پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

5 موردی که باید در هنگام استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک به خاطر داشت

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

دستگاه کارواش اتوماتیک راحت ترین وسیله برای نظافت خودرو می باشد. این دستگاه با بهره گیری از بهترین امکانات و تجهیزات، خودرو را در سریعترین زمان ممکن شستشو می دهد و دیگر نیازی نیست که مدت زمان زیادی از روز تعطیل به شستشوی خودرو مشغول بود. با این وجود در هنگام استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک باید به چند نکته توجه کرد تا علاوه بر شستشوی موثر خودرو، خسارتی به بدنه خودرو وارد نشود.

اتصالات شل را بررسی کند.

قبل از ورود به درون کارواش از اتصالات ماشین اطمینان حاصل کنید. با مشورت و بررسی با یک متخصص مطمئن شوید که بدنه خودرو شل نباشد. این اجزا شامل سپر، گل پخش کن و اجزای این چنینی می باشد.

آینه های جانبی و آنتن

کارواش اتوماتیکاکثر کارواش های اتوماتیک از دستورالعمل های بسیار خاصی قبل از ورود به خودرو به داخل دستگاه پیروی می کنند. یکی از مهمترین دستورالعمل ها جمع کردن آنتن رادیو و یا آنتن سقفی و بستن آینه ای جانبی می باشد. اگر این دستورالعمل های احتیاطی را رعایت نکنید و این قسمت ها آسیب ببینند، مجموعه کارواش اتوماتیک هیچگونه مسئولیتی قبول نمی کند و همچنین شامل پوشش بیمه نیز نمی شود.

 

 

 

خودروی بدون سقف یا سقف متحرک

اگر خودروی شما سقف متحرک چرمی دارد یا اصلا سقف ندارد از کارواش اتوماتیک استفاده نکنید. زیرا این خودروها بعد از اینکه در معرض فشار زیاد آب قرار می گیرند دچار آسیب می شوند و آب علاوه بر چرم سقف به داخل نیز چکه می کند.

قفل کردن درب ها و فعال کردن قفل کودک شیشه های خودرو

اصلا لزومی ندارد که کودکان را به همراه شما باشند. در خودرو های امروزی بالا و پایین کردن شیشه های خودرو به راحتی انجام می شود و در صورت اینکه کودکان همراه شما بودند درب ها را قفل کرده و قفل کودک پنجره ها را فعال کنید تا  برای آن ها مشکلی پیش نیاید.

نگران نباشید

کارواش اتوماتیکاگر برای اولین بار است که از دستگاه کارواش اتوماتیک استفاده می کنید ممکن است تجربه عجیبی باشد ولی نگران نباشید. کارواش های اتوماتیک در دو دسته کارواش تونلی و کارواش دروازه ای تقسیم می شوند. در کارواش تونلی خودرو بر روی ریل قرار می گیرد و آن را به داخل دستگاه هدایت می کند تا به نوبت و در زمان های دقیق مورد نظافت قرار بگیرند و اصلا لازم به انجام هیچگونه فعالیتی از جانب شما نیست. خیلی از افراد استفاده از کارواش اتوماتیک را راحت می دانند زیرا برای آن ها حس نوستالژی دارد.

 

 

 

کارواش دروازه ای

در این نوع کارواش اتوماتیک تمامی اجزای کارواش بر روی یک دروازه قرار می گیرند و خودرو در بین آن به صورت ثابت قرار می گیرد و اجزا بر روی ریل حرکت کرده و یکی پس از دیگری عملیات شستشوی خودرو و خشک کردن آن را انجام می دهند.

دستگاه کارواش اتوماتیک تونلی

در این نوع کارواش اتوماتیک اجزا به ترتیب و پشت سر هم به صورت ثابت قرار می گیرند و خودرو بعد از قرار گیری بر روی ریل به درون دستگاه حرکت می کند و با گذر از بین تجهیزات کارواش مورد شستشو و نظافت قرار می گیرد.

 

 

 

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید