پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

اهمیت سیستم ضد برخورد در دستگاه کارواش اتوماتیک تونلی

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

دستگاه های کارواش اتوماتیک امروزه در سطح شهرها نصب شده و سبب ایجاد سهولت در نظافت و شستشوی خودرو شده اند. انجام شستشو و نظافت بهینه خودرو با استفاده از سیستم های هوشمند دستگاه اتوماتیک کارواش فراهم آمده است. دستگاه های کارواش اتوماتیک بر اساس پارامترهای متفاوتی در دو نوع تونلی و دروازه ای گروه بندی می شوند. عملکرد دستگاه کارواش دروازه ای به گونه ای است که تمامی تجهیزات اعم از برس ها، نازل های پاشش آب و مواد شویند ه و سایر بخش ها بر روی یک دروازه قرار می گیرند که با حرکت این دستگاه شستشوی بهینه خودرو به انجام می رسد اما در انواع تونلی این تجهیزات بخش های متفاوت دستگاه کارواش کاملا ثابت بر روی دستگاه قرار گرفته اند و جهت به انجام رساندن شستشوی خودرو ابتدا اتومبیل بر روی نوار نقاله قرار می گیرد و این نوار نقاله خودرو داخل کارواش تونلی حرکت می دهد و شستشوی خودرو به انجام می رسد به همین دلیل شستشوی خودرو با استفاده از دستگاه کارواش تونلی با سرعت بالاتری به انجام می رسد. کارواش اتوماتیک تونلی از بخش های متفاوتی تشکیل شده است و دارای ایمنی بالایی می باشد. یکی از سیستم های ایمنی این نوع از کارواش ها سیستم ضد برخورد می باشد که در این مقاله به بررسی کارکرد و مزایای این سیستم می پردازیم.


سیستم ضد برخورد در دستگاه کارواش اتوماتیک تونلی

کارواش اتوماتیکاین سیستم جهت جلوگیری از برخورد اتومبیل ها درون دستگاه کارواش تونلی طراحی شده است. عملکرد این سیستم به گونه ای است در زمانی که تصادف و برخورد خودروها در داخل دستگاه اتوماتیک کارواش قریب الوقوع باشد به سرعت با متوقف نمودن نوار نقاله از بروز این مشکل جلوگیری به عمل می آورد و عدم کارکرد صحیح این بخش می تواند خطرات بسیاری را به دنبال داشته باشد.

مزایای سیستم ضد برخورد

استفاده از این سیستم در دستگاه های کارواش اتوماتیک تونلی مزایای بسیاری را به ارمغان آورده است به همین دلیل سازندگان معتبر دستگاه های کارواش اتوماتیک دستگاه های خود را به این سیستم تجهیز می نمایند.

جلوگیری از بروز تصادف داخل دستگاه

کارواش اتوماتیکوجود این سیستم درون دستگاه کارواش تونلی از بروز تصادفات احتمالی مابین خودروهایی که درون دستگاه قرار دارند جلوگیری به عمل می آورد به گونه ای که با خاموش نمودن نوار نقاله، اتومبیل ها درون دستگاه از حرکت باز می ایستند و دیگر هیچگونه حرکتی درون دستگاه نداشته و به اتومبیل جلویی و یا پشتی خود برخورد نخواهند کرد.

ایجاد ایمنی بالا و مطابق با استاندارد OSHA

این دستگاه ها مطابق با استاندارد جهانی OSHA طراحی شده اند و از ایمنی بالایی در حین کار برخوردار می باشند. این سیستم مجهز به زنگ هشدار دهنده می باشد که به اپراتور اجازه می دهد از فعالسازی این سیستم مطلع گردد.

وجود ایمنی بیشتر در بخش خروجی دستگاه

کارواش اتوماتیکدر بخش خروجی دستگاه کاربر با وجود این سیستم از زمان خروج اتومبیل از دستگاه اطلاع می یابد و از نزدیک شدن به دستگاه خودداری می نماید. در این صورت از برخورد احتمالی افراد با اتومبیل نیز با استفاده از سیستم ضد برخورد جلوگیری به عمل خواهد آمد.

کاهش ضرر و زیان ناشی از آسیب به خودرو

در صورت برخورد خودرو ها با هم و بروز تصادف، هزینه های تعمیر و ترمیم خودرو افزایش می یابد. اما تجهیز دستگاه کارواش اتوماتیک تونلی به این سیستم سبب کاهش ضرر و زیان ناشی از آسیب به خودرو شده و مرکز کارواش مجبور به تحمل خسارات ناشی از آسیب به خودرو نخواهد شد.

 

 

به دنبال مزایای ارزشمندی که این سیستم در تجهیزات کارواش به ارمغان می آورد، حفظ و نگهداری صحیح از این سیستم از اهمیت بالایی برخوردار است. کنترل و چک کردن زمانبدی شده این سیستم و اطلاع از عملکرد صحیح آن می تواند کمک شایانی به عملکرد بهینه دستگاه اتوماتیک کارواش تونلی نماید.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید