پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک تونلی

مشخصات و ویژگی های دستگاه کارواش تمام اتوماتیک تونلی

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شستشوی خودرو ها ، از امور مهم در زمینه نگهداری از این وسیله می باشد که امروزه بوسیله تجهیزات پیشرفته تری به انجام می رسد. این تجهیزات که شامل کارواش اتوماتیک و محصولات دیگر می شوند ، کیفیت شستشو را افزایش داده و زمان کم تری از افراد می گیرند. کارواش اتوماتیک که از یک سامانه مکانیزه کنترلی جهت انجام عملیات شستشو بهره می برد ، در مدل های مختلفی از جمله کارواش دروازه ای و تونلی عرضه می شود. در این مقاله ، مشخصات و ویژگی های کارواش تونلی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

نحوه عملکرد کارواش تونلی

کارواش تونلیکارواش اتوماتیک دستگاهی مکانیزه و مدرن جهت شستشوی انواع مختلف وسایل نقلیه می باشد. مدل های تونلی این دستگاه ، دارای ساختار تونلی بوده ، بطوریکه خودرو در بخش های مختلف آن قرار گرفته و شستشو می گردد. هر بخش از این تونل ، یک عملیات مشخص را انجام می دهد و خودرو به کمک یک کانوایر به بخش های مختلف حرکت داده می شود. به منظور جلوگیری از آسیب دیدن احتمالی خودرو ها و نظم دهی به عملیات شستشو ، هر خودرو با مجوز دستگاه و به کمک فوتوسل های تعبیه شده در ابتدای ماژول ها ، اجازه ورود و خروج به آنرا پیدا می کند.

 

مشخصات و ویژگی های کارواش اتوماتیک تونل

کارواش اتوماتیک تونلی در مدل های مختلف دارای بعضی ویژگی های یکسانی می باشد که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند.

 

سرعت بالای شستشو

شستشوی خودرو در کارواش تونلیکارواش تونلی در حین انجام مراحل شستشوی یک خودرو ، قادر است خودرو های دیگر را در مراحل قبلی وارد تونل نموده و آن ها را بطور همزمان شستشو دهد. بطور مثال ممکن است زمانیکه یک خودرو وارد مرحله پاشش مواد شوینده شده است ، خودروی دیگر در مرحله آبکشی اولیه قرار دارد. این امر سبب شده تا دستگاه کارواش اتوماتیک تونلی ، سرعت شستشوی بالایی داشته باشد ، بطوریکه در بعضی مدل ها ، دستگاه تا 100 خودرو را نیز در یک ساعت تمیز و خشک می نماید.

 

 

سیستم کنترلی هوشمند و قابل تنظیم

مشتری این کارواش ممکن است برای شستشوی خودروی خود بخش خاصی از فرآیند های این دستگاه مد نظرش باشد. برای این کار ، کاربر دستگاه قادر است تنها برنامه های اختصاصی مشتری را بر روی سیستم انتخاب کند. بنابراین ماژول های زیر شویی ، پیش شستشو ، رینگ شویی ، پاشش واکس ، آبکشی و ..  با توجه به درخواست مشتری ، قابل تنظیم و فعال سازی هستند. این سیستم کنترلی همچنین امکان تنظیم و کنترل سرعت و عملکرد کارواش را فراهم آورده است.

 

انتقال دهنده یا کانوایر با کیفیت

کانوایر کارواش اتوماتیک تونلیکارواش تونلی بسته به مدل از یک کانوابر 2 یا 4 اینچی جهت حرکت دادن خودرو ها به بخش های مختلف سیستم بهره می برد. این کانوایر معمولا از جنس فولاد بوده تا استحکام و طول عمر بالایی داشته باشد. زنجیر حرکتی این نوار نقاله ، برای حرکت بهتر و روان تر می بایست بطور منظم روغن کاری شود. البته در مدل هایی از این ماشین شوی ، دستگاه به سیستم روغن کاری اتوماتیک مجهز است. در نتیجه احتمال خرابی یا استهلاک آن تا حد زیادی کاهش می یابد.

 

 

رفع کامل آلودگی ها با برس های با کیفیت

یکی از بخش های تونل دستگاه کارواش تونلی ، از چند برس افقی و عمودی تشکیل شده است. این بخش بطور همزمان توسط برس های افقی و عمودی از جنس فوم یا پلی اتیلن انجام می شود. بخش برس زنی کارواش های تونلی معمولا بطور استاندارد از چند برس بهره می برند اما مالکان آن می توانند در صورت نیاز و ضرورت ، برس های کمکی را به سیستم اضافه نمایند.

 

سیستم خشک کن قدرتمند

خشک کن کارواش تونلیبعد از آبکشی نهایی خودرو ، نوبت به پاشش واکس می رسد. در این بخش از کارواش تونلی ، واکس مخصوص خودرو از نازل های پاشش بر روی بدنه پاشش می شود. این واکس ، موجب سریع تر خشک شدن بدنه شده و جذب آلودگی ها را کاهش می دهد. واکس خشک کن همچنین سطح خودرو را براق نموده و ظاهر زیبایی به آن می دهد. یکی دیگر از بخش های مهم کارواش تونلی ، سیستم خشک کن آن می باشد. این بخش از دستگاه ، در پایان مراحل شستشو ، سطح بدنه خودرو را خشک می نماید. ماژول های افقی و عمودی تعبیه شده در بخش بالایی دستگاه ، این امر را با هدایت باد به سمت بدنه انجام می دهند. این ماژول ها دارای توان متفاوتی از حدود 8 تا 30 کیلو وات هستند که کاربر دستگاه می تواند به دلخواه هر کدام از آن ها را فعال نماید.

 

قابلیت تجهیز به سیستم استفاده از دو آب

کارواش تونلی در فرآیند شستشو ، مقداری آب را مصرف می نماید. این مصرف آب گرچه کم است اما می تواند مدیریت شود. برای این کار ، امکانی فراهم شده تا کارواش تونلی از سیستم بازیابی و تصفیه آب بهره مند شود. این سیستم ها بر روی کارواش اتوماتیک تونلی قابل نصب بوده و تا حد زیادی در مصرف آب صرفه جویی می نمایند. سیستم بازیابی ، آب مصرف شده را جمع آوری نموده تا با تصفیه آن دوباره به چرخه مصرف بازگردد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید