پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
جذب مشتری به کارواش اتوماتیک

جذب مشتری برای کارواش در فصول سرد سال

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

مراجعه به کارواش ها در فصول سرد سال به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در این فصول مشتریان تمایل کمتری به رفتن به کارواش تمایل دارند. علاوه بر این، در فصول سرد سال، طول روز کمتر شده و این بر روی فروش مجموعه تاثیر گذار است. با این حال راهکار هایی وجود دارد که منجر به افزایش مشتریان کارواش در این فصول می شود. این راهکار ها در این مقاله به تفصیل مورد بررسی قرار می گیرند.

ارائه تخفیف به مشتریان وفادار

مشتریان حرفه ای مانند تاکسی ها، رانندگان تاکسی اینترنتی و پیک ها و باربری ها استفاده بیشتری از خودرو خود می کنند و نیاز دارند تا وسیله نقلیه آن ها در تمام طول سال تمیز و زیبا به نظر بیاید. این مشتریان مراجعه زیادی به کارواش داشته و وفاداری بیشتری به این مجموعه ها دارند. همچنین این مشتریان به احتمال زیاد علاوه بر شستشوی اصلی به نظافت داخل خودرو و حتی تمیز کردن لاستیک ها هم اهمیت می دهند. ارائه تخفیف به این مشتریان وفادار و دیگر مشتریان در فصول خلوت مراکز شستشوی خودرو مثلا فصول سرد سال، می تواند از این خلوتی و کاهش درآمد بکاهد. در نظر گرفتن انواع روش های تشویقی مانند ارائه خدمات اضافی یا طرح های تخفیف در این زمینه بایستی مد نظر قرار گیرد تا درآمد کارواش حفظ شود.

رسیدگی به تجهیزات کارواش

تجهیزات کارواشتجهیزات شستتشوی خودرو بخصوص در کارواش اتوماتیک در فصول سرد سال به بازبینی و نظافت بیشتری نسبت به فصول دیگر سال نیازمند هستند. این موضوع به این خاطر است که این تجهیزات در آب و هوای سرد کمتر استفاده شده و انواع برگ و آلودگی ها را جذب می کنند. بنابراین مشتریان معدود نیز در این فصل رغبت نمی کنند تا به یک مجموعه با تجهیزات کثیف مراجعه نمایند. در نتیجه نظافت و شستشوی تجهیزات کارواش در این فصول اهمیت بیشتری پیدا می کند و در افزایش جذب مشتری تاثیر گذار است.

ارتقای تجهیزات کارواش

در هوای سرد مراجعه به کارواش و منتظر ماندن برای شستشوی خودرو چندان مطلوب همه مشتریان نیست. در حالیکه در مدل های اتوماتیک نیازی به خروج راننده از داخل خودرو نبوده و تمام عملیات شستشو در همین وضعیت انجام می گیرد. مدل های دستی برای اپراتور ها و نیروی های خدماتی نیز در فصل سرما مشکلات و سختی های بیشتری دارد. راهکار ایده آل برای افزایش بازدهی و رفع مشکلات ذکر شده، استفاده از تجهیزات کارواش اتوماتیک می باشد. در واقع ارتقای تجهیزات شستشوی خودرو و تبدیل آن به یک کارواش اتوماتیک تاثیر مناسبی بر روی جذب مشتری دارد.

بازاریابی موثر

شبکه اجتماعی کارواشاگر مالکان خودرو از وجود کسب و کار شما با خبر نباشند، قطعا به آن مراجعه نخواهند کرد. بنابراین بازاریابی موثر در جذب مشتری حتی در فصول سرد سال دارای اهمیت است. تابلو کارواش بایستی در جای درست نصب شود تا افراد بتوانند آنرا مشاهده کنند. بازاریابی می تواند بصورت حضوری و یا حتی اینترنتی از طریق ایجاد یک وب سایت یا اطلاع رسانی در سایت های معتبر باشد. یک وب سایت جذاب با رنک بالا و بهینه سازی درست، مشتریان را به کسب و کار شما جذب می کند. شبکه های اجتماعی نیز در اطلاع رسانی به مشتریان و آگاه کردن آن ها موثر هستند. ارائه تخفیف به مشتریان ثابت برای مراجعه های بعدی بخصوص با نزدیک شدن به فصول سرد سال از دیگر اقداماتی است که در کاهش افت فروش در کارواش موثر است.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید