پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
مواد شوینده کارواش

چگونه مواد شوینده کارواش اتوماتیک در بهبود کیفیت شستشو اثر می گذارند؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شستشوی اتومبیل ها به روش های مکانیزه ، امروزه در جوامع مدرن و در حال توسعه به امری متداول بدل شدهاست. کارواش اتوماتیک با سیستم  های نظافت و شستشوی خودکار اتومبیل ها ، علاوه بر انجام با کیفیت عمل شستشو، سلامت اتومبیل را نیز ضمانت می نماید. بخ منظور دستیابی به بالاترین سطح پاکیزگی در کارواش های اتوماتیک ، مواد شوینده کارواش با اضافه شدن به عملیات ، تاثیر فوق العاده ای بر کیفیت شستشو می گذارند تا رضایت مراجعه کنندگان به طور کامل جلب گردد. مواد شوینده به طور کلی به دو شکل به دستگاه اعمال می گردند ؛ برخی از ایم مواد همانند واکس خشک کن ،به صورت مستقیم بر روی خورو پاشش می گردند و برخی دیگر همانند شامپو ، توسط نازل های دستگاه بر روی برس ها ریخته و با تمییز نمودن برس به انجام عملیت کمک می نماید. در ادامه قصد داریم تا به بررسی انواع مواد شوینده کارواش های اتوماتیک بپردازیم :

مواد شوینده کارواش

در مواد شوینده کارواش عواملی نظیر استاندارد بودن PH ماده مصرفی بسیار مهم و تاثیر گذار است که پیش از استفاده ، حتماً باید مورد بررسی قرار گیرد. اما چگونگی کار این مواد به شکلی کاملا یکسان می باشد که با افزودن موادی نظیر آهک و اضافه کردن  رایحه های گوناگون ، تفاوت هایی نیزدر بین مواد شوینده کارواش به وجود می آید. تمامی مواد شوینده کارواش ، به طور کلی از دو بخش تعیین کننده تشکیل می شوند. بخش اول به علت تمایل زیاد به جذب آب ، بخش آب دوست (هیدروفیل) نام داردو بخش دیگر شامل یک رشته طولانی هیدوفب است که چربی را به خود جذب می نماید که  قسمت آب گریز ماده شوینده نامیده می شود.با ریختن شوینده بر سطح یا جسم آلوده، کثیفی و چربی ها به بخش هیدروفب چسبیده و آب جذب بخش هیدروفیل می گردد.بدین ترتیب سطح اتومبیل به خوبی تمییز و درخشنده می گردد.

انواع مواد شوینده کارواش

iStock_000006148962XSmallدر کارواش های اتوماتیک ، مواد شوینده در انواع گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. فوم ها ، انواع واکس خشک کننده و شامپو ها می باشند که در صورت بهره مندی از مواد شوینده صنعتی کارواش درعملیات شستشوی اتومبیل توسط کارواش اتوماتیک، امکان دستیابی به حداکثر قدرت پاک کنندگی و تمییزی مطلوب را به وجود می آورد. در ادامه به بررسی انواع مواد شوینده مصرفی در کارواش های اتوماتیک خواهیم پرداخت:

شامپو

61be0a7559bfb8900464ce60f12ec41fشامپو به عنوان یکی از پر کاربرد ترین مواد شوینده کارواش ، در کارواش های اتوماتیک مطرح می باشد. شامپو ها با توجه به PH استاندارد خود موجب عدم آسیب رسانی به بدنه اتومبیل گشته و در دو حالت : پاشش مستقیم به بدنه و اعمال شامپو به برس در کارواش اتوماتیک استفاده می گردد. به طور معمول پاشش شامپو به برس ها امر متداول تری میباشد که ضمن کمک به امر شستشو ، موجب طول عمر و محافظت از برس ها نیز می گردد.

فوم کارواش

foamفوم کاواش اتوماتیک در دو مدل رنگی و فوم های سفید رنگ ساده عرضه و مورد استفاده قرار می گیرند.بهره وری بالا و عملکرد فوق العاده ی فوم ها در شستشوی اتومبیل ها موجب شده تا بسیاری از افراد و صاحبان کارواش ، از این فوم ها به عنوان مواد شوینده کارواش خود بهره ببرند. شیوه ی کار فوم های کارواش به صورت اعمال مستقیم به اتومبیل از طریق پاشش توسط  نازل های دستگاه می باشد وپیش ازعملیات برس زنی خودرو ، پاشش فوم صورت می گیرد. قدرت بالای این فوم ها علاوه بر تقویت کیفیت شستشو، در سرعت عملیات نیز نقش موثری ایفا می نمیاد.

فوم رنگی کارواش

foam rangiگونه ی محبوب و پر طرفدار فوم های کارواش ، فو های رنگی می باشند که در کارواش های اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرن و در عمل تفاوت خاصی با مدل های ساده و فوم های عادی (سفید رنگ) ندارند. ترکیب رنگ زیبا و ظاهر جالبی که پس از اعمال این فوم های رنگی به اتومبیل ایجاد می شود ، موجب جلب نظر مثبت مراجعه کنندگان می گردد. و همین رنگین کمان ایجاد شده توسط فوم های رنگی ، می تواند شیوه ی جالبی در جذب مشتری برای کارواش ها تلقی گردد.

واکس خشک کننده

waxدر آخرین مرحله ی شستشوی اتومبیل توسط کارواش اتوماتیک و در هنگام آبکشی نهایی ، واکس خشک کننده با پاشش به بدنه ی خودرو ، موجب  درخشندگی و براق شدن بدنه می گردد. از دیگر مزایا ی استفاده از واکس خشک کن در کارواش اتوماتیک  ، می توان به عدم جذب گرد و غبار توسط بدنه و جلوگیری از ایجاد لکه برسطح اتوموبیل اشاره کرد. واکس خشک کن با پاشش به سطح اتومبیل با توجه به ویژگی هایی که دارا می باشد موجب ریزش سریع تر قطرات آب بر سطح شده و ضمن افزایش سرعت فرایند خشک شدن خودرو ، به تمییز ماندن اتومبیل در مدت زمان طولانی تر نیز کمک می نماید.

سوپر واکش خشک کننده

Untitled-2سوپر واکس به عنوان قدرتمند ترین واکس خشک کننده ، در کارواش های اتوماتیک با سرعت بالا تر و کیفیت مطلوب تر نسبت به واکس های موجود عمل کرده و کارایی مطلوبی از خود به نمایش می گذارد و درخشندگی  به مراتب بیشتری را فراهم می سازد .

پشه شوی

کارواش صنعتیبرخورد حشرات و پشه ها به شیشه و بدنه ی اتومبیل در سرعت بالا و در معابر شهری و بین شهری موجب بوجود آمدن آلودگی جدیدی  شده است. لذا به منظور از بین بردن این حشرات از سطح خودرو ، پشه شوی به عنوان مواد شوینده کارواش مورد استفاده قرار می گیرد تا به شکلی کاملاً استاندارد در پاکیزه ساختن اتومبیل قدم بردارد.

حلال قیر کارواش

شستشوی قیر چسبیده به کف خودرو و چرخ ها ، به تنهایی و با آب پر فشار به سختی امکان پذیر است و از طرفی دسترسی به فشار لازم جهت از بین بردن این چنین آلودگی ها نیازمند هزینه زیادی است.  بنابراین حلال قیر شوی به عنوان مواد شوینده کارواش ها می تواند به راحتی باعث از بین رفتن قیر های چسبیده به کف اتومبیل گشته و سطح زیرین خودرو را در عملیات زیرشویی تمییز نماید.

لینک های مفید:

شوینده کارواش : فهرستی از مواد شوینده کارواش

دیدگاه ها

  1. دی 03 1396 at 12:52 ق.ظ
    admin

    سلام خسته نباشید ….
    ممنون بابت اطلاعات خوبی که دادین من کلاسیک دارم واقعا بغضی وقتها تو برزخ میمونم که چطور ماشین رو تمیز کنم از اطلاعان خوبتون ممنون

    1. دی 10 1396 at 4:47 ب.ظ
      admin

      خواهش میکنم. موفق باشین

نظرتان را با ما در میان بگذارید