پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
نظافت دستگاه کارواش اتوماتیک

چطور دستگاه کارواش اتوماتیک را شستشو دهیم؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

تمامی دستگاه ها و تجهیزات مکانیزه برای افزایش طول عمر، زیبایی ظاهری و عملکرد بهتر به نظافت و شستشو نیاز دارند. دستگاه کارواش اتوماتیک نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. این دستگاه ها می بایست بر اساس جدول زمانی مشخص و با توجه به تعداد شستشو خودرو، شرایط آب و هوایی و همچنین سختی آب نظافت گردند. اما به طور کلی کارشناسان حوزه نظافت صنعتی بر این باور هستند که دستگاه های کارواش اتوماتیک به صورت هفتگی نیاز به رسیدگی و نظافت دارند. باید توجه داشت که علاوه بر موارد ذکر شده، نظافت این دستگاه ها از نظر سیستم ایمنی آنها نیز بسیار حائز اهمیت است.

چرا نظافت دستگاه کارواش در ایمنی آن تاثیر دارد؟

دستگاه های کارواش اتوماتیک پیشرفته و مدرن دارای حسگر (سنسور)  در بخش های مختلف می باشد. هر یک از این سنسورها ایمنی بخشی از عملکرد و نحوه شستشو و یا خشک کردن خودرو را کنترل می کنند. باید دقت داشت که کثیف شدن و یا جرم گرفتن یک و یا چند حسگر می تواند به طور کلی دستگاه را از حالت آماده به کار خارج نماید و یا برای خودرو ها خطر آفرین باشد. از سوی دیگر باید توجه داشت که این سنسور ها برای عملکرد بهتر می بایست با مواد شوینده مخصوص نظافت گردند. مواد شوینده متفرقه علاوه بر عملکرد نامناسب می تواند آسیب های جدی به این حسگر ها وارد نمایند.

سنسور دستگاه کارواش اتوماتیک
سنسور دستگاه کارواش اتوماتیک

چرا به جدول زمانی شستشو نیاز داریم؟

هریک از بخش ها دستگاه نیاز به نظافت و شستشو در زمان مقرر دارد مثلا بدنه دستگاه بهتر است هر دو هفته یکبار، حسگر ها هر هفته و یا برس ها هر 10 روز یکبار نظافت گردند. از این بهتر است جدول زمانی تهیه کنیم و آخرین زمان شستشو و رسیدگی به هر بخش را ثبت نماییم تا از فراموش شدن و یا تاخیر در زمان شستشو  جلوگیری نماییم. باید توجه داشت دستگاه هایی که در فضای باز نصب و مورد بهره برداری قرار می گیرد به رسیدگی بیشتری نیاز دارد.

رسوب آب بر روی دستگاه

از آنجایی که اکثر کارواش ها از آب های زیر زمینی (آب چاه) استفاده می کنند و این آب سختی بالایی دارد، می توان گفت که رسوب آب جدی ترین آلودگی باقی مانده بر روی دستگاه های اتوماتیک و تجهیزات کارواش می باشد. اگرچه رسوب آب در مراحل اولیه به راحتی از روی دستگاه ها و بخش های مختلف آن برداشته می شود اما باید توجه داشت که این آلودگی در اثر زمان سخت تر شده و گاها دیگر از بین نخواهد رفت. از این رو بهتر از سیستم های تصفیه آب و یا سختی گیر آب استفاده کنیم  و یا در مراحل شستشو از آب با کیفیت بالاتری استفاده نمایید چرا که شستشوی زیاد و خارج از برنامه نیز می تواند موجب فرسودگی تجهیزات کارواش و یا دستگاه کارواش اتوماتیک گردد.

آیا برس های دستگاه کارواش اتوماتیک نیز به نظافت نیاز دارند؟

اگرچه برس دستگاه کارواش اتوماتیک به ظاهر یکی از تمیز ترین بخش های دستگاه است و مرتبا با شامپو و فوم در تماس است اما باید دقت داشته باشیم که این برس ها ارتباط مستقیم با بدنه خودرو ها دارد و تماما آلودگی های بدنه را جذب می کنند. آلودگی های باقی مانده بر روی برس می تواند موجب از بین رفتن جلوه زیبا دستگاه شده و در طی زمان فرسودگی برس و کاهش طول عمر آن را درپی داشته باشد.

برس دستگاه کارواش اتوماتیک
برس دستگاه کارواش اتوماتیک

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید