پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
تبلیغات و مارکتینگ کارواش

5 پیشنهاد شگفت انگیز بازاریابی کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

کارواش ها و مراکز ارائه خدمات خودرو به مانند سایر مشاغل و اصناف به سرعت در حال گسترش، توسعه و پیشرفت هستند. از این جهت این مراکز به منظور حضور قوی تر و همچنین سودآوری بیشتر اقدامات مختلفی صورت می دهند.

از مهم ترین اقدام هایی که کارواش ها در دستور کار خود دارند، نوسازی و مدرن سازی فضای کارواش است. نصب و راه اندازی کارواش اتوماتیک برای کارواش های بزرگ و نصب تجهیزات مدرن کارواش از مهم ترین راهکارهاست.

اما از سوی دیگر جذب، حفظ مشتری و تبدیل آن به یک مشتری وفادار از دیگر اقدام های مهمی است که نیاز به برنامه ریزی و هدف گذاری دارد. داشتن یک برنامه ریزی بازاریابی هدفمند به این مهم کمک شایانی خواهد کرد.

 گزینه اول بازایابی، تبلیغات کارواش

بر کسی پوشیده نیست که تبلیغات اولین و مهم ترین گام در جهت توسعه هر کسب و کاری است. اما قبل از شروع تبلیغات بهتر است مخاطبین کسب و کار خود را پیدا کرده تا هزینه های تبلیغات کاملا هدفمند صرف گردد.

طراحی و راه اندازی یک وب سایت، صفحات شبکه های اجتماعی، طراحی و پخش بروشور های تبلیغاتی و فروش پکیج  های مختلف برای شستشو و کارواش خودرو ها از متداول ترین روش های تبلیغات می باشد.

در ادامه به بررسی 5 روش مهم بازاریابی می پردازیم.

شبکه های اجتماعی

امروزه می توان از سوشیال مدیا یا همان شبکه های اجتماعی به عنوان مهم ترین و پرکاربردترین فضای تبلیغات و بازاریابی یاد کرد. از آنجایی که این شبکه ها بیشترین زمان کاربران را در فضای مجازی به خود اختصاص می دهند، برای معرفی کسب و کار شما بسیار مفید خواهند بود. به روز رسانی روزانه و استفاده از اینفلوئنسر ها از اقداماتی است که به افزایش تعداد مشتری های کارواش شما کمک خواهدکرد.

مارکتینگ کارواش
مارکتینگ کارواش

تبلیغات محیطی

این نوع از تبلیغات، شایع ترین و متداول ترین آنهاست. تبلیغات محیطی کارواش ها را می توان به دو بخش تقسیم نمود. بخش اول تبلیغات چاپی مانند بروشور، کاتالوگ، پوستر و بیلبورد است که با توجه اندازه کسب و کار تعیین و قابل اجراست.

بخش دوم از تبلیغات محیطی را می توان فضا های خالی در کارواش اختصاص داد. این فضا ها بسیار مناسب نصب تابلو های تبلیغاتی و تلویزیون می باشند. از این فضا ها هم در جهت معرفی خدمات مختلف کسب و کار و هم درجهت درآمدزایی می توان بهره برد.

پلن های تخفیف

شاید استفاده از این روش کمی قدیمی به نظر بیاید اما باید توجه داشت که با کمی خلاقیت در ارائه پکیج ها و پلن ها می توان مشتری های زیادی را جذب و به مشتری وفادار تبدیل نمود. ارائه پکیج ویژه و یا تخفیف کلی و مناسبتی همچنان از پرطرفدارترین پلن های تخفیفی است.

مارکتینگ کارواش

بررسی انتقاد ها و پیشنهاد ها

تبلیغات دهان به دهان یا Word of Mouth همچنان موثرترین راه برای تبلیغات است. اما به یاد داشته باشید که این روش بسیار حساس بوده و نیاز به توجه زیادی دارد. یک مشتری ناراضی می تواند تا 10 نفر از مشتریان شما را کم کند ولی مشتری راضی از خدمات نهایتا 2 نفر به مشتریان شما می افزاید.

با توجه نکته اشاره شده، بررسی انتقاد ها و علل عدم رضایت مشتریان می تواند از بهبود عملکرد و افزایش مشتریان کارواش شما کمک شایانی نماید.

ایجاد فضای تفریحی

از مهم ترین مشکلات مراجعه کنندگان به کارواش، صرف وقتی است که باید به انتظار بگذرانند. مدت زمانی که در صف نوبت، در زمان شستشو و خشک کردن باید سپری شود برای مشتریان خسته کننده است. با ایجاد فضاهای تفریحی  همچون کافه و فضاهای بازی همچون بیلیارد و فوتبال دستی می توان علاوه بر جذب مشتری، افزایش درآمد نیز داشت.

شرکت پیشرو پاکران با تکیه بر سال ها تجربه در زمینه راه اندازی کارواش های اتوماتیک و دستی و کارواش داری آماده ارائه پلن های مختلف بازاریابی و مارکتینگی جهت گسترش کسب و کار شما می باشد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید