پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش دروازه ای

نکات ایمنی کارواش دروازه ای

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

انجام شستشوی ماشین بوسیله کارواش در محیط های شهری به امری متداول تبدیل شده و مزایای متعددی را به وجود آورده است. در این بین دستگاه های کارواش اتوماتیک با استفاده از سیستم مکانیزه و بدون دخالت دست، عملکرد بهتر و سریع تری ارائه می دهند. کارواش اتوماتیک در مدل های متنوعی ساخته شده اند که مدل های دروازه ای و تونلی از جمله این دستگاه ها می باشد. کارواش دروازه ای دستگاه پرکاربردی بوده و در مدل هایی متنوعی برای وسایل نقلیه با ابعاد مختلف طراحی و تولید می شود. این سیستم ها دارای تجهیزات ایمنی بالایی بوده و آسیبی به خودرو نمی رسانند. همچنین رعایت نکاتی می تواند موجب افزایش ایمنی در کارواش اتوماتیک گردد.

 

سیستم کنترل و ایمنی کارواش دروازه ای

کارواش اتوماتیک دروازه ایکارواش اتوماتیک دروازه ای از یک سیستم کنترلی هوشمند بهره می برد. این سیستم ابتدا مراحل مورد نیاز کاربر را به عنوان ورودی گرفته و عملکرد های مختلف را به ترتیب برنامه ریزی و مدیریت می نماید. با فعال کردن سیستم کنترلی، تمامی مراحل شستشو خشک نمودن، برس زنی و .. انجام شده و تا پایان همه فرآینده ها دخالتی در حین عملیات صورت نمی گیرد. تمامی مراحل ذکر شده بطور هوشمند و با رعایت نکات ایمنی انجام می شود. سیستم تشخیص هوشمند موقعیت خودرو، سیستم شناسایی موقعیت چرخ ها، سیستم کنترل فشار برس ها بر بدنه و سیستم تشخیص حد نهایی حرکت برس ها از جمله سیستم های ایمنی کارواش دروازه ای می باشد.

 

نکات مهم برای افزایش ایمنی در محیط کارواش اتوماتیک دروازه ای

کارواش های اتوماتیک به خودی خود دارای سیستم ایمنی بوده و از ایجاد خش بر روی بدنه جلوگیری می نمایند. اما با رعایت چند نکته مهم، محیط کارواش به یک فضای کاملا ایمن تبدیل خواهد شد.

 

عدم ورود به محل شستشو

کارواش دروازه ای از یک سیستم کنترلی هوشمند بهره می برد. بنابراین با تنظیم عملیات مورد نظر، دستگاه شروع به انجام کار می نماید. افراد نباید به هیچ وجه وارد محل شستشو شوند چراکه ساختار دروازه ای بطور هوشمند در حال حرکت بوده و احتمال برخورد با این تجهیزات و رخدادن آسیب وجود دارد. مراقبت از برخورد با ساختار دستگاه، پایه های آن، بخش ریلی و دیگر تجهیزات در این زمینه دارای اهمیت است. تعبیه نمودن سیستم روشنایی برای چارچوب کارواش نیز از احتمال رخدادن خطرات جلوگیری می نماید. همچنین بعلت لغزنده بودن محیط شستشو، می بایست در حین حرکت در اطراف دستگاه مراقب بود.

 

بررسی منظم دستگاه

IMAG1155ساختار کارواش های دروازه ای بدلیل حرکتی که به سمت جلو و عقب دارد، ممکن است بعد از یک مدت زمان استفاده، دچار اشکلاتی شود. این اشکلات می تواند حرکت نادرست آن و یا اشکال در اتصالات و بخش های دیگر باشد. بنابراین تمیز نمودن و بررسی عملکرد ساختار کارواش دروزاه ای می بایست بطور منظم صورت گیرد تا شرایط مطلوبی برای انجام کار دستگاه فراهم باشد. پولیش زدن بخش های فلزی، شستشوی صفحه نمایش و شستشوی برس ها با شامپوی مخصوص از جمله بخش های نظافتی است که باید بعد از خاموش نمودن دستگاه و فراهم سازی تجهیزات لازم انجام شود. برای شستشوی سطح شاسی کارواش نیز می بایست از روش های دستی استفاده نمود، چراکه استفاده از واترجت می تواند به ساختار، قطعات الکترونکی و بدنه آسیب بزند.

 

رعایت نکات ایمنی در تعمیر و نظافت دستگاه

انجام تمامی امور تعمیر، نگهداری و نظافت کارواش، می بایست با احتیاط شدید انجام شود. چراکه سطح محیط شستشو ممکن است خیس یا روغنی باشد. همچنین استفاده از تجهیزات حفاظتی شخصی مناسب در حین نظافت امری ضروری است. پوشیدن کفش های ایمن در حین نظافت از جمله این تجیهزات می باشد. البته توصیه می شود تمام امور مربوط به تعمیر و نگهداری شرح داده شده توسط کارکنان و افراد مجوز دار صورت پذیرد. تذکر مهم در این زمینه، عدم دستکاری دستگاه و قطعات الکتریکی کارواش دروازه ای می باشد. موتور ها، کابینت ها و جعبه های اتصال از جمله بخش هایی هستند که در این زمینه دارای اهمیت هستند. بعلاوه در صورت وقوع هرگونه رخدادی که عملکرد دستگاه را مختل نموده و آنرا غیر فعال نماید، با کارکنان فنی ارائه دهنده آن تماس گرفته و از تعمیر خودسرانه و بدون دانش خودداری نمایید.

 

لینک های مفید :

دستگاه شستشوی ماشین : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید