پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
چرا بوم سقفی

چرا باید از بوم سقفی استفاده کنیم ؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروزه سیستم های شستشوی مختلفی درکارواش ها استفاده می شود که از بین آنها می توان به کارواش اتوماتیک دروازه ای، کارواش تونلی و کارواش مکانیزه اشاره نمود. کارواش های اتوماتیک و به طور شاخص کارواش اتوماتیک دروازه ای به منظور افزایش سرعت شستشو، بالا بردن کیفیت نظافت بدنه و کاهش مصرف شوینده ها و استهلاک دستگاه ساخته شده اند. در واقع می توان گفت که کارواش های دروازه ای به منظور صرفه جویی اقتصادی و بهره گیری در کارواش هایی که کمتر از بیست مشتری در ساعت دارند ساخته شده است. اما در کنار کارواش اتوماتیک، تجهیزات کارواش و لوازم جانبی هایی در کارواش های مدرن استفاده می شوند که با منظور های مشابه همچون افزایش سرعت شستشو و یا افزایش کیفیت نظافت بدنه مورد استفاده قرار می گیرند. بوم سقفی کارواش و لنس زیرشویی از مهم ترین این تجهیزات کارواش به شمار می روند. بوم سقفی علاوه بر تسهیل در شستشو موجب می گردد تا علاوه بر جلوگیری از فرسایش و از بین رفتن شیلنگ کارواش، ظاهر کارواش نیز شیک، مدرن و زیبا تر نیز دیده شود.

چرا از بوم سقفی استفاده کنیم؟
چرا از بوم سقفی استفاده کنیم؟

مزایای استفاده از بوم سقفی کارواش چیست؟

در کارواش های دستی که با روش های سنتی خودروها را شستشو می دهند، شیلنگ کارواش بر روی زمین قرار می گیرد و فردی که قصد نظافت بدنه خودرو را دارد می بایست شلنگ کارواش را بر روی زمین بکشد تا بتواند بدنه خودرو را تمیز نماید. کشیدن شلنگ کارواش بر روی زمین به بدنه آن آسیب وارد می نماید و به مرور زمان موجب فرسودگی و از بین رفتن آن می شود. از سوی دیگر، وقتی شیلنگ کارواش بر روی زمین قرار می گیرد، کاربر برای حمل آن نیاز دارد تا نیروی بیشتری مصرف نماید که این نیز موجب می گردد تا فرد زودتر خسته شده راندمان کار نیز به صورت چشمگیری کاهش یابد.

عموما شیلنگ های مورد استفاده در کارواش های سنتی، شیلنگ های سنگین، ضخیم و سیم دار هستند تا بتوان مدت زمان بیشتری مورد قرار گیرند. سنگین بودن این نوع از شلنگ های کارواش سبب می شود تا برای جابجایی آن نیروی بیشتری نیاز باشد و امکان برخورد آن با بدنه خودرو بالا می رود. در این موارد برخورد شیلنگ سیم دار و سنگین موجب خسارت هایی گاها سنگین می شود. شیلنگ های مخصوص بوم های سقفی بسیار سبک بوده و در برخورد با بدنه خودرو هرگز موجب آسیب به خودرو نمی گردد. از سوی دیگر سبک بودن آنها موجب تسهیل در حرکت کاربر و در نتیجه شستشوی بهتر و با کیفیت تر می گردد.

جدیدترین تحقیقات نشان می دهد که استفاده از بوم سقفی کارواش به ازای هر جایگاه 35 تا 40 درصد سرعت شستشوی خودرو را در کارواش ها افزایش می دهد که این امر مهم می تواند درآمد در کارواش را تا حداقل 30 درصد افزایش دهد. 

انواع مدل های بوم سقفی

با توجه به اینکه کارواش ها در ابعاد و اندازه های مختلف بوده و همچنین جایگاه های شستشو به صورت متفاوت هستند، بوم های سقفی در مدل های مختلف طراحی و ساخته شده اند. از رایج ترین این مدل ها می توان به بوم سقفی دوبل اشاره کرد. از این بوم های سقفی معمولا در تجهیز جایگاه های شستشوی VIP استفاده می شود که یک شاخه از آن برای آب فشار قوی و شاخه دیگر مواد شوینده درنظر گرفته می شود. از دیگر مدل های خاص بوم های سقفی کارواش، می توان به بوم کوتاه اشاره نمود. از این مدل بوم در فضای کوچک و یا در جایگاه های شستشوی موتور سیکلت استفاده می شود. گاها و در برخی از کارواش ها، مراکز خودرو و دیتیلنگ خودرو نیز به دلیل مسقف نبودن جایگاه ها و یا مستحکم نبودن سقف، امکان نصب و راه اندازی بوم سقفی کارواش وجود ندارد . در این موارد می توان با استفاده از یک مبدل، بوم های سقفی را به بوم های دیواری کارواش تبدیل نمود تا در این مراکز نیز بتوان از مزایای این تجهیز کارآمد بهره مند گردید.

بوم سقفی یک انتخاب مناسب
بوم سقفی یک انتخاب مناسب

از سوی دیگر و در برخی از موارد، بهره گیری از بوم های سقفی کارواش امکان پذیر نیست که در این موارد محدود نیز به کارواش داران استفاده از شیلنگ جمع کن توصیه می گردد. شیلنگ جمع کن های صنعتی در دو مدل اتوماتیک و دستی به بازار عرضه شده اند. استفاده از شیلنگ جمع کن اتوماتیک بیشتر از مدل ساده آن مورد توصیه متخصصان راه اندازی کارواش می باشد چرا که در مدل دستی، پرسنل و یا کارگر کارواش زمان زیادی را باید صرف جمع آوری شیلنگ نماید.

کدام مدل بوم سقفی برای کارواش ما مناسب است؟

از آنجایی که هر کدام از این بوم ها به منظور خاصی ساخته شده است و پارامتر های مختلفی برای نصب و راه اندازی آنها باید در نظر گرفته شود؛ توصیه می گردد، قبل از اقدام به خرید و یا راه اندازی کارواش خود از مشاوره تخصصی  مهندسین شرکت تجهیز و توسعه پیشرو پاکران به صورت رایگان بهره مند شوید.  

نمونه بوم سقفی
نمونه بوم سقفی

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید