پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

دستگاه کارواش اتوماتیک چگونه عمل می کند؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروزه استفاده از کارواش اتوماتیک طرفداران زیادی پیدا کرده ست و بسیاری از دارندگان اتومبیل تمایل دارند وسیله نقلیه خود را به وسیله سیستم اتوماتیک شستشو دهند زیرا کارواش اتوماتیک خودرو را با کیفیتی فوق العاده تمیز کرده و مزیت های دیگری هم چون صرف جویی در مصرف آب، افزایش سرعت شستشو و سازگاری با محیط زیست به همراه دارد. شستشوی خودرو در منزل و یا در کارواش های قدیمی مشکلات و معایب زیادی در پی دارد به عنوان مثال سبب به هدر رفتن آب می شود، مواد شوینده نامناسب مورد استفاده آب را آلوده کرده و در نتیجه به محیط زیست صدمه وارد می کند، اسفنج های نامرغوب به بدنه خودرو خط و خش وارد می کند و بازدهی کاربر را کاهش می دهد. در کارواش اتوماتیک تمامی مراحل شستشو از ابتدا تا انتها به صورت تمام اتوماتیک و با بیشترین سرعت و بالاترین سطح کیفیت انجام می گیرد.


مراحل شستشو با کارواش اتوماتیک

دستگاه ماشین شوی مجهز به سیستم کنترلی پیشرفته ای است (PLC) که با برنامه دادن به آن مراحل شستشوی خودکار تنظیم می گردد. با توجه به مدل دستگاه برنامه های شستشو تغییر می کند و به صورت اختیاری به دستگاه اضافه شده یا حذف می گردد. اگر فرض کنیم برای یک دستگاه کارواش تمام اتوماتیک کلیه مراحل شستشو تعریف شده باشد، این مراحل عبارت اند از :


پیش شستشو

کارواش اتوماتیکبا ورود خودرو به کارواش اتوماتیک و قرار گرفتن در جایگاه مخصوص، به منظور از بین رفتن آلودگی های سطحی و سهولت بخشیدن به فرآیند شستشو، پیش شستشو انجام می گیرد؛ به صورتی که آب خالص با فشار مناسب از نازل های دستگاه به همه قسمت های خودرو و هم چنین چرخ ها پاشش می شود و آن را برای شستشو آماده می کند.

 

 

 

پاشش مواد کارواش (فوم)

کارواش اتوماتیکپس شستشوی اولیه، مواد شوینده کارواش شامل فوم به خودرو پاشش شده و سطح آن را با لایه ای عمیق می پوشاند. این فوم ها مخصوص شستشوی انواع اتومبیل ساخته شده اند و در گروه شوینده های دوستدار محیط زیست قرار می گیرند. فوم آلودگی ها را در خود حل کرده و به آسان تر جدا شدن کثیفی ها کمک می کند.

 

 

 

برس زنی

کارواش اتوماتیککارواش تمام اتوماتیک مجهز به برس های استوانه ای شکل عمودی و افقی است که از نوارهای باریک پلی اتیلنی و یا فوم تشکیل شده است. این برس ها نرم و ضد خش بوده و با چرخش سریع، فشار و زاویه مناسب با سطح خودرو تماس پیدا می کنند. فوم لغزندگی برس ها را تسهیل می بخشد و بدین ترتیب آلودگی های سخت و عمیق از میان برداشته می شوند. جنس برس ها و نحوه قرار گیری آن ها شستشوی سریع و با کیفیت اتومبیل را فراهم می سازد و هیچ گونه صدمه ای به وسیله نقلیه وارد نمی کند. علاوه بر برس های استوانه ای، برس هایی مخصوص شستشوی چرخ ها بر روی دستگاه نصب شده و کلیه آلودگی های به دام افتاده در خلل و فرج تایرها را حذف می کند.

 

شستشو

کارواش اتوماتیکپس از پایان یافتن عملکرد برس ها آب فشار قوی پاشش می شود و باقی مانده فوم و کف ها را می شوید و فرآیند از بین بردن آلودگی ها را تکمیل می کند. محلول آب و مواد شوینده وارد سیستم تصفیه شده و برای استفاده دوباره و بازگشت به چرخه شستشو آماده می گردد. به همین سبب کارواش اتوماتیک به میزان قابل توجهی از مصرف آب می کاهد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد کارواش اتوماتیک وجود نازل زیرشویی است که قادر است بخش زیرین و غیرقابل دسترس خودرو را شستشو دهد.

 

 

واکس زنی

کارواش اتوماتیکگام بعدی استفاده واکس های جلا دهنده و محافظت کننده است. واکس ماشین از طریق نازل های خاص پاشیده می شود و بدنه خودرو و شیشه های آن را می پوشاند که موجب صیقلی شدن و درخشندگی مضاعف بدنه خودرو می گردد. به علاوه واکس ها می توانند به عنوان لایه محافظ عمل کنند و مانع از جذب سریع دوباره آلودگی ها شوند. از آن جایی که واکس ها به سریع تر خشک شدن ماشین کمک می کنند، نیازی به استفاده از سیستم خشک کن در کارواش های اتوبوس شوی نخواهد بود.

 



سیستم خشک کن

کارواش اتوماتیکگام نهایی در فرآیند شستشوی ماشین های سواری خشک کردن آن می باشد. سیستم خشک کن کارواش اتوماتیک با داشتن سنسورهای هوشمند هوای پر فشار را به بدنه خودرو می دمد و آن را خشک می کند. بدین طریق لکه های ناشی از قطره های آب بر روی خودرو باقی نمی ماند.


لینک های مفید :

کارواش اتوماتیک : فهرستی از محصولات

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید