پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

کارواش اتوماتیک قابل اطمینان

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروزه کارواش اتوماتیک طرفداران بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است زیرا که در مقایسه با کارواش های دستی سرعت شستشوی بیشتری دارد و هیچ گونه زحمتی برای سرنشینان وسیله نقلیه ندارد، زیرا که مشتریان هیچ دخالتی در شستشوی ماشین خود ندارند و در طول تنها چند دقیقه خودرو تمیز و درخشان می شود. برای انتخاب یک کارواش اتوماتیک مناسب که هم نتیجه رضایت بخشی برای مشتریان داسته باشد و هم برای صاحبان کارواش از نظر اقتصادی درآمد زا باشد چند نکته مهم را باید در نظر گرفت:

 

1- قدرت تمیز کنندگی:

کارواش اتوماتیکاولین نکته ای که باید در نظر داشت این است که دستگاه کارواش اتوماتیک تا چه اندازه می تواند یک خودرو را تمیز و درخشان کند. این موضوع در کارواش های اتوماتیک touchless اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا شستشوی ماشین با این نوع کارواش دشوارتر است به این دلیل که هیچ گونه برسی در آن به کار نمی رود و فقط آب با فشار زیاد از دورتادور ماشین توسط نازل های مخصوص پاشش می شود. هم چنین به کار گیری یک ماده شوینده شیمیایی در این نوع کارواش بسیار مهم می باشد. معمولا این کارواش به دلیل استهلاک زیاد و قیمت بالا به مشتریان پیشنهاد و توصیه نمی شود و فقط. اما کارواش مناسب و توصیه شده برای همه سلیقه ها یک کارواش تمام اتوماتیک از نوع دروازه ای یا تونلی می باشد که در آن برس های نرم با حرکت بر روی خودرو بدون آن که به بدنه ماشین و دیگر اجزای آن آسیبی برسد، باعث افزایش میزان پاک کنندگی آلودگی ها و بالا رفتن کیفیت شستشو شود. این دسته از کارواش های اتوماتیک دارای قابلیت شستشوی چرخ ها نیز می باشد و زیرشویی ماشین هم می تواند یک گزینه اختیاری برای دستگاه کارواش اتوماتیک باشد.

 

2- قابلیت اطمینان تجهیزات کارواش:

کارواش اتوماتیکدر مورد یک کارواش اتوماتیک باید بدانیم چه قدر قابل اطمینان است یعنی پاکیزگی بیشتر بدون هیچ گونه آسیبی به دستگاه. برای داشتن چنین دستگاهی با گذشت زمان و با پیشرفت علوم مهندسی تجهیزات کارواش باید به روز رسانی شوند. توجه به تمامی بخش های دستگاه که مجهز به تکنولوژی اتوماتیک می باشد مانند PLC و کنترل کننده های الکترونیکی و سایر تجهیزات کارواش نیازمند رسیدگی و در پاره ای از اوقات نیازمند تعمیر و تعویض قطعات می باشد. توجه به این موارد ضریب اطمینان یک دستگاه شستشوی ماشین را بالا می برد. برس های دستگاه که هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی در دستگاه تعبیه شده است با یک فشار مشخص با ماشین ها تماس دارد و اگر این فشار بیش از اندازه باشد به موتور برس های کارواش فشار وارد می شود و این فشار باعث افزایش جریان موتور می شود، از این رو یک حسگر آمپر برای موتور قرار داده شده است که اگر جریان بیشتر از یک حد مشخص وارد موتور برس شد حرکت برس قطع شود. از دیگر مواردی که در بحث ایمنی دستگاه باید به آن توجه نمود این است که هنگام شستشو نباید سرنشینی داخل خودرو باشد و درهای ماشین در حین کار نباید باز شوند.

 

3- خشک کردن:

کارواش اتوماتیکیکی از اجزای مهم دستگاه ماشین شوی خشک کن دستگاه می باشد که پس از پایان شستشو از بالای ماشین حرکت می کند و با دمندگی خود سطح ماشین را خشک می کند. موضوع مهمی که دارای اهمیت است ایمنی خشک کن می باشد. خشک کن های یک کارواش اتوماتیک دارای دو و یا چند فتوسل برای جلوگیری از برخورد آن به ماشین می باشد و هم چنین برای بالا بردن ضریب امنیت در صورت عمل نکردن فتوسل ها خشک کن به میله ای مجهز شده است که در لحظه برخورد خشک کن به ماشین حرکت آن را متوقف می کند و مانع از برخورد با وسیله نقلیه می شود.

 

4- سرعت کارواش اتوماتیک:

کارواش اتوماتیکمدت زمانی که طول می کشد تا یک ماشین شسته و خشک شود یا به عبارت دیگر تعداد ماشین هایی که در یک ساعت شسته می شود اصطلاحا سرعت دستگاه گفته می شود. هرچه قدر تعداد ماشین هایی که در یک ساعت شسته شوند بیشتر باشد سرعت کارواش اتوماتیک بیشتر است. 

 

5- استفاده از آب و مواد شیمیایی:

یکی از گزینه های موجود در کارواش اتوماتیک قابلیت استفاده از مواد شوینده و واکس های براق کننده می باشد و بدون هیچ گونه خطری برای بدنه و رنگ ماشین به کار می رود. برای صرفه جویی در مصرف سالانه آب استفاده از مواد شوینده کمک بسیار بزرگی در این امر می کند زیرا سرعت تمیز کردن را افزایش می دهد. هر چند که آب مصرفی کارواش اتوماتیککارواش اتوماتیک آب چاه (غیر قابل شرب) می باشد و قرار دادن تصفیه کننده در مسیر جریان آب می تواند روشی برای بهبود کیفیت آب مصرفی دستگاه کارواش تمام اتوماتیک باشد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید