پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
این مطلب رو به اشتراک بگذارید

یکی از اجزای اصلی در تجهیزات کارواش ، شلنگ فشار قوی است و آب را با فشار زیاد از خود عبور می دهد. انتخاب یک شلنگ مناسب با توجه به شرایط و نیازها حائز اهمیت می باشد، از این رو شلنگ های فشار قوی در انواع گوناگون ساخته و عرضه شده اند. اگر هنگام استفاده از کارواش شلنگ نامناسبی بر روی دستگاه نصب گردد، سبب بروز مشکلاتی خواهد شد. شلنگ های فشار قوی با مشخصات فیزیکی متنوعی ارائه شده اند که می توانند از وقوع مشکلات جلوگیری کند. عوامل مختلفی بر عملکرد شلنگ تاثیر گذار است:


قطر

تجهیزات کارواشیکی از مهم ترین تفاوت ها در میان شلنگ های فشار قوی، قطر شلنگ است که بر نوع کاربرد آن ها موثر بوده و هر یک مزیت های مخصوص به خود را دارد. هر چه قطر یک شلنگ کمتر باشد، سبک تر می شود و جا به جایی آسان تری خواهد داشت، علاوه بر این آب با فشار بیشتری پاشش می شود؛ از طرفی شلنگی که قطر بیشتری دارد، وزن بیشتری پیدا می کند و حمل آن سخت تر انجام می گردد و اگر قطر بیش از اندازه زیاد باشد افت فشار بیشتری رخ می دهد. افزایش قطر شلنگ، افت فشار آب را کمتر می کند و به همین دلیل می توان از شلنگ با طول بیشتر استفاده نمود. خوب است بدانیم که آب درون شلنگ قطورتر، با سرعت کمتری جریان داشته و این پدیده موجب می شود از میزان استهلاک شلنگ کاسته شود و طول عمر آن بیشتر گردد. حداکثر سرعت مناسب برای جریان آب درون شلنگ 10 متر بر ثانیه است.

 

 

طول

تجهیزات کارواشعامل دیگری که بر کیفیت شلنگ تاثر گذار است، طول آن می باشد. هنگامی که از واترجت در محیط ها و شرایط مختلف استفاده می شود، با توجه به موقعیت موجود اندازه طول شلنگ اهمیت پیدا می کند؛ جهت شستشوی قسمت هایی که دور از دسترس هستند شلنگ با طول بیشتر مورد نیاز خواهد بود. اما نکته قابل توجه این است که افزایش طول شلنگ سبب افزایش افت فشار می شود و بنابراین طول شلنگ باید به مقدای زیاد شود که افت فشار بیش از حد موجب لطمه زدن به کارایی دستگاه کارواش نگردد.

 

 

 



فشار

تجهیزات کارواشاز آن جایی که آب با فشار زیاد درون شلنگ فشار قوی جریان دارد و از آن خارج می شود، ساختار تجهیزات کارواش مانند شلنگ باید به گونه ای باشد که بتواند این فشار را تحمل کند. انواع مختلف شلنگ فشار قوی قابلیت عبور جریان آب با حداکثر فشار مشخصی را دارند. پیش از انتخاب شلنگ ابتدا باید فشار مورد نیاز محاسبه گردد و سپس متناسب با آن، جهت نصب شلنگ اقدام شود زیرا ناهماهنگی میان فشار مطلوب و ظرفیت شلنگ مشکلاتی از قبیل پارگی شلنگ به همراه دارد. خوشبختانه با پیشرفت فناوری شلنگ های مناسب برای همه فشارها از کم تا زیاد، طراحی و تولید شده است.








دما

تجهیزات کارواشدستگاه های واترجت در انواع آب سرد و آب گرم ساخته شده اند، بر همین اساس تجهیزات کارواش از جمله شلنگ فشار قوی باید توانایی عبور جریان آب با دماهای مختلف را داشته باشد بدون این که دچار آسیب شود. در نتیجه برای عبور جریان آب با درجه حرارت های مختلف از جمه دماهای بسیار بالا، شلنگ های فشارقوی متنوعی ساخته شده است.

 

 

 

 

 





جنس

تجهیزات کارواششلنگ فشار قوی باید انعطاف پذیر باشد و به گونه ای ساخته شود که برای جلوگیری از بروز سایش با سطوح اصطکاک پیدا نکند. شلنگ فشار قوی از پلاستیک ساخته شده است و جهت افزایش مقاومت، رشته های فولادی در بدنه آن قرار داده شده است و با وجود این رشته ها از انعطاف پذیری شلنگ کاسته نمی شود. هم چنین به منظور زیادتر شدن استحکام و مقاومت، شلنگ های دو لایه ساخته شده اند که کاربران در صورت نیاز می توانند از آن بهره بگیرند.




سری شلنگ

تجهیزات کارواشاز دیگر لوازم مربوط به تجهیزات کارواش رزوه می باشد که سر شلنگ فشار قوی نصب می شود، با شماره های مختلفی عرضه شده است. این قطعه ضد زنگ می باشد و باید متناسب با قطر شلنگ انتخاب شود.




لینک های مفید :

تجهیزات کارواش : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید