پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

تعمیر و نگهداری هفتگی تجهیزات شستشوی خودرو

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

برای نگهداری هفتگی از تجهیزات شستشوی خودرو مانند کارواش اتوماتیک اموری لازم است تا به صورت هفتگی انجام شود. در ادامه برخی از این نکات توضیح داده خواهد شد. بررسی و حفظ سیستم ها و دستگاه ها علاوه بر این که موجب افزایش طول عمرآن ها می شود، از ایجاد مشکل و تعمیرات آینده نیز جلوگیری می نماید.

 

تمیز کردن تجهیزات کارواش

یکی از ملزومات نگهداری کارواش، حفظ نظافت محیط کارواش می باشد. به همین دلیل باید ابتدا محیط کارواش اتوماتیک و یا حتی کارواش دستی به صورت روزانه نظافت شود تا خاک و آلودگی ها از آن جا دور بماند، زیرا این آلودگی ها می تواند به دستگاه ها آسیب برساند. نظافت و شتشوی تجهیزات و دستگاه ها نیز نیاز به نظافت هفتگی دارند تا بتوان به خوبی از آن ها نگهداری نمود. ایستوبال طیف وسیعی از مواد شوینده esens را ارائه نموده که برای تمیز کردن تجهیزات و سطوح مختلف در محیط مناسب می باشد. شامپو های شوینده خودرو برای از بین بردن بقایای آهکی که در قطعات فلزی جمع شده اند، قدرت بسیار بالایی دارند. در حالی که مواد شوینده چند منظوره برای از بین بردن هیدروکربن ها مناسب تر می باشند. مواد شوینده مخصوص آلومینیوم و استیل ضد زنگ موجب درخشندگی این سطوح نیز می شوند.

 

بررسی محصولات مصرفی

یکی دیگر از امور هفتگی مربوط به نگهداری کارواش، بررسی سطح مواد شوینده و مصرفی می باشد. بررسی منظم حجم مواد شوینده مورد مصرف در کارواش باعث می شود قبل از اتمام آن ها مجددا پر شوند تا در هنگام استفاده مشکلی پیش نیاید. در بطری های مواد شوینده معمولا دو نشانه برای حداقل و اکثر سطح وجود دارد که حتما باید به آن ها توجه نمود.

 

بررسی سطح روغن در پمپ فشار قوی

توصیه می شود یک بار در هفته سطح روغن پمپ فشار قوی بررسی گردد. یک نشانه قرمز رنگ وجود دارد که سطح مناسب برای روغن را نشان می دهد. باید اطمینان حاصل نمود که سطح روغن به اندازه این نشانگر می باشد، همچنین باید رنگ آن را نیز بررسی نمود: در صورتی که رنگ آن سفید بود حتما باید با تکنسین و کارشناس مربوطه تماس گرفته شود.

 

نظافت جاروبرقی

علاوه بر این که باید صحت عملکرد جاروبرقی را به صورت روزانه بررسی نمود، باید به صورت هفتگی مخزن، لوله ها و خرطومی هم بررسی شود و آلاینده های انباشه شده تخلیه گردد. تخلیه مخزن جاروبرقی به مکش بهتر آلودگی ها کمک می نماید.

 

بررسی سیستم های امنیتی

تجهیزات و سیستم های ایمنی در هر محیط باید به صورت هفتگی بررسی شوند تا بتوان از صحت عملکرد آن ها اطمینان حاصل نمود. دکمه توقف اضطراری نیز حتما باید امتحان شود تا درستی عملکرد آن مشخص شود.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید