پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

کارواش اتوماتیک راه حلی مناسب جهت شستشوی خودرو در فصل زمستان

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

در مناطق سردسیر و یا فصول سرد سال با توجه به شرایط آب و هوایی، احتمال ایجاد آلودگی های سرسخت بر روی قسمت های مختلف وسایل نقلیه وجود دارد. علاوه بر برف، یخ، نمک جاده، آب و گل و لای ایجاد شده، می توانند به خودرو آسیب زده و ظاهر آنرا از حالت اولیه خود خارج کنند. همچنین این آلودگی ها می توانند به داخل ماشین نیز انتقال یابند. بنابراین شستشوی خودرو در چنین شرایط آب و هوایی اهمیت ویژه ای پیدا کرده و می بایست متفاوت از روشی باشد که در فصول بهار یا تابستان بکار گرفته می شود. انتخاب روش دستی یا بکارگیری کارواش تمام اتوماتیک می توانند گزینه های شستشوی ماشین باشند که در ادامه به ررسی آن ها می پردازیم.

 

اهمیت شستشوی خودرو در فصل زمستان

شستشوی خودرو در فصل زمستانبی توجهی به شستشوی خودرو در فصل زمستان بخصوص در مناطق سردسیر، به ضرر مالکان آن تمام خواهد شد. به منظور در امان ماندن از مشکلات متعدد و صرف هزینه های زیاد می بایست بطور منظم خودرو خود را در طول زمستان شست و شو داد. در صورتیکه آلودگی ها بر روی سطح خودرو باقی بماند، می تواند به گلگیر، سپر و بدنه خودرو آسیب های جدی وارد کند. رنگ بدنه خودرو نیز هنگامی که در معرض رطوبت ناشی از آب شدن برف و یخ و ترکیب آن با نمک جاده قرار می گیرد، در معرض آسیب قرار دارد.
بعضی مالکین خودرو در مناطق بسیار سردسیر، وسیله خود را دو بار در هفته شست و شو می دهند تا نمک جاده و برف را از بین ببرند. جمع شدن نمک بر روی سطوحی با دسترسی دشوار سبب پوسیدگی و زنگ زدن و مشکلات هزینه بر دیگر می گردد. گلگیر خودرو نیز تحت شرایط آب و هوایی در فصل زمستان دچار آسیب می گردد. گلگیر خودرو دارای یک فضای کافی برای انباشته شدن برف، نمک و گل و لای دارند. از آنجایی که این عناصر می توانند آسیب های جدی به سطح خودرو وارد کنند، می بایست حداقل یکبار در هفته به شستشوی آن مبادرت ورزید.

 

جلوگیری از یخ زدگی

واضح است که در فصل زمستان نمی توان خودرو را در جلوی خانه پارک کرده و انرا با شلنگ شست و شو داد. این کار با توجه به سردی هوا ممکن نبوده و بعلاوه آب داخل لوله به احتمال زیاد یخ زده و امکان شست و شو نیست. همچنین با توجه به امکان نفوذ آب سرد به محل هایی از ماشین چون صندوق عقب و لای قفل درب ها و در نتیجه یخ زدگی این محل ها، بهتر است چنین مناطق حساسی روغن کاری شوند. در مجموع شستشوی دستی خودرو، نمی تواند به خوبی استفاده از کارواش بخصوص در فصول سرد باشد. انتخاب یک کارواش دستی یا اتوماتیک مناسب با تجهیزات پیشرفته و مجهز به آب گرم می تواند از این آسیب ها جلوگیری کند.

 

سیستم زیرشوی کارواش اتوماتیکاستفاده از کارواش جهت شستشوی خودرو

بدون شک بهترین راه جهت شستشوی خودرو بخصوص در فصل سرد، مراجعه به یک کارواش می باشد. پاشش پر فشار آب در این مراکز، می تواند به سرعت و با بهترین شیوه، آلودگی های سطح خودرو را از بین ببرد. شستشوی ماشین با وسایل پیشرفته، علاوه بر بهبود کیفیت شست و شو، موجب می شود محل هایی از شاسی خودرو که به خوبی دردسترس نیست، بطور کامل پاکسازی شود. بکارگیری تجهیزات خاص و مدرن در کارواش مانند لنس زیرشویی می تواند تمامی برف و گل و لای باقی مانده در سطوح مختلف را از بین ببرد. در سیستم های پیشرفته چون کارواش اتوماتیک، سیستم پاشش آب و مواد شوینده بطور اتماتیک انجام شده و بهترین عملکرد را ارائه می دهد.

 

دستگاه کارواش اتوماتیک

انتخاب یک کارواش با قیمت مناسب و کیفیت عالی در فصل زمستان می بایست مورد توجه قرار گیرد. امکان دارد یک کارواش با یک قیمت پایین شستشو خودرو را کارواش تمام اتوماتیکانجام دهد و کیفیت خوبی ارائه ندهد. در نقطه مقابل کارواش تمام اتوماتیک با بهره گیری از سیستم های پاشش اتوماتیک و پیشرفته، با کیفیت ایده آلی عملیات شستشو را صورت می دهد. این دستگاه شستشوی ماشین، مجهز به سیستم هوشمند تخلیه لوله جهت جلوگیری از یخ زدگی کارواش اتوماتیک در دمای زیر صفر می باش. بعلاوه سیستم های خشک کن این دستگاه ها، عملیات خشک شدن سطح خودرو را تسهیل می بخشد و از یخ زدگی مناطق حساس خودرو جلوگیری می کند. در بعضی از مدل های این دستگاه که به کارواش تونلی شناخته می شوند، برس رکاب شوی سیستم در طرفین، رینگ و کناره های خودرو را به نحو عالی از برف، نمک و دیگر آلودگی ها پاکسازی می کند. دستگاه شستشوی ماشین اتوماتیک مجهز به سیستم زیرشویی بوده و قادر است تمامی آلودگی های قسمت زیر خودرو را از آن جدا کند. به این سبب وسیله نقلیه تمیز شده و در برابر صدمات محافظت می گردد. بکارگیری برس های فومی جهت کیفیت بالای شستشو همراه با جلا دهی بدنه بدون ایجاد خش در رنگ خودرو از دیگر تجهیزاتی است که برای کارواش های اتوماتیک استفاده می شود.



 

لینک های مفید :
دستگاه کارواش اتوماتیک : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید