سنتی در فضای کارواش و کشیدن آن به سمت خودرو، احتمال برخورد آن را به بدنه خودرو و آسیب به رنگ را نیز افزایش می دهد، این در شرایطی است که استفاده از بوم های مکنده و جاروبرقی این احتمال را به صفر رسانده است. با توجه به جنس تمام استنلس استیل این بوم ها و خاصیت ضدزنگ آن، از آنها در کنار مکنده های آب و خاک نیز می توان استفاده نمود.

جارو برقی مرکزی از تجهیزات مدرن کارواش ها
جارو برقی مرکزی از تجهیزات مدرن کارواش ها

تورنادور

جدیدترین و مدرن ترین تجهیز برای صفرشویی خودروها تورنادور است.به کمک این وسیله خاص می توانید یک خودرو را به طور کامل و به صورت تاچلس صفرشویی نمایید. در گذشته اگرچه استفاده از اسپری مکش ها برای صفرشویی صندلی ها بسیار کارآمد بود اما امروزه به دلیل کشیده شدن نازل اسپری مکش بر روی سطح و آسیب به پارچه و یا نمد کمتره مورد استفاده قرار می گیرند. تورنادور به کمک جریان بادی که به آن متصل می شود، می تواند تولید گردباد نماید و این خاصیت موجب می گردد تا بدون برخورد به سطح و به صورت تاچلس، کثیفی و گرد و خاک را از سطح پاک نماید. همچنین این وسیله امکان پاشش مواد شوینده را نیز دارا می باشد. تورنادور وسیله است پر کاربرد که علاوه بر صفرشویی سقف و صندلی ها، در نظافت دریچه های کولر، کمربندهای ایمنی و موتورشویی نیز بسیار کاربردی و موثر است.

مدرنترین تجهیزات صفرشویی
مدرنترین تجهیزات صفرشویی
کارواشی مدرن با تجهیزات مدرن
کارواشی مدرن با تجهیزات مدرن
گان صفر شویی تورنادور
گان صفر شویی تورنادور

گیره نگهدارنده موکت

مت هولدر یا نگهدارنده کفی و موکت خودرو وسیله است جدید و مدرن که در گذشته مشابه آن در کارواش ها موجود نبوده است. این وسیه کارا، به دو دلیل اصلی طراحی وساخته شده است. در گذشته و در کارواش های سنتی، موکت و کفی خودرو بر روی سطح زمین کارواش که از آلوده ترین فضاها می باشد شسته می شد. اگرچه در ظاهر موکت ها تمیز دیده می شدند اما آلودگی بیشتری را همراه با خود به فضای خودرو منتقل می کردند. از سوی دیگر شستشوی سخت کفی ها مخصوصا کفی های سه بعدی که پاشش آب را به سوی فرد تمیزکننده برمی گرداند موجب شد تا این تجهیز بسیار ساده اما کارآمد تولید گردد. این تجهیز علاوه بر سهولت در کار موجب تمیزی و مرتب بودن فضای کارواش نیز می گردد.

گیره نگهدارنده کفی ماشین مت هولدر
گیره نگهدارنده کفی ماشین مت هولدر

در بخش دوم این مقاله به بررسی تجهیز مکانیزه و مدرن شستشوی بدنه خودرو می پردازیم. تجهیزاتی که زیبایی فضای کارواش، سهولت و سرعت شستوی خودرو، افزایش طول عمر سایر تجهیزات و کاهش هزینه های جاری کارواش را در پی خواهند داشت.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید