پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

شیوه های مراقبت و افزایش طول عمر اتومبیل

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

همه رانندگان تمایل دارند خودرویی تمیز، براق و با درخشندگی خیره کننده برانند؛ اما به تمیزی و زیبایی داخل خودرو چه قدر اهمیت داده می شود؟ اگر در ارتباط با این موضوع تفکر کنیم بدون شک در می یابیم که نظافت و تمیزی فضای داخلی اتومبیل به اندازه تمیزی و زیبایی بدنه بیرونی آن و حتی بیشتر حائز اهمیت می باشد. کارواش اتوماتیک، مواد کارواش، ابزارهای مکانیزه و دیگر تجهیزات کارواش از جمله وسایلی هستند که به هر چه تمیزتر شدن و بهداشتی شدن بدنه و داخل ماشین کمک می کنند. در ادامه به توضیح این که چرا نظافت اتاقک اتومبیل امری مهم تلقی می شود، می پردازیم.

 

ارزش بخشیدن به اتومبیل

کارواش اتوماتیکدر زندگی هر شخصی این احتمال وجود دارد که روزی قصد فروش خودروی خود را داشته باشد. به منظور  این که صاحب ماشین از بازگشت سرمایه خود اطمینان یابد، می بایست به تمیزی و زیبایی بدنه خودرو و فضای درون آن به یک اندازه توجه نشان داده و به طور پیوسته فرآیند مراقبت و نگه داری از ماشین را انجام دهند.

 

 

از بین بردن لکه ها

تجهیزات کارواشدر یک اتومبیل سطوح مختلفی وجود دارد که از مواد مختلف ساخته شده اند. چرم، وینیل، پلاستیک و پارچه از جمله سطوح به کار رفته در یک اتومبیل است که به زیباتر شدن داخل آن کمک می کند و همه این اجزا به مرور زمان حتی در صورت رسیدگی نیز کثیف می شوند. واقعیت این است که بسیاری از افراد در طول روز وقت زیادی را در وسایل نقلیه سپری می کنند و که در نتیجه آن ایجاد لکه و آلودگی اجتناب ناپذیر خواهد بود به ویژه اگر کودکان نیز در اتومبیل حضور داشته باشند. به همین منظور با استفاده از محصولات مناسب برای حفظ و نگه داری درون اتومبیل از آسیب رسیدن و کثیف شدن سطوح گوناگون آن جلوگیری به عمل آمده و سبب افزایش طول عمر آن می گردد.

 

بهداشتی ساختن داخل اتومبیل

تجهیزات کارواشتصور کنید سرنشینان یک خودرو چند با سطوح مختلف آن تماس پیدا می کند؛ دکمه ها، سوییچ، دنده، فرمان، کمربند ایمنی، داشبورد، دستگیره ها، سیستم قفل و … از جمله سطوحی هستند که سرنشینان بیش از آن چه که انتظار دارند با آن ها تماس خواهند داشت. به همین دلیل داخل اتومبیل آلوده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد و بهره مندی از وسایل مناسب برای تمیز نمودن و ضدعفونی کردن فضای درونی خودرو یک را حل ایده آل به شمار می آید.

 

 

محافظت از لوازم خودرو در برابر آسیب های محیطی

لوازم کارواشبرخی برای محافظت از شیشه های ماشین و اتاقک آن در برابر نور خورشید اقدام به نصب شیشه های دودی می کنند. این عمل به تنهایی کافی نیست زیرا اشعه ماورای بنفش خورشید به خصوص در فصل تابستان شدت زیادی دارد و این بدان معنا است که اشعه خورشید در دراز مدت می تواند به شیشه ها، رنگ و روکش صندلی ها آسیب برساند. از همین رو استفاده از مواد محافظ خودرو می توان از آسیب های این چنینی جلوگیری به عمل آورد.

 

شیوه های حفاظت از اتومبیل

تجهیزات کارواشبا توجه به اهمیت نظافت و شستشوی به موقع و صحیح خودرو باید بدانیم که چه با استفاده از چه روش هایی می توان به هدف مورد نظر دست یافت و در حقیقت چه کارهایی را باید انجام دهیم تا زیبایی و طول عمر ماشین افزایش یابد. مراجعه به یک کارواش معتبر و با تجهیزات مناسب گامی بزرگ در جهت مراقبت از وسایل نقلیه خواهد بود.

 

 



کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیکدستگاه کارواش اتوماتیک یک ابزار مکانیزه و خودکار است که اتومبیل را به طور کامل شستشو داده و خشک می کند. دستگاه های کارواش اتوماتیک دارای سیستم برس زنی ضد خش و سیستم خشک کن هوشمند می باشد که فرآیند شستشو را با کیفیتی استثنایی و ضریب ایمنی صد در صدی به انجام می رساند و در پایان شستشو سامانه هوشمند خشک کن قطره های آب باقی مانده را خشک می کند. به این ترتیب با استفاده از کارواش اتوماتیک تمامی بخش های بدنه بیرونی اتومبیل و چرخ های آن بدون بروز هیچ گونه آسیبی در کوتاه ترین زمان تمیز و درخشان می گردد. علاوه بر این کارواش اتوماتیک به سیستم تصفیه و بازگشت آب تجهیز گردیده که آب مصرفی را تصفیه نموده و به چرخه شستشو باز می گرداند. بنابراین استفاده از کارواش اتوماتیک یک شیوه کاملاً سازگار با محیط زیست می باشد که مصرف آب و مواد شیمیایی را کاهش داده و از محیط زیست حفاظت می کند.

 

مواد کارواش

مواد کارواشامروزه انواع گوناگونی از مواد کارواش تولید و به بازار عرضه شده اند که نقش مؤثری در تمیزی، زیبایی و حفاظت از اتومبیل دارند. اسپری ها و شوینده های مخصوص شیشه جهت تمیز کردن پنجره های ماشین مورد استفاده قرار می گیرند و از آن ها در برابر اشعه خورشید محافظت می کنند. واکس های تمیز کننده و محافظ سطوح چرم مصنوعی و پلاستیکی داخل اتومبیل مانند داشبورد، فرمان و … وظیفه نظافت و مراقبت از این سطوح را بر عهده دارند. این واکس ها با ایجاد لایه ای بر روی سطح روند آلودگی دوباره را کندتر می سازند.

 

دستگاه اسپری – مکش

تجهیزات کارواشدستگاه اسپری مکش یک ابزار بسیار ایده آل و کارآمد برای شستشوی صندلی ها، دیواره ها، سقف درون خودرو و … می باشد. این وسیله سطوح را به طور کامل و با کیفیت فوق العاده شستشو داده و به دلیل تجهیز شدن به سیستم مکش آب و کف را کاملاً مکش کرده و در نتیجه سطوح شستشو شده بلافاصله خشک می گردند. با استفاده از دستگاه اسپری – مکش درون خودرو تمیز و ضد عفونی می شود و محیطی بهداشتی برای سرنشینان فراهم می آورد.

 

لینک های مفید:

کارواش اتوماتیک : فهرستی از محصولات

مواد کارواش : فهرستی از محصولات

تجهیزات کارواش : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید