پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
مدیریت کارواش

چگونه یک کارواش را مدیریت کنیم؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

 امروزه در کنار روش دستی شستشو ، مراکز کارواش فرآیند شستشوی خودرو را بر عهده دارند. این مراکز که در دو مدل دستی و اتوماتیک موجود هستند، سرعت و کیفیت شستشوی وسایل نقلیه را افزایش داده اند. مدیریت صحیح یک ماشین شوی اتوماتیک یا دستی اهمیت ویژه ای در سود دهی و رضایت مندی مشتری دارد. در این مقاله راه کار هایی جهت مدیریت هرچه بهتر یک مرکز شستشوی خودرو ارائه می شود.

 

معرفی کارواش و اهمیت مدیریت آن

کارواش اتوماتیککارواش ها از نظر مکانیزم عملکرد بصورت دستی یا اتوماتیک هستند. در کارواش دستی ، بیشتر وظیفه شستشوی بر عهده نیروهای خدماتی است که از تجهیزات فشار قوی آب استفاده می نمایند. کارواش اتوماتیک نسل مدرن ماشین شوی هاست که بدون دخالت دست و بوسیله برس ها و نازل های پاشش ، فرآیند شستشو را انجام می دهد. اگر در مدیریت هر دو مجموعه بیان شده، دقت لازم صورت نگیرد، رضایت مشتری جلب نمی شود و ممکن است مدیر کارواش دچار ضرر مالی ناشی از آسیب دیدن تجهیزات گردد.

 

اصول مدیریت یک کارواش

حسابرسی مجموعه کارواشمدیر کارواش، می بایست از مهارت های مختلفی بهره مند باشد و آشنایی کاملی با جنبه های مختلف کار داشته باشد. در واقع از ارائه خدمات به مشتری و نگهداری پیشگیرانه از تجهیزات گرفته تا حسابرسی مالی و ارزیابی کارکنان ، همه بر عهده مدیریت کارواش و کارکنان آن است. مهم ترین اصول و نکاتی که می بایست توسط مدیر یک کارواش مد نظر قرار گیرد، به شرح زیر است:

 

 

بازبینی منظم مجموعه

تجهیزات شستشوی خودرو مانند تجهیزات فشار قوی در کارواش دستی و سیستم مکانیزه برس ها در دستگاه ماشین شوی اتوماتیک، ممکن است به مرور زمان دچار عیب و ایراد شوند. بنابراین مدیر مجموعه باید چند بار در طول روز ، چرخی در مجموعه بزند تا مشکلات احتمالی را شناسایی کند. با این کار مشکلات تجهیزات و مواد شوینده در حین نظارت مدیریت ، به راحتی تشخیص داده می شوند و هزینه های کم تری به مجموعه تحمیل می گردد.

 

نظارت بر مصرف مواد شوینده

مصرف مواد شوینده کارواشمواد شوینده در مراکز کارواش دستی بوسیله نازل پاشش فوم و توسط کاربر به سطح خودرو پاشش می شود. نظارت منظم بر مصرف بهینه مواد شوینده ، یکی از وظایف مهم در کارواش است. عدم استفاده از میزان ماده شوینده مناسب توسط کاربر ممکن است باعث تمیز نشدن خودرو یا حتی مصرف بی رویه این مواد شود.

 

 

بررسی کیفیت شستشو

مدیر یک مجموعه کارواش باید بطور منظم از کیفیت خدمات ارائه شده توسط پرسنل خود مطلع باشد. در این زمینه ، آگاهی از استاندارد های کیفیت شستشو و نظارت دقیق و مداوم بر روی نتیجه فرآیند شستشو اهمیت ویژه ای دارد. البته اینکه یک خودرو ، کارواش را با ظاهری تمیز تر از زمان ورود ترک کند ، به هیچ وجه دلیلی بر کیفیت عالی خدمات ارائه شده نیست.

 

استفاده بهینه از روز های بارانی و برفی

اب و هوای نا مساعدشرایط آب و هوایی بد ، برای کارواش های یک نعمت و فرصت ویژه هستند. بنابراین مدیران با هوش و زبده ، از این زمان به خوبی استفاده کرده و تجهیزات و تاسیسات خود را بطور کامل بازبینی ، تعمیر و نگهداری می کنند. این امور در زمان تغییر فصل ها ، بطور ویژه تری باید انجام شود.

 

 

 

حفظ زیبایی ظاهر مجموعه

ظاهر کارواش، در نظر مشتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین مدیریت مجموعه باید امور نظافتی را به نیروهای خدمات گوشزد کند و محیط را بطور مستمر بازبینی نماید. تمیز کردن محل جارو کشیدن خودرو ها ، تخلیه منظم سطل های زباله و شستن آلودگی های باقی مانده بر روی سطوح کف از جمله وظایف مهم جهت حفظ زیبایی ظاهر کارواش هستند.

 

مدیریت ارتباط با مشتری و نیروهای خدمات

 برخورد نیروی خدمات کارواشارتباط صحیح با مشتری ، موجب افزایش رضایت مندی آن ها می شود. بهتر است مدیر کارواش نحوه برخورد مناسب را به مشتری ها آموزش بدهد و اهمیت آن را به خوبی بیان کند. همچنین در صورت بروز مشکلات احتمالی ، مدیر باید کاملا صبور باشد. شنیدن کامل سخن نیروهای خدماتی در مورد مشکلات و موارد دیگر از ویژگی های یک مدیر موفق است. نیروهای مجموعه معمولا از مدیر خود تقلید می کنند. بنابراین رعایت اخلاق و برخورداری از نگرش مناسب توسط مدیر به خوبی بر روی نیروهای خود تاثیر گذار است.

 

به روز بودن مدیر

هر مدیری برای ارتقای توانمندی های خود و افزایش سود دهی مجموعه تحت نظرش نیازمند افزایش مهارت های مدیریتی است. مدیر یک کارواش باید بطور دائم در حال یادگیری موضوعات جدید در زمینه کاری و مدیریتی باشد. بررسی امکانات و شرایط مراکز دیگر ، رموز موفقیت مجموعه های دیگر ، تجهیزات کارواش جدید و مواردی مشابه آنچه ذکر شد ، از دیگر اطلاعاتی است که مدیر مجموعه باید بطور مستمر از آن ها مطلع باشد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید