پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

رونق کسب و کار و درآمد زایی کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

رونق کسب و کار و درآمد زایی

11- افزودن خدمات جدید

افرودن خدمات و امکانات دیگر در کارواش باعث درآمد زایی بیشتر می شود. امکانات بیشتر در محل کارواش باعث جذاب شدن کارواش برای مشتریان شده و جمعیت زیادی به آن جا مراجعه نمایند. فروشگاه، رستوران، کافی شاپ یا حتی یک سالن انتظار که شامل تلویزیون، چای رایگاه و صندلی راحت باشد، می تواند ایده مناسبی برای امکانات اضافی در یک کارواش باشد. قبل از سرمایه گذاری برای اضافه نمودن امکانات و خدمات اضافی باید حتما به چند نکته توجه نمود و اطلاعات مهمی را جمع آوری نمود. در اختبار داشتن فضای کافی برای افزودن امکانات دیگر بسیار مهم است. در صورتی که این فضا در اختیار نباشد، باید بررسی شود که آیا امکان افزودن فضای اضافی به کارواش وجود دارد یا خیر. در قدم بعدی باید هزینه مورد نیاز برای افزودن فضا و همچنین امکانات اضافی برآورد شده و تامین گردد. در گام بعد بهتر است در مورد بازگشت هزینه ها فکر شود تا بتوان تخمین زد در چه مدت زمانی سرمایه ای که در کار گذاشته شده است بازمی گردد. در آخر باید توجه نمود که چه امکانات و خدماتی به این محل افزوده خواهد شد، و آیا مورد استقبال مشتریان واقع می شود یا خیر. پس از بررسی این موارد می توان امکانات دلخواه را به محل کارواش اضافه نمود.

12- ارائه خدمات ویژه

خدمات ویژه و نظافت های دقیق و جزئی مانند واکس و بتونه که تنها در کمتر از 30 دقیقه انجام می شوند و برای بهتر شدن ظاهر خودرو انجام می شود. در صورت داشتن فضا و تجهیزات لازم می توان این خدمات را با قیمتی پایین تر از حد معمول ارائه نمود. مشتریان نیز اگر بتوانند در زمانی که خودرو شستشو می شود به تفریح بپردازند و مشغول امور دیگری باشند، بسیار راحت تر خواهند بود. بهتر است سعی شود خدمات تا حد ممکن سریع به مشتریان ارائه شود، زیرا سرعت بالا و هزینه پایین مواردی هستند که برای مشتریان بسیار جذاب هستند. باید توجه نمود که جزئیات تمام خدمات همراه با تبلیغات به مشتریان ارائه شود. با اطلاع از قیمت کارواش، خدمات و فروشگاه های مشابه، می توان برای خدمات خود تعیین قیمت نمود.

13- استفاده از سیستم پیام کوتاه برای ارتباط با مشتریان

بازاریابی متنی با سیستم پیام کوتاه می تواند یکی از شیوه های مؤثر برای جذب مشتری باشد. به وسیله سیستم پیام کوتاه می توان تخفیف هایی نیز به مشتریان داد. به طور مثال می توان گفت شعار تبلیغاتی ما را به این شماره ارسال کنید تا از تخفیف ویژه بهره مند شوید، و یا می توان پیامی به این شماره ارسال نمایید، تا از تخفیف 20 درصدی برای مراجعه بعدی استفاده نمایید. بهتر است ماهی یک بار پیامی با یک موضوع خاص برای مشتریان ارسال شود.

14- پیشنهاد (عضویت) های ماهانه یا نامحدود

تخفیف هایی که به صورت ماهانه یا نامحدود ارائه می شوند می توانند مشتریان  ثابتی را به خود جذب نمایند. به میزان تخفیف ها باید توجه نمود و قیمت مناسبی را انتخاب کرد. قیمت باید به اندازه کافی کم باشد که مشتری ترغیب به استفاده از خدمات گردد و باید به گونه ای باشد که برای ارائه دهنده خدمات نیز سود کافی را داشته باشد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید