پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
مزایای کارواش اتوماتیک

مقایسه کارواش دستی و اتوماتیک و مزایای روش های جدید شستشوی خودرو

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

همیشه بحث بر سر کارواش اتوماتیک و دستی در بین افرادی که با ماشین سر و کار دارند، وجود دارد. هر کدام از این روش ها برای خود طرفدارانی دارند که با روش دیگر به طور کامل مخالف هستند. در کنار این دو روش یک روش ترکیبی یا هیبرید وجود دارد که با مدل های اتوماتیک آغاز شده و با روش دستی پایان می یابد. هر کدام از این روش ها دارای مزایا و معایبی هستند که در این مقاله ذکر شده است.

 

انتخاب ماشین شوی اتوماتیک برای سرعت و راحتی یا کارواش دستی برای پس انداز و نوستالژی

مزایا و معایب کارواش دستیمهمترین مزیت جذاب کارواش تمام اتوماتیک برای بسیاری از افراد این است که زمان کمتری صرف شستن ماشین می شود. زمان شستشوی خودرو با این دستگاه تنها 5 تا 10 دقیقه زمان می برد، در حالی که شستن به روش دستی ممکن است 20 دقیقه، یک ساعت و یا حتی بیشتر طول بکشد. مزیت دیگر روش اتوماتیک راحتی و سهولت آن است و به طور مثال می توان در هنگام برگشت از محل کار به خانه، در یک مرکز شستشوی خودرو توقف کرد و خیلی سریع و آسان خودرو را شستشو نمود. با این حال خیلی از افراد هنوز شستن ماشین به روش سنتی را در خانه یا یک کارواش ترجیح می دهند؛ زیرا خاطرات قدیمی را برایشان یادآوری می کند. دلیل دومی که هنوز افراد به این روش تمایل دارند این است که باعث مقداری پس انداز می شود.

 

نحوه شستشو به روش اتوماتیک و روش دستی

مزایای کارواش اتوماتیککارواش دستی در صورتی بازده کامل دارد که توسط فردی بسیار با تجربه و ماهر انجام شود؛ که متاسفانه چنین افرادی زیاد نیستند. بنابراین روش دستی روشی مؤثر نخواهد بود. نکاتی که باعث تمایل افراد به کارواش دستی می شود این است که می توانند هر ناحیه از ماشین را در صورت لزوم به صورت نقطه ای پاک کنند و نقاط دور از دسترس و گوشه و کنارها بهتر شستشو شوند. دستگاه اتوماتیک کارواش با این که آلودگی خودرو را تا درصد زیادی از بین می برد، اما در مورد کناره ها و نواحی دور از دسترس کمی مشکل دارد. یک مزیت مهم مدل های اتوماتیک کیفیت شستشو است. شلنگ های معمولی فشار کافی را برای شستشوی مواد شوینده ندارند، اما دستگاه شستشو مشکلی با این قضیه ندارد. دومین مزیت شستشوی اتوماتیک عمل خشک کردن است. شستشوی دستی می تواند لکه های آبی را بر روی سطح بر جای گذارد، مگر این که این کار توسط فردی ماهر با میکرو فایبر انجام شود. دمنده های مدرن در کارواش هر گونه لکه ای را پاک می کنند.

 

میزان آسیب روش های مختلف شستشو به ماشین

کارواش اتوماتیک محافظ رنگ ماشیندر شستشوی ‌automatic احتمال خسارت به ماشین بسیار کم است. گاهی برخی تصور می کنند برس های ماشین شوی اتوماتیک ممکن است به ماشین آسیب بزند، اما در حقیقت این برس های برای حفظ رنگ ماشین طراحی شده اند، و دستمال و اسفنج و حوله آسیب بیشتری خواهند زد. استفاده از دستمال یا خصوصا اسفنج برای شستشوی ماشین باعث به دام افتادن شن و دوده در آن ها شده  و در نهایت در سطل آب جمع می شوند. این ذرات دوباره به سطح ماشین کشیده شده و به رنگ آن آسیب می رسانند. که چنین اتفاقی با ماشین شوی اتوماتیک نخواهد افتاد. انتخاب مواد شوینده اشتباه نیز می تواند به رنگ ماشین صدمه بزند.

 

میزان محافظت از محیط زیست در روش های مختلف

کارواش اتوماتیک به محیط آسیب نمی رساندبسیاری از افراد چنین تصوری دارند که کارواش های اتوماتیک به دلیل این که محیط را در معرض مواد شیمیایی خطرناک قرار می دهند، به محیط آسیب می زنند؛ اما باید بدانیم که این صدمات فقط برای کارواش های فرسوده و از رده خارج است. کارواش های مدرن از عوامل شستشویی که مساعد با محیط زیست هستند استفاده می کنند؛ این دستگاه ها از فاضلاب نیز دور هستند. شستشو به روش دستی در خانه باعث می شود که مواد شوینده خطرناک در محیط رها شده و وارد جوی ها شوند و به منابع آب زیرزمینی راه یابند.

 

نتیجه گیری

IMG_0493روش سنتی سطل و آب، از بسیاری جوانب مفید نیستند، با این حال این دستگاه همچنان مزایای خود از جمله صرفه جویی در زمان و انرژی، سرعت بهتر، راحتی، کیفیت شستشوی بهتر، حفاظت از رنگ ماشین و کمترین صدمه به محیط زیست را خواهد داشت. روش سوم که مزایای هر دو روش را دارد، با شستشو به روش اتوماتیک آغاز می شود و در نهایت با روش دستی پایان می یابد تا گوشه و کناره ها و نقاط دور از دسترس نیز شستشو شوند. با توجه به تمامی مطالب گفته شده می توان گفت یک دستگاه اتوماتیک کارواش ساده در روزهای پر کاری که فرد زمان کافی ندارد بسیار مناسب خواهد بود.

 

لینک های مفید:

کاواش اتوماتیک: فهرست محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید