پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

نگهداری از لوازم و قطعات دستگاه کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

وسایل نقلیه با توجه به انواع آلودگی های محیطی نیازمند امر شستشو مستمر می باشند. روش دستی برای انجام این امر، کارآمد نبوده و کارواش ها تواسته اند با کیفیت عالی شستشو و سرعت بالا، جایگزین این روش گردند. کارواش اتوماتیک پیشرفته ترین این سیستم ها می باشد که بدون تماس دست و با استفاده از تجهیزات هوشمند، انواع وسایل نقلیه را شست و شو می دهند. مالکان کارواش های اتوماتیک می توانند جهت بهبود کارایی دستگاه ها، کاهش زمان خرابی یا عدم استفاده از دستگاه و در نتیجه کاهش هزینه ها، از لوازم و قطعات متعددی استفاده نمایند.
دستگاه شستشوی ماشین درصورتیکه یک کارواش اتوماتیک بطور مداوم مورد استفاده قرار گیرد، قسمت هایی از سیستم آن دچار فرسودگی و یا خرابی می شود. در این صورت هزینه زیادی جهت انجام تعمیرات دستگاه به صاحب آن تحمیل شده و فرد دارایی و مشتری خود را به میزان قابل توجهی از دست می دهد. به همین دلیل افراد برای جلوگیری از خرابی دستگاه ها و کاهش زمان بدون استفاده ماندن سیستم شست و شو می توانند از لوازم متعددی استفاده نمایند. قطعات یدکی کارواش بهتر است قبل از رخ دادن هرگونه خرابی آن خریداری و نگهداری شوند تا در موقع لزوم استفاده گردند. همچنین هزینه خرید این لوازم به مراتب کم تر از هزینه های سنگین جایگزینی دستگاه خواهد بود.

 

اهمیت نگهداری مداوم دستگاه کارواش اتوماتیک

اکثر اپراتور های سیستم های شستشوی ماشین از اهمیت بررسی و نگهداری مداوم تجهیزات خود آگاه نیستند. اغلب این افراد با خاموشی ناگهانی و متعدد دستگاه های خود یا خرابی دور از انتظار تجهیزات مواجه می شوند. جهت کاهش زمان خرابی و بدون استفاده ماندن دستگاه، افراد می تواندد تنها با صرف یک هزینه کم و تهیه قطعات یدکی احتمال خرابی تجهیزات را به حداقل برسانند.

 

مشکلات رایج و راه حل آن ها

برس شستشوی چرخ کارواش اتوماتیکاکثر مشکلات ناشی از خاموشی ناگهانی کارواش اتوماتیک بعلت برس های ساییده شده و فرسوده، کوپلینگ فرسوده و خرابی سیستم های مربوط به تصفیه آب رخ می دهد. اگر کوپلینگ دچار فرسودگی شود، می تواند موجب سایش زودرس مواد برس، موتور و گریبکس و در نتیجه افزایش هزینه های آب و مواد شیمیایی و حتی احتمال آسیب به رنگ بدنه خودرو گردد. برطرف کردن مشکلات ذکر شده هزینه های به مراتب بیشتری در مقابل جایگزینی منظم و محدود بخش کوپلینگ دارد. با این کار دستگاه زمان بیشتری قابل استفاده بوده و کم تر دچار خاموشی می شود.
بخش دیگری از کارواش که در مراکز پر تردد شست و شو ی ماشین به سرعت دچار آسیب می شود، برس های دستگاه هستند. برس ساییده شده می تواند سبب ایجاد خش بر روی بدنه خودرو و جذب گرد و خاک، آلودگی و جرم گردد. با به دام افتادن کثیفی و جرم درون برس، این آلودگی ها می توانند در هرجای سیستم شستشو یافت و موجب زنگ، لکه و دیگر آسیب ها شوند. تعویض برس و خرید برس مناسب و با جنس خوب می تواند در این زمینه راهگشا باشد.
اکثر صاحبان این دستگاه شستشوی ماشین، همچنین با مشکلات ناشی از غشای قدیمی سیستم اسمز معکوس که مربوط به بخش تصفیه آب است، مواجه می شوند. غشای فرسوده می تواند موجب سایش زودرس فیلتر، آسیب به سیستم اسمز، لکه شدن خودرو و افزایش مصرف آب شود.
مواد برس و همچنین فرسودگی گریبکس، کوپلینگ، موتور و پمپ ها بر روی دیگر قسمت های دستگاه تاثیر گذارند. اگر هریک از این اجزا دچار آسیب شوند، کل سیستم می تواند تحت تاثیر قرار گیرد. بنابراین علاوه بر بررسی ماهانه سیستم شست و شو، نیاز است تا اجزای های فرسوده را قبل از آسیب بیشتر جایگزین نمود.
در مجموع لوازم متعددی می تواند جهت جلوگیری از آسیب های جدی به دستگاه کارواش مورد استفاده قرار گیرد. این لوازم شامل برس های شستشو در جنس های مختلف، کیت های کوپلینگ و دیگر قطعات مربوط به بخش های مختلف کارواش می شوند و از تحمیل هزینه گزاف به افراد جلوگیری می کنند. همچنین با این کار، سیستم اکثرا در حال استفاده بوده و موجب افزایش سود دهی می گردد.

 

برس کارواش اتوماتیکارتقای تجهیزات

ارتقا دادن تجهیزات کارواش به منظور اطمینان از بهبود عملکرد سیستم می تواند مورد توجه قرار گیرد. درحالیکه این امر به نظر هزینه بر می رسد اما با توجه به آسیب های ایجاد شده به بخش های مختلف کارواش در اثر فرسودگی یک قسمت، جایگزینی آن قسمت، به صرفه تر از جایگزینی تمام سیستم می باشد. تجهیزات قدیمی و فرسوده همچنین آب بیشتری مصرف نموده و هزینه ها را افزایش می دهد.



لینک های مفید :
کارواش تمام اتوماتیک : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید