پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

8 باور اشتباه درباره کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

سالهاست که در کشور ما به دلیل تبلیغات اشتباه و شایعاتی که عموما از سوی کارواش داران سنتی به وجود آمده است، صاحبان خودرو برای اولین مراجعه به کارواش های مکانیزه و یا اتوماتیک کمتر رغبت نشان می دهند. بررسی ها نشان می دهد که دلیل این بی میلی به 8 باور اشتباهی برمی گردد که سالهاست با آنها روبرو هستیم. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این موارد پرداخته و منشا به وجود آمدن آنها را بررسی کنیم.

کارواش های اتوماتیک و باورهای اشتباه

اگرچه باورهای زیادی در مورد کارواش های اتوماتیک وجود دارد اما 8 مورد از این باورها که موارد اصلی هستند را بررسی می نماییم:

  1. ایجاد خط و خش توسط برس های دستگاه

بخش عمده ای از دستگاه هایی که امروزه در ایران فعال هستند، در سال های دور نصب و راه اندازی شده اند. تکنولوژی ساخت این دستگاه ها مربوط به سال های گذشته بوده و همچون برس های دستگاه نیاز به تعویض و بروز رسانی دارد. اما دستگاه های مدرن و جدید برای شستشوی بهتر و ایمن بهینه سازی شده اند و همراه با نسل جدید برس های شستشو بالاترین کیفیت نظافت بدنه را ارائه می نمایند.

کارواش اتوماتیک
کارواش اتوماتیک
  1. مصرف بالای آب مصرفی

بسیاری از مردم بر این باور هستند که دستگاه های کارواش اتوماتیک با توجه به پاشش آب فشار قوی و همچنین چند بار آبکشی خودرو بیشتر از کارواش های دستی آب مصرف می کنند اما آمار ها نشان می دهد که دستگاه های کارواش اتوماتیک جدید، مصرف آب را حداقل 30 درصد نسبت به کارواش های دستی کاهش می دهند.

  1. حذف آلودگی های بدنه با فشار آب

چند سالی است که در شبکه های اجتماعی و سایت ها نسلی از کارواش های اتوماتیک تبلیغ می شود که علیرغم قدیمی بودن این سیستم به عنوان نسل جدید کارواش های اتوماتیک دست به دست می شود. این  دستگاه ها که به صورت چرخشی و با پاشش آب و مواد شوینده و بدون تماس با خودرو، عملیات نظافت را انجام می دهند، با استقبال مناسبی نیز مواجه شده اند. اما با توجه داشت که فاصله زیاد آب با بدنه هرگز نمی تواند آلودگی هایی که مدت زمان زیادی بر بدنه خودرو باقی مانده است را بردارد. از سوی دیگر در خودرو هایی با ارتفاع زیاد، فاصله کم پاشش آب فشار قوی تا بدنه خودرو، می تواند به رنگ بدنه آسیب وارد نماید.

کارواش های اتوماتیک بدون برس
کارواش های اتوماتیک بدون برس
  1. مواد شوینده

امروزه بسیاری از کارواش داران سنتی به منظورکاهش هزینه های جاری کارواش، از مواد شوینده غیر استاندارد و ارزان قیمت استفاده می کنند. این نکته می تواند در مدت زمان سبب آسیب های جدی به خودرو شود اما با توجه داشت که عموما کارواش های اتوماتیک به منظور حفظ و نگهداری دستگاه خود ملزم به استفاده از مواد شوینده با کیفیت هستند. از این رو شاید استفاده از کارواش های اتوماتیک های بهتر از برخی از کارواش های سنتی باشد.

مواد شوینده کارواش اتوماتیک
مواد شوینده کارواش اتوماتیک
  1. چرب شدن بدنه خودرو با واکس بدنه

یکی از عواملی که موجب جذب شدن آلودگی به بدنه خودرو می شود، باقی ماندن چربی روی سطح است. از همین رو بسیاری از مراجعه کنندگان و مشتریان کارواش ها به پاشش واکس بدنه علاقه ای ندارند. اما باید توجه داشت که واکس بدنه با تکنولوژی ساخت جدید و همچنین پاشش همزمان با آب، نه تنها هرگز بدنه خودرو را چرب نمی کند بلکه از جذب آلودگی نیز جلوگیری می نماید.

  1. آسیب رساندن به برف پاکن و سایر متعلقات

در بسیاری از دستگاه های کارواش اتوماتیک متفرقه، که به صورت غیر استاندارد تولید شده اند، کمبود سیستم های ایمنی دیده می شود. این دستگاه ها که قیمت بسیار پایینی نسبت به برند های مطرح دارند، به دلیل کافی نبودن سیستم های ایمنی، می توانند به خودرو آسیب وارد کنند اما برند مطرح تولیدکننده با توجه وجود تعداد زیادی سیستم ایمنی از هرگونه آسیب به بدنه خودرو جلوگیری می نمایند.

  1. آسیب رساندن به محیط زیست

برندهای مطرح اروپایی به منظور حفظ محیط زیست و کاهش مصرف آب، از آپشن های مختلفی از جمله آب مصرفی دوم بهره مند هستند . این آپشن می تواند از آب تصفیه شده برای آبکشی و آب غیر تصفیه برای شستشو استفاده نماید. ترکیب استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک و سیستم های تصفیه آب می تواند برای حفظ محیط زیست نقش بسزایی داشته باشد.

  1. هزینه های بالا برای کارواش داران و مشتریان

اگرچه راه اندازی یک دستگاه کارواش اتوماتیک از برندهای مطرح و درجه یک می تواند هزینه اولیه بالایی داشته باشد اما باتوجه به عملکرد سریع و همچنین تعداد شستشو بالا در ساعت می تواند به سرعت هزینه اولیه را بازگردانی کرده و به سودآوری منجر شود. از سوی دیگر کیفیت بالایی شستشو و کاهش زمان انتظار برای مشتریان در برابر هزینه پرداختی نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

با توجه به جمیع نکات اشاره شده در این مقاله، این گونه می توان نتیجه گرفت که برخی از کارواش داران سنتی از آنجایی که توان رقابت با کارواش های اتوماتیک را ندارد به شایعات دامن زده و اقدام به تبلیغات منفی می نمایند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید