پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
درآمد کارواش

همه چیز در مورد درآمد کارواش دستی و اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

سرمایه گذاری در یک کسب و کار نیازمند آشنایی با هزینه های اولیه آن کسب و کار و در نتیجه تخمین زدن درآمد آن می باشد. کسب و کار کارواش یکی از زمینه های درآمدزایی برای سرمایه داران است که با اقبال خوبی بخصوص در کلان شهر ها مواجه شده است. درآمد زایی کارواش مستلزم ارزیابی دقیق هزینه های اولیه و جاری و یافتن راه کار هایی جهت کسب درآمد و ترغیب افراد برای مراجعه می باشد.

 

معرفی انواع کارواش

کارواش اتوماتیکامروزه مراکز کارواش به جهت صرفه جویی در زمان افراد و کم زحمت بودن آن، نسبت به شستشوی دستی ترجیح داده می شوند. این مراکز شامل مراکز شستشوی دستی خودرو و کارواش اتوماتیک هستند. در مراکز دستی، نیروهای خدماتی از تجهیزات فشار قوی در کنار جاروبرقی، دستمال نظافت و اسپری ها و مواد شوینده استفاده می نمایند. در مراکز شستشوی خودرو اتوماتیک، یک سیستم مکانیزه شستشو متشکل از برس ها، نازل های پاشش آب و مواد شوینده، بدون دخالت دست و در کم تر از چند دقیقه فرآیند شستشو را انجام می دهند.

 

شرایط لازم برای راه اندازی کارواش

هزینه احداث کارواشراه اندازی کارواش به مانند تمامی کسب و کار ها نیازمند یک سری مجوز هاست. شرایط درخواست کننده مانند داشتن گواهی عدم سوء پیشینه و حداقل مدرک تحصیلی لازم از جمله ضروریات کسب مجوز مراکز شستشوی خودرو هستند. همچنین بایستی مکانی با شرایط مناسب جهت راه اندازی کارواش دستی یا اتوماتیک و تجهیزات آن ها در نظر گرفته شود. بررسی کسب و کار های موجود، مکان یابی و اطلاع از نحوه خدمات رسانی آن ها نیز در راه اندازی یک مجموعه درآمدزا موثر هستند.

 

 

هزینه های اولیه راه اندازی کارواش

هزینه راه اندازی کارواشیک مرکز شستشوی ماشین در ابتدا یک سری هزینه های اولیه مانند هزینه خرید یا اجاره یک مکان مناسب و هزینه های تجهیزات دارد. اگر این هزینه ها به درستی ارزیابی و بطور اصولی پرداخت شوند، زمینه ساز کسب درآمد مناسب خواهد بود. هزینه های تجهیزات کارواش دستی شامل یک سری هزینه های ضروری مانند هزینه تجهیزات فشار قوی یا همان واترجت صنعتی و لوله کشی، جاروبرقی، انواع اسپری و مواد شوینده می شود. این هزینه ها با توجه به تعداد جایگاهی که برای شستن خودرو تعبیه شده، متغیر است. برای راه اندازی یک کارواش اتوماتیک ، غالب هزینه اولیه شامل خرید دستگاه و هزینه پیاده سازی ساختار آن می باشد. معمولا مراکز دستی شستشو، هزینه اولیه کم تری دارند، اما در دراز مدت و با رعایت اصول راه اندازی این مجموعه ها، یک ماشین شوی اتوماتیک سودآوری بیشتری خواهد داشت.

 

درآمد مرکز شستشوی خودرو و عوامل موثر بر درآمد زایی آن

درآمد کارواشدرآمد یک کارواش تحت تاثیر عوامل مختلفی است که هر کدام باید بطور جداگانه مورد توجه قرار گیرند. یکی از مهم ترین عوامل در این زمینه، انتخاب مناسب محل احداث کارواش است. قرار گرفتن مجموعه در یک محل پر تردد، پر جمعیت، با ایمنی بالا و همچنین ترافیک نسبی جهت مشاهده تابلوی مجموعه و جایی به دور از مراکز دیگر عامل مهمی در کسب درآمد می باشد. تبلیغات مجموعه یکی دیگر از این عوامل است که شامل مواردی چون انتخاب تابلو واضح و جذاب در محلی مناسب، تهیه کارت تبلیغ، ارائه بن های تخفیف در ابتدای راه اندازی مجموعه و راه اندازی کانال و صفحه در شبکه های اجتماعی پر بازدید می شود.

 

 

نکاتی برای افزایش درآمد

در پایان، به چند نکته برای افزایش درآمد کارواش بعد از راه اندازی آن اشاره می شود :

افزایش درآمد کارواش1-مدیریت صحیح : شامل بازبینی منظم تجهیزات و بخش های مختلف جهت یافتن مشکلات، نظارت بر مصرف مواد شونده، بررسی کیفیت شستشو توسط دستگاه یا نیروی خدماتی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم در شروع فصول سرد سال

2-تجهیز مجموعه : بازبینی دقیق تجهیزات و تعمیر یا جایگزینی قطعات برای جلوگیری از آسیب های هزینه بر، تجهیز کارواش به امکانات خاص و جدید مانند سیستم ها زیرشویی، سیستم های خشک کن برای کارواش اتوماتیک، واکس جهت براق کردن خودرو و کاهش جذب آلودگی

3-ترغیب مشتری به مراجعه مجدد : رعایت اصول مشتری مداری و جلب رضایت مشتری، ارائه بن تخفیف برای مراجعه مجدد، ارائه سرویس ویژه مثلا واکس زنی با تخفیف

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید