پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش

به حداقل رساندن آلرژی با شستشوی حرفه ای خودرو

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

با توجه به تغییر فصل و زیاد شدن آلرژی ها می توان با شستشوی حرفه ای و تخصصی خودرو با روش هایی خاص، به کاهش آلرژی کمک کرد. تمیز نگه داشتن ماشین از انتشار حشرات، گرده گل ها، گرد و خاک و باکتری ها و سایر موادی که به خودرو آسیب می رسانند، جلوگیری می نماید. سفر با ماشین تمیز به صورت مطمئن تر و ایمن تری انجام خواهد شد. علائم آلرژی مانند سوزش و خارش چشم و یا عطسه می تواند باعث کاهش توانایی راننده برای مواجهه با عکس العمل های سریع در جاده شود. به همین دلیل نظافت و شستشوی سطوح داخلی و خارجی خودرو و یا بردن آن به کارواش قابل اهمیت است.

 

تمیز کردن صندلی ها

برای اطمینان از نظافت صحیح خودرو می توان از داخل ماشین شروع کرد. از شامپو فرش و فوم فرش می توان برای سطوح پرز دار داخلی ماشین مانند روی داشبور، سقف ماشین و صندلی ها استفاده نمود تا از ایجاد باکتری در داخل خودروجلوگیری شود. برخی از این مواد شوینده حاوری ضد عفونی کننده ضد باکتریایی هستند.

 

نظافت اساسی با جاروبرقی

برای نظافت کلی فضای داخلی ماشین ابتدا باید وسایل اضافی را از آن خارج نمود و برای نظافت گوشه ها و روزنه ها از دمنده هوا استفاده کرد. برای نظافت زیر صندلی ها و فضای بین آن ها بهتر است صندلی ها کمی جابجا شوند تا جاروبرقی به خوبی بتواند آلودگی های بین آن ها را مکش نماید.

 

توجه به لوازم داخلی خودرو

بهداشت پایین منسوجات داخلی خودرو می توان علائم آلرژی را افزایش دهد. بنابراین توصیه می شود که سطوح داخلی خودرو و سطوحی مانند روکش صندلی ها و داشبور، به خوبی با مواد شوینده و پاک کننده تمیز شود تا آلودگی ها و باکتری های آن ها از بین برود. پاک کننده هایی که به صورت فوم هستند برای منسوجات مااند صندلی ها و روکش صندلی ها بسیار کارا است زیرا تا حدی در پارچه نفوذ کرده و آلودگی ها را از بین می برند همچنین با حفظ خاصیت ضد استاتیکی از سطح تا مدت ها در برابر آلودگی نگهداری می کند. فوم را می توان توسط برس تمیز بر روی سطح کشید سپس با پارچه مطوب یا اسفنج آن را پاک نمود و برای خشک شدن رها کرد.

 

رهایی از گرد و غبار

برای نظافت داخل خودرو، می توان با استفاده از شیشه شوی، پنجره ها، شیشه ها، داشبورد و آینه را به خوبی تمیز کرد. فیلترهای هوای کابین باید با دمنده هوای فشرده تمیز شود و یا حتی بهتر است یکبار در سال و یا هر 15000 کیلومتر تعویض گردد.

 

شستشوی سطوح خارجی

برای تمیز کردن سطوح خارجی خودرو، می توان از کارواش دستی و یا کارواش اتوماتیک بهره برد. با استفاده از این تجهیزات می توان آلودگی های خودرو مانند گرد و خاک و بقایای حشرات را به خوبی از بین می برد. فضولات پرندگان و بقایای حشرات باید سریعا از سطح خودرو پاک شوند زیرا اثر بسیار خورنده ای بر روی رنگ خودرو می گذارند و باعث کاهش درخشش رنگ و بدنه می گردد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید