پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
بروز کردن کارواش

چرا باید کارواش خود را بروز کنیم؟ قسمت دوم

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

همانطوری که در قسمت اول این مقاله اشاره شد، برای بهبود و پیشرفت در هر کسب وکاری نیاز به ارتقای سطح کیفی و بالا بردن تعداد خدمات قابل ارائه می باشد. این نکته زمانی اهمیت بیشتر دارد که بدانید رقبای کسب وکار شما در حال بروز رسانی خدمات خود هستند. این امر در مدت زمان کوتاهی سبب می شود تا شما بخشی از مشتریان دائم و وفادار خود را از دست بدهید. پس می بایست در کنار سودآوری به نکاتی این چنینی نیز توجه داشت.

استفاده از تجهیزات مدرن بازسازی کارواش
استفاده از تجهیزات مدرن بازسازی کارواش

چه تجهیزاتی دربخش نظافت بدنه خودرو را می توانید بهینه کنید؟

پس از ارتقای تجهیزات در بخش نظافت داخل نوبت به بررسی تجهیزات نظافت بدنه خودرو می رسد. جایی که به راحتی و با صرف مبلغی می توانید بهره وری و سودآوری خود را چندین برابر کنید. در کارواش های سنتی، بخش عمده از مشتری به علت بالا بودن زمان انتظار و شستشو از نظافت خودرو خود در کارواش صرف نظر می نمایند. پس می توان گفت که تجهیزاتی که در صرفه جویی وقت موثر هستند در اولویت بروز رسانی قرار می گیرند. پیشرفت تکنولوژی و اختراعات جدید در صنعت کارواش علاوه بر کاهش چشمگیر زمان شستشو و صرفه جویی در مواد مصرفی موجب سهولت کار کارگران و در نتیجه بالا رفتن راندمان کار در کارواش می شود.

بروز کردن و نوسازی کارواش
بروز کردن و نوسازی کارواش

چه تجهیزاتی را در بخش نظافت بدنه تغییر بدهیم؟

بوم سقفی فشار قوی

در گذشته از برای پاشش آب بر روی خودرو از شیلنگ های سنگینی فشار قوی برای جریان آب استفاده می شد. به علت فشار بالای جریان آب و همچنین استهلاک بالای این نوع از شیلنگ‌ها (کشیده شدن بر روی زمین، عبور خودرو ها از روی شیلنگ) در داخل آنها از سیم های فلزی استفاده می شود. سیم های فلزی داخل شیلنگ نیز با جریان عبور آب و به مرور زمان فرسوده شده و موجب سوراخ شدن و ترکیدگی در نقاط مختلف آن می شود. دقت کنید که در این موارد برای عدم افت فشار جریان آب باید شیلنگ کارواش به طور کامل تعویض گردد که این نیز گاها هزینه های مالی سنگینی در پی خواهد داشت. از سوی دیگر سختی در جابجایی شیلنگ سنگین موجب می گردد تا کارگران کارواش برای جابجایی شیلنگ با مشکل مواجه شوند و در اثر جابجایی شیلنگ با خودرو برخورد کرده و خساراتی گاها سنگین به وجود آورد. حتما به نکته توجه کنید که خسارت وارد شده به خودروهای مشتریان علاوه بر خسارت مالی سبب از دست دادن مشتریان کارواش نیز می شود.

استفاده از بوم سقفی برای کارواش مدرن
استفاده از بوم سقفی برای کارواش مدرن

بوم سقفی کارواش، تجهیزی مدرن و جدید است که در کنار به وجود آوردن فضایی زیبا و مدرن در سهولت کار کارگران و کاهش هزینه های شیلنگ بسیار موثر است. این تجهیز اقتصادی در مرکز جایگاه شستشو و روی سقف نصب شده و جریان آب خروجی را از طریق سقف به داخل جایگاه هدایت می نماید. گردش 360 درجه بوم سقفی موجب می گردد تا کارگر به راحتی بتواند به دور خودرو گردش نماید و به تمامی بخش های خودرو دسترسی کافی داشته باشد. شیلنگ های کامفورت  مخصوص بوم سقفی که در کنار این تجهیز ارائه می گردد بسیار سبک بوده و هیچ سیمی در آن به کار نرفته است. برخورد این شیلنگ با بدنه خودرو هیچگونه خسارتی را به وجود نمی آورد. با نصب و استفاده از این تجهیز در کنار بالا رفتن سرعت شستشو، هزینه های خرید شیلنگ به صفر نزدیک می شود. این تجهیز لوکس و کارا در اندازه ها و مدلهای مختلف همچون، بوم زد با قابلیت نصب دو بوم در یک جایگاه، بوم کوتاه ویژه جایگاه های کوچک و همچنین بوم های دو فنر و تک فنر قابل ارائه می باشند.

باز سازی و بروز کردن کارواش با تجهیزات جدید
باز سازی و بروز کردن کارواش با تجهیزات جدید

ست های شستشو

در گذشته به منظور تولید کف شستشو و پاشش آن از کمپرسور های کف ساز استفاده می شد. این وسیله به دلیل آنکه مایع را در مخزن خود نگهداری می نماید به سرعت فرسوده و از بین می رود. این موضوع در مناطق مرطوب بسیار محسوس است و سرعت فرسودگی در این مناطق بسیار بالاتر از نواحی خشک می باشد. زمان تولید کف در این مخزن ها از دیگر نقاط ضعف این سیستم است زیرا عملا پس از شروع به کار قابل استفاده نمی باشد. اما در سیستم های جدید فوم ساز دیگر از مخزن های استفاده نمی شود تا در هزینه های راه اندازی و نگهداری کارواش صرفه جویی چشمگیری صورت پذیرد.

ست شستشوی فشار قوی، ست لنس برس، ست فوم پاش و ست لنس دوقلو از مهم ترین ست های شستشوی مدرن و جدید کارواش می باشد که در کشور آلمان با استاندارد های اروپایی تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. این ست های ارگونومیک کیفیت شستشو را بسیار بالا برده و همچین در مصرف مواد شوینده نیز صرفه جویی می نماید. انژکتور تعبیه شده در ست های شستشوی لنس برس، فوم پاش و دوقلو عمل ترکیب مواد شوینده را با آب انجام داده و نازل های فوم ساز نیز عمل تولید کف را انجام می دهند. بهره گیری از سیستم موجب می شود تا با آغاز شروع زمان کار، آمادگی پذیرش مشتری وجود داشته باشد و هیچ زمانی برای شروع به کار هدر نرود. در مقاله های بعدی به بررسی هر یک از این تجهیزات نوین می پردازیم.

نوسازی کارواش های سنتی
نوسازی کارواش های سنتی

لنس هولدر ها

در دیگر تجهیزاتی که به مدرن سازی کارواش ها کمک می کند، لنس هولدر های می باشند. این تجهیز به ظاهر ساده علاوه نظم و ترتیبی که در کارواش به وجود می آورد از ست های شتشتو و مخصوصا نازل های پاشش محافظت می نماید. بدنه تمام استنلس استیل این تجهیز ضد زنگ بوده و در مناطق مرطوب نیز به راحتی قابل استفاده می باشد. لنس هولدر ها دارای یک مجرای تخلیه هستند که در انتهای آن تعبیه شده که به تخلیه آب و یا مواد باقی مانده در داخل آن کمک می نماید. این تجهیز زیبا و ارگونیک به راحتی قابل نصب و استفاده می باشد. لنس هولدر در مدل های دوقلو، ساده، دیواری، پایه دار و فنردار ارائه شده و  موجود می باشد.

نوسازی و باز سازی کارواش با تجهیزات مدرن - لنس هولدر
نوسازی و باز سازی کارواش با تجهیزات مدرن – لنس هولدر

در قسمت بعدی از این سری مقاله، به بررسی سایر تجهیزات مدرن و بروز اروپایی همچون لنس زیرشویی، گیره نگهدارنده موکت و کفی خودرو ( مت هولدر)، نگهدارنده های شیلنگ و همچنین قرقره های شیلنگ جمع‌کن اتوماتیک می پردازیم.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید