پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
مواد شوینده کارواش

4 مزیت استفاده از مواد شوینده کارواش سازگار با محیط زیست

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

کارواش ها از گذشته تا به امروز تغییر و تحولات مختلفی در ساختار، نحوه شستشو و نوع تجهیزات و مواد شوینده مورد استفاده داشته اند. این مراکز شستشوی خودرو، در زمینه ارائه بهترین سیستم ها و مواد شوینده مورد استفاده نیز پیشرفت کرده اند، بطوریکه امروزه سیستم آب و نوع ماده شوینده سازگاری بسیار خوبی با محیط زیست دارد. در این مقاله، چند مزیت بکار گیری مواد شوینده کارواش که سازگاری مناسبی با محیط زیست دارند، مورد بررسی قرار می گیرند.

 

تاریخچه استفاده از مواد شوینده کارواش

مواد کارواشدر گذشته های نه چندان دور، استفاده از مواد شیمیایی مضر مانند اسید هیدروفلوراید (HF) و آمونیوم بی فلوراید ( ABF ) در مراکز کارواش رواج داشت. خصوصیات منحصر به فرد این مواد، در حل کردن آلودگی های جاده ها، زنگ ها و جرم موجب استفاده از آن ها شده بود. اما امروزه مطالعات نشان داده که این مواد شیمیایی سمی و سوز آور بوده و برای افراد و محیط زیست مضر هستند. در سال 2012 ، اتحادیه بین المللی کارواش خطر استفاده از این مواد را اعلام کرد. بنابراین باید موادی جایگزین این مواد مضر می شد. بهبود فرآیند شستشو و سازگاری با محیط زیست دو ویژگی مهمی بود که افراد برای جایگزین مواد شیمیایی کارواش، در نظر داشتند. در نتیجه از این زمان، تولید کنندگان مواد شوینده، به تولید محصولاتی با این دو ویژگی اهتمام بیشتری ورزیدند.

 

مزایای استفاده از مواد کارواش مناسب

صاحبان کارواش به دلایلی که در ادامه بیان می شود، بایستی مواد شوینده مورد استفاده را تغییر داده و به موادی با کیفیت و سازگار با محیط زیست روی بیاورند.

 

کاهش فشار بر روی منابع محلی

مواد شوینده کارواشصرفه جویی در مصرف آب در مراکز کارواش در مقایسه با روش های دستی شستشو، بر هیچ کس پوشیده نیست. در واقع مراکز کارواش اتوماتیک و دستی حرفه ای با جمع آوری آب مصرف شده، آنرا بازیابی نموده و دوباره مورد استفاده قرار می دهند. در نتیجه از وارد شدن آلودگی ها و مواد شوینده کارواش به آبراهه های محلی جلوگیری شده و از فشار های مسئولین محلی کم می گردد. همچنین کارواش های حرفه ای برای کاهش سختی آب و افزایش اثربخشی مواد شوینده، از سیستم های کاهش سختی آب مانند سیستم اسمز معکوس استفاده می کنند که موجب کاهش مصرف مواد شوینده نیز می شوند. برای هر درجه سختی آب، اثربخشی مواد شوینده 6 درصد کاهش می یابد. سازگاری مواد شوینده با محیط زیست، از انتقال آلودگی های زیست محیطی به آبراهه ها جلوگیری می نماید.

 

هزینه فایده بیشتر

هزینه های زیاد پنهان بعلت استفاده از مواد کارواش مضر بر کسی پوشیده نیست. البته این هزینه ها، بطور مستقیم خطری جدی برای کارمندان کارواش به حساب نمی آیند. استفاده از مواد شیمیایی خورنده ممکن است در ابتدا هزینه اولیه کمی داشته باشد اما بر روی اجزا و سطح بتنی مجموعه تاثیر گذار است. در واقع خسارات ناشی از بکارگیری مواد شوینده کارواش مضر، هزینه نهایی آن ها را افزایش می دهد و در نتیجه این مواد چندان به صرفه نیستند.

 

سود رسانی به محیط زیست

مواد شوینده کارواشاستفاده از مواد شیمیایی مناسب و سلامت، مزایای ویژه ای را برای محیط زیست دارد. بیشتر مواد شیمیایی عمدا یا سهوا و یا از طریق دفع، به محیط زیست وارد می شوند. اما مواد شیمیایی سازگاری با محیط زیست، برخلاف دیگر مواد، بی خطر بوده یا برای استفاده بیشتر بازیابی می گردند. همچنین این مواد سازگار، آسیب کم تری به گیاهان و حیوانات محیط وارد می کنند. تخریب لایه اوزون و پدیده گرم شدن زمین نیز با استفاده از این مواد با احتمال کم تری رخ می دهند.

 

 

حفظ سلامت اپراتور

استفاده از مواد شوینده کارواش سازگار با محیط زیست، مشکلات مربوط به سلامت کارمندان کارواش بخصوص مشکلات چشمی و پوستی را ایجاد نمی کنند. در واقع استفاده از مواد شوینده کم خطر تر، به حفظ بیشتر سلامت این افراد کمک می کند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید