پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش و حیوانات خانگی

کارواش و موهای حیوانات خانگی در خودرو

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شاید در گذشته خانواده های ایرانی کمتر با مشکل ریزش موهای حیوانات خانگی در خوردو روبرو بودند اما امروزه در برخی از خانواده ها نگهداری و مراقبت از این حیوانات تا جایی پیش رفته است که به عضو ثابتی از خانواده ها شده است. نگهداری از حیوانات می تواند مشکلات و چالش هایی را برای صاحبان خودرو داشته باشد. شاید در این بین ریزش موهای این حیوانات بزرگترین چالشی است که دارندگان این موجودات با آن روبرو هستند. در این مقاله سعی شده است تا به سریع ترین و شاید راحت ترین روش پاکسازی خودرو در کارواش ها  بپردازیم.

  1. جمع آوری موها

شاید برخی بر این باور هستند که برای جمع آوری موهای باقی مانده از حیوانات در خودرو نیاز به تجهیزات خاص کارواش می باشد. اگرچه این ابزار ها و لوازم موجب سهولت و راحتی در کار می شود و می تواند تا حد زیادی سرعت نظافت و پاکسازی را بالا ببرد اما واقعیت این است که بدون این ابزار ها نیز می توان به عملیات پاکسازی خودرو از موهای حیوانات پرداخت.

کارواش و حیوانات خانگی
کارواش و حیوانات خانگی

در ابتدا به کمک نوار چسب پهن می تواند، مو هایی که بر روی سطح قرار گرفته است را جمع آوری نمایید. سپس با استفاده از جاروبرقی می توانید سایر موها را از روی سطح پاک نمایید. باید دقت داشت که جمع آوری و پاکسازی به کمک جاروهای شارژی خودرو کمی سخت و دشوار است و پیشنهاد می شود تا برای این کار از جارو برقی های بزرگ تر و قوی تری که در کارواش های اتوماتیک و یا کارواش های سنتی مورد بهره برداری قرار می گیرید، استفاده نماییم.

  1. پاکسازی نواحی با دسترسی کم

در تمامی خودرو ها، نواحی و قسمت هایی وجود دارد که دسترسی به آن سخت و گاها امکان پذیر نمی باشد. همیشه این آلودگی ها در این قسمت ها باقی می ماند و ممکن است ایجاد بیماری های مختلف گردد. از این رو تجهیزات مدرن و جدید کارواش به بازار ارائه شده است تا ضمن حفظ سلامتی افراد، به تمیزی و زیبایی خودرو ها نیز کمک نمایند. برس های مخصوص حیوانات و  نازل های جدید و بلند جارو برقی از ابزار ها و تجهیزاتی است که برای این منظور با استقبال زیادی مواجه شده است.

  1. استفاده از مواد شوینده مخصوص

پس از پاکسازی خودرو از آلودگی ها و همچنین موهای حیوانات بهتر از برای حفظ سلامت خود و حیوان خانگی خود از مواد شوینده و ضد عفونی کننده مخصوص سطوح و حیوانات استفاده نماییم. باید دقت داشت که بسیاری از مواد شوینده برای این موجودات کوچک می تواند خطرناک باشد و سلامت آنها را به خطر بیاندازد. از این رو در هنگام صفرشویی توصیه می شود تا از بهترین مواد شوینده و کم خطرترین آنها استفاده شود. استفاده از تجهیزات مدرن کارواش همچون تورنادور نیز می تواند تا حد زیادی کیفیت صفرشویی و نظافت را بالا ببرد. همچنین این ابزار علاوه بر افزایش کیفیت شستشو در نظافت محل هایی با دسترسی محدود نیز می تواند کمک شایانی در عملیات نظافت داشته باشد.

کارواش و حیوانات خانگی
کارواش و حیوانات خانگی

در پایان دقت باید داشته باشید، بهتر است بعد از صفر شویی و استفاده از مواد شوینده در داخل خودرو، تا 24 ساعت حیوان خانگی خود را به خودرو وارد نکنیم. چرا که بوی مواد شوینده می تواند برای این موجودات کوچک ناخوشایند باشد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید