پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

چرا نباید خودروی شستشو شده، در فضای آزاد خشک شود؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروزه شستشوی خودرو در مراکز کارواش با تجهیزاتی مانند کارواش اتوماتیک یا تجهیزات فشار قوی با اقبال بسیار خوبی مواجه شده است. بخشی از فرآیند شستن خودرو، مرحله خشک کردن بدنه می باشد که اغلب نادیده گرفته می شود. اما گذشتن از این مرحله، نتیجه نهایی مطلوبی را به مالک خودرو ارائه نمی دهد. در این مقاله بیشتر در ارتباط با اهمیت خشک کردن  خودرو قبل از رانندگی با آن توضیح داده می شود.

 

آشنایی با کارواش اتوماتیک و دستی

کارواش اتوماتیکمراکز کارواش دستی از آب پر فشار تجهیزات فشار قوی برای از بین آلودگی های سطح خودرو بهره می برند. در نقطه مقابل مراکز کارواش اتوماتیک قرار دارند که از یک سیستم هوشمند مکانیزه برای شستشوی خودرو ها استفاده می کنند. این سیستم، فرآیند های برس زنی، شستشو، آبکشی و خشک کردن را در چند دقیقه و با کیفیت بالا انجام می دهند.

 

 

 

 

فرآیند خشک کردن سطح خودرو در کارواش ها

در مراکز کارواش، بخش مهم خشک کردن بدنه در انتهای فرآیند شستشوی انجام می شود. این مرحله در مراکز کارواش دستی با دستمال و در مراکز کارواش اتوماتیک بوسیله سیستم خشک کن و پاشش واکس به انجام می رسد. دمنده های خشک کن دستگاه، باد گرم را به سمت سطح خودرو دمش می کنند تا بدنه خودرو سریع خشک شود. پاشش واکس نیز موجب می گردد تا علاوه بر براقی بدنه، سطح خشک شده و جذب آلودگی کاهش یابد.

 

اهمیت کیفیت آب در مراکز کارواش

سیستم تصفیه و بازیابی آب کارواشبرای جلوگیری از ایجاد لکه آب بر روی بدنه خودرو، کیفیت آب مورد استفاده در مرحله آبکشی کارواش اهمیت دارد. برای این مراحل نهایی، بعضی از مراکز ارائه دهنده خدمات خودرو از کارواش اتوماتیک تا سیستم های جت واش از آبی که املاح معدنی و آهک آن جداسازی شده بهره می برند. این دقیقا همان چیزی است که به مراکز کارواش پیشنهاد می گردد تا کیفیت بالای آب را تضمین کنند.

 

 

 

نحوه ایجاد لکه بر روی خودرو پس از پایان شستشو

لکه های آب در واقع جرم ها و آلودگی های ریزی هستند که در داخل قطرات آب به دام می افتند. آب به مرور زمان از روی سطح خودرو بخار می شود اما جرم ها و آلودگی های ناشی شده از محیط در داخل قطرات باقی می مانند. در نتیجه لکه های کثیفی بر روی سطح خودرو ایجاد می شود. همچنین قطرات آب قدرت جذب آلودگی بالایی دارند و یک وزش باد کوچک کافی است تا آلودگی ها در داخل قطرات آب روی سطح خودرو به دام بیفتند.

 

راه حل عدم ایجاد لکه بر روی سطح خودرو

خشک کن کارواش اتوماتیکواضح است که راه حل عدم ایجاد شدن لکه بر روی خودرو در پایان فرآیند شستشو در مراکز کارواش خودرو ، خشک کردن فوری بدنه بلافاصله بعد از اتمام عملیات می باشد. اغلب مراکز کارواش اتوماتیک از قبیل کارواش تونلی و دروازه ای، دارای یک مرحله خشک کردن هستند. البته در دیگر مراکز شستشوی خودرو، دستمال های تمیز نیز برای خشک کردن خودرو بکار گرفته می شوند.

 

 

 

 

نکات مهم در ارتباط با خشک کردن بدنه و شیشه ها

خشک شدن بدنه خودرو در هوای آزاد، انتخاب بدی است اما اینکه راننده بخواهد در حین حرکت و رانندگی، اجازه خشک شدن بدنه را بدهد، به مراتب بدتر است. این کار باعث می شود تا آلودگی ها راحت تر به قطرات آب بچسبند. همچنین اگر سطح بدنه به خوبی خشک نشود، رد آب بر روی شیشه ها و آینه قابل توجه تر خواهد بود. ضمنا باید بخاطر داشت که آب روی آینه ها بعلت محافظت این بخش ها از جریان هوا، آهسته تر از بدنه بخار می شوند بنابراین جذب آلودگی در آن ها بیشتر خواهد بود. نکته دیگر، پایین نیاوردن شیشه ها بعد از اتمام شستشوی خودرو می باشد. پایین و سپس بالا آوردن شیشه ها در این وضعیت، سبب ایجاد لکه آب بر روی شیشه و در نتیجه چسبیدن گرد و غبار به بدنه می گردد. لازم به ذکر است در فصل زمستان، خشک نکردن قطرات آب روی بدنه پس از مراجعه به کارواش سبب یخ زدن شیشه ها می شود.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید