پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش

نکاتی برای آماده سازی کارواش اتوماتیک در فصل بهار

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

بسیاری از کارواش ها در فصل زمستان، به سبب آب و هوای خشن دچار آسیب دیدگی در تجهیزات می شوند. در فصل بهار که دمای هوا به طرز قابل ملاحضه ای افزایش پیدا می کند زمان بسیار مناسبی است تا به بررسی وضعیت عمومی کارواش اتوماتیک پرداخته شود. ظاهر جذاب و منظم، مشتریان بسیار بیشتری را جذب می کند. در این مقاله به بیان مواردی در خصوص حفظ و نگهداری تجهیزات در فصل بهار پرداخته خواهد شد.

 

بررسی اولیه تجهیزات

کارواشدر وهله اول، لازم است تا به طور اجمالی نگاهی به اطراف کارواش انداخته و نکاتی که ممکن است ایجاد مشکل کنند یافت شوند. مشکلاتی مانند رنگ رفتگی تجهیزات یا ساختمان، پاک شدن علامت های هدایتی و آسیب دیدگی جزئی تجهیزات که می تواند خطر ساز باشد. در نهایت لازم است تا گرد و خاک باقی مانده در محیط نظافت شود.

 

 

انجام تغییرات کوچک

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد، استفاده از انواع برس های گوناگون در شرایط آب و هوایی مختلف می باشد. پس از گذشت فصل زمستان لازم است تا برس های حذف نمک با برس های مخصوص فصل بهار جایگزین شود. تمامی شلنگ ها، نازل ها و تفنگی های موجود که در طول فصل زمستان دچار آسیب دیدگی شده اند باید تعویض شوند. این تجهیزات، اصلی ترین ابزارهایی هستند که مشتریان با آن ها سر و کار داشته و عملکرد این تجهیزات در روند انجام شستشو تاثیر مستقیم دارد. برخی از شلنگ ها و تفنگی ها در فصل زمستان و دمای بسیار پایین دچار ترک خوردگی و درز می شوند که عملکرد آن ها را دچار اختلال خواهد کرد.

 

تعمیرات و نگهداری تجهیزات کارواش

کارواش اتوماتیکدر فصل زمستان اکثر مشتریان تا پایان کار شستشو در خودروی خود باقی می مانند اما با گرم شدن هوا لازم است تا سامانه خشک کن کارواش تونلی و کارواش دروازه ای دوباره راه اندازی شوند. یکی از احتمالاتی که وقوع آن بعید نخواهد بود، آسیب دیدگی سامانه مکش خشک کن به سبب خاموش بودن در طول فصل زمستان و یخ زدگی است. به همین منظور، لازم است تا آزمایش های مختلفی جهت ارزیابی قدرت و فشار دستگاه انجام گیرد.

 

توجه به اصول مشتری مداری

در فصول گرم تر مشتریان، از خودروی خود پیاده خواهند شد و در محوطه منتظر خواهند بود. برای جلب رضایت مشتری و افزایش وفاداری آن به کارواش نیاز است تا اسباب رفاه را فراهم نموده و تغییرات اساسی در فضای کارواش ایجاد کرد. توجه به این جنبه نه تنها به جذب مشتری کمک شایانی می کند بلکه می تواند یک منبع در آمد زایی نیز در کنار درآمد حاصل از کارواش اتوماتیک باشد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید