پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
قطارشوی اتوماتیک

4 دلیل برای استفاده از دستگاه اتوماتیک در ناوگان ریلی

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

ناوگان ریلی به دلیل سرعت بیشتر نسبت به اتوبوس و قیمت کمتر نسبت به استفاده از خطوط ریلی همواره مورد استقبال مردم بوده است. استفاده از این روش حمل و نقل تا جایی پیش رفته است که امروزه یکی از اصلی ترین روش های حمل و نقل عمومی در شهر ها نیز می باشد. امروزه بسیاری از مردم از مترو و قطارهای شهری برای جابجا و تردد استفاده می نمایند. از آنجایی که این ناوگان علاوه بر کاهش هزینه ها، در حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی های محیطی موثر است، مورد استقبال دولت ها نیز قرار گرفته است.

قطارشوی اتوماتیک
قطارشوی اتوماتیک

استفاده بهینه از این ناوگان پرطرفدار در گرو حفظ و نگهداری شایسته آن است. تعمیرات دوره، جلوگیری از فرسایش و شستشو آنها از مهم ترین کارهایی است که جهت حفظ و نگهداری خودرو های ریلی صورت می گیرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی 4 دلیل اصلی شستشو و نظافت خودروهای ریلی با دستگاه اتوماتیک بپردازیم.

4 دلیل مهم شستو با دستگاه اتوماتیک خطوط ریلی

  1. کاهش مصرف آب

معمولا برای شستشوی بدنه قطار و مترو از واترجت ها  و دستگاه های آب فشار قوی استفاده می شود. هرچند استفاده از این دستگاه ها می تواند به کاهش مصرف آب کمک کند اما باید دقت داشت که مصرف آب این دستگاه ها تا چندین برابر بیشتر از کارواش های اتوماتیک است. از آنجایی که اکثر کشورهای دنیا بحران آب روبرو هستند، استفاده از کارواش اتوماتیک می تواند بهترین انتخاب باشد.

  1. سرعت بالای شستشو

شاید یکی از مهم ترین دلیل های استفاده از دستگاه های اتوماتیک شستشوی قطار سرعت بالای شستشوی آن باشد. کارواش های اتوماتیک به صورت تونلی قطار را شستشو می دهند. از این رو در هر لحظه قسمت های مختلف مورد شستشو قرار می گیرند. دستگاه های اتوماتیک می توانند سرعت شستشو را تا 11 برابر افزایش دهند. این مهم موجب می شود تا قطار زودتر وارد چرخه کار وارد شود.

  1. کیفیت بالای شستشو

در روش های متدوال که به صورت دستی، خودرو های ریلی مورد نظافت قرار می گیرند، ممکن است به دلیل خطای انسانی، کم دقتی و یا دسترسی سخت، برخی از نقاط مورد شستشو قرار نگیرند. هرچند ممکن است این امر خیلی مهم به نظر نرسد اما باید دقت داشت که در مدت زمان بیشتر این مهم می تواند موجب فرسایش و پوسیدگی گردد. دستگاه های کارواش اتوماتیک، به دلیل داشتن برس های مختلف و فشار یکنواخت تمام بدنه را به طور کامل مورد شستشو قرار می دهند. همچنین این دستگاه ها امکان تجهیز به آرک پاشش مواد ضدعفونی کننده نیز دارا هستند. از این رو می توان گفت کامل ترین و با کیفیت ترین نظافت این ناوگان توسط دستگاه قطارشوی اتوماتیک صورت می گیرد.

قطارشوی اتوماتیک
قطارشوی اتوماتیک
  1. کاهش نیروی انسانی

با توجه ارتفاع و طول زیاد و همچنین تعداد متفاوت واگن های هر قطار، به طور متوسط برای شستشو هر قطار به 5 تا 10 نفر ( استاندارد اروپایی ) نیروی انسانی مورد نیاز است. با توجه به تعداد بالای قطارها و وجود شیفت های مختلف، شستشو و نگهداری از قطار ها به روش سنتی، بسیار پر هزینه است. دستگاه های کارواش اتوماتیک خطوط ریلی با توجه به آپشن ها و تعداد مراحل شستشو می توانند تا 80 درصد کاهش نیروی انسانی را در پی داشته باشد. هرچند در برخی از کشورهای مدرن و پیشرفته این کار کاملا اتوماتیک و بدون نیرو انسانی صورت می گیرد.

استفاده از دستگاه های قطارشوی اتوماتیک به جای روش های ستنی دلیل های بسیار دیگری همچون کاهش فاضلاب های کارواش، کاهش استفاده از مواد شوینده، کاهش استفاده از انرژی و …. را داراست که در این مقاله به آنها پرداخته نشد.

شرکت تجهیز و توسعه پیشرو پاکران، به عنوان تنها طراح و ارائه کننده راهکارهای تخصصی شستشو و نظافت ناوگان های حمل و نقل عمومی با تکیه بر سالها تجربه، آماده ارائه خدمات مشاوره، اجرا و راه اندازی انواع سیستم های شستشو می باشد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید