پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
چرا کارواش اتوماتیک نرویم ؟

در چه زمانی نباید به کارواش اتوماتیک مراجعه کنیم ؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

استفاده از کارواش اتوماتیک و خدمات این سری از کارواش ها مزایای زیادی همچون، صرفه جویی در برق و آب، کیفیت بالای شستشو، پاشش واکس بدنه، صرفه جویی در زمان و …. دارد. به همین علت بسیاری از مردم تمایل به استفاده از خدمات کارواش اتوماتیک دارند. اما در این بین باید دقت داشت که در برخی از اوقات باید از بهره گیری از این خدمات چشم پوشی کرد. در ادامه این مطلب به بررسی 5 مورد از این زمان ها خواهیم پرداخت.

چرا خودرو خود را در کارواش های اتوماتیک شستشو ندهیم ؟

  1. برندهای متفرقه و ناشناس کارواش های اتوماتیک

متاسفانه برخی از کارواش داران و یا افرادی که قصد راه اندازی این کسب و کار را دارند، به دلیل عدم تحقیق و مطالعه کافی و یا صرفه جویی در هزینه ها اقدام به خرید دستگاه های کارواش اتوماتیک با برند های ناشناس و متفرقه می نمایند.

در تولید این کارواش ها معمولا یا از سیستم های ایمنی قدیمی استفاده می کنند و یا برای کاهش هزینه های تولید از به کار گرفتن آن صرف نظر شده است. از این رو، شستشوی خودرو در این کارواش ها با ریسک و خطر بالایی روبرو است. بنابر این پیشنهاد می شود قبل از مراجعه به این کارواش ها از برند و یا صحت عملکرد این دستگاه ها اطمینان حاصل نمایید.

  1. کارواش اتوماتیک با برس های فرسوده

برس های کارواش های اتوماتیک کاملا مصرفی است و با توجه به جنس، سال ساخت، تعداد شستشو، مواد شوینده و شرایط محیطی باید تعویض و جایگزین گردد. برس های فوم که نسل جدید برس های کارواش اتوماتیک می باشد، در شرایط استاندارد حداقل 50 هزار خودرو را شستشو می دهند. برس های پلی اتیلنی که از متداول ترین برس های کارواش اتوماتیک می باشد، می تواند بیش از 25 هزار خودرو را در شرایط استاندارد نظافت نماید. بهتر است کارواش داران دقت نمایند که این عدد ها صرفا در شرایط استاندارد در نظر گرفته شده است و بهتر است جهت حفظ کیفیت شستشو و عدم آسیب به رنگ بدنه خودرو مشتریان، در زمان مقرر اقدام به تعویض و جایگزینی برس ها نمایند. مراجعه کنندگان نیز باید توجه داشته باشند که نظافت با برس های فرسوده می تواند به خودروهایشان خسارت های جبران ناپذیری وارد نماید.

 

برس کارواش اتوماتیک
برس کارواش اتوماتیک
  1. برس های کثیف و آلودده

برخی از کارواش داران معتقد هستند که در هنگام شستشو و نظافت خودروها، برس های دستگاه نیز تمیز می شود . از این رو، از شستشو نظافت برس ها صرف نظر می نمایند. این در شرایطی است که برس ها در اثر جذب آلودگی های خودرو و یا قرارگیری در شرایط محیطی آلوده می شوند. باید دقت داشت این آلودگی نه تنها در هنگام شستشو به خودرو منتقل می شود بلکه طول عمر این برس ها نیز به صورت چشمگیری کاهش می یابد. از سوی دیگر، آلودگی های باقی مانده بر روی برس ها، در وضعیت ظاهری کارواش نیز موثر است و می تواند جلوه کارواش را در نظر مراجعه کنندگان خراب نماید. اگر چه شستشو با برس های آلوده در ظاهر نتیجه ای مطلوب دارد اما باید دقت داشت که آلودگی های زیادی بر روی خودرو باقی مانده است که قابل رویت نمی باشد و این امر می تواند بیماری های مختلف را در پی داشته باشد.

  1. خودرو دارای تصادف

باید دقت داشت خودروهایی که تصادف داشته اند و صاحبان آنها هنوز اقدام به برطرف کردن عیوب ظاهری خودرو خود نکرده اند، هرگز نباید خودرو را با دستگاه های اتوماتیک شستشو دهند. در این مورد، شستشو با دستگاه اتوماتیک می تواند برای کارواش اتوماتیک و یا خودرو خسارت هایی در پی داشته باشد. گیر کردن برس های در نواحی خسارت دیده، کنده شدن برس ها و یا بخش هایی از محل آسیب دیده و … از آسیب هایی است که بهتر است قبل از شستشو با دستگاه از آنها جلوگیری شود.

کارواش خودرو تصادفی
کارواش خودرو تصادفی

 

  1. خودرو هایی که از کاور استفاده کرده‌اند

برخی از دارندگان خودرو های لوکس تمایل دارند تا در ظاهر خودرو تفاوت هایی ایجاد نمایند. از متداول ترین این تغییرات استفاده از کاور ها و برچسب های تغییر ظاهر خودرو است. از این برچسب و کاورها علاوه بر تغییر ظاهر، به جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی نیز استفاده می شود که این در بین طرفداران آفرود متداول تر است. باید دقت داشت که به جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به این کاور ها بهتر است این خودرو ها به روش دستی و با دقت بیشتری نظافت گردند و اگر تمایل به نظافت و شستشو با دستگاه های اتوماتیک را دارید حتما قبل از شستشو، مسئولین کارواش را در جریان امر قرار دهید.

همانطور که اشاره شده استفاده از کارواش های اتوماتیک و خدمات ارائه شده توسط آنها مزایای پرشماری ازجمله صرفه جویی در مصرف آب دارد. پس از اگر خودرو شما در سلامت و شرایط استانداردی قرار دارد و در نزدیکی شما کارواش اتوماتیک مدرن و تجهیزات کارواش بروزی وجود دارد حتما از خدمات آنها استفاده نمایید.

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید