پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
نگهداری خودرو در فصل تابستان

راه کار هایی برای مراقبت از خودرو در فصل تابستان

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

خودرو ها به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و شرایط آب و هوایی مختلف، نیازمند نظافت و شستشو هستند. با مراقبت از خودرو، محیط شهری جلوه زیبایی پیدا نموده و ارزش مادی وسیله حفظ می شود. مراقبت از خودرو در هر فصلی با توجه به اختلاف در شرایط آب و هوایی، تفاوت هایی با هم دارد. در این مقاله به دلیل نزدیک شدن به فصل تابستان، راه کار های مراقبت از خودرو در این فصل ارائه می شود. تمیز نمودن سطح وسیله با استفاده از روش های دستی و یا کارواش دستی و اتوماتیک و بررسی منظم آب و روغن خودرو از جمله این موارد است.

 

اهمیت مراقبت از خودرو در فصل تابستان

بررسی خودرو در فصل تابستانفصل تابستان با به همراه آوردن گرما، تهدیدی برای وسایل نقلیه به حساب می آید. در این فصل همچنین با توجه به فراغت بیشتر افراد، مسافرت ها بطور گسترده آغاز می شود. بنابراین افراد می بایست قبل از سفر، بخش های مختلف خودرو را مورد بررسی قرار دهند. از گام های کوچک در این زمینه مانند تمیز نمودن کفی ها تا گام های بزرگ مانند تعمیر خودرو، راه های مختلفی وجود دارد تا عملیات به طور آسان و ایمن انجام شود. در ادامه به اقدامات لازم جهت مراقبت و نگهداری از خودرو در فصل تابستان پرداخته می شود.

 

عیب یابی و تمیز نمودن خودرو

رطوبت آب و هوای زمستان سال قبل ممکن است بر روی بدنه خودرو تاثیر گذاشته باشد. بنابراین ابتدا سطح خودرو را بررسی نموده و نقاطی که زنگ زدگی در آن ها اتفاق افتاده بیابید. همچنین تیغه های برف پاک کن و دیگر بخش های لاستیکی ممکن است در فصل زمستان آسیب دیده باشند. بنابراین این بخش ها را بررسی و در صورت نیاز، ان ها را تعویض نمایید. شستشوی کفی خودرو خصوصا در مناطق برفی، نکته مهم دیگر در این زمینه می باشد. استفاده سه ماه یکبار از لایه ای از واکس محافظ بر روی بدنه نیز می تواند از رنگ بدنه محافظت نماید.

 

شستشوی سطح خودرو با کارواش دستی و اتوماتیک

کارواش اتوماتیکجهت شستشوی خودرو در فصل گرما، این امر را در سایه انجام دهید تا از ایجاد لکه های سخت آب بر روی بدنه جلوگیری شود. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. در صورتیکه انجام عملیات شستشو در این فصل با استفاده از روش دستی دشوار و مشکل باشد، می توانید از کارواش های دستی و اتوماتیک بهره ببرید. در این کارواش ها، خودرو در محلی به دور از نور آفتاب قرارگرفته و با پاشش آب پر فشار شستشو می شود. کارواش اتوماتیک نسل پیشرفته دستگاه های شوینده خودرو می باشد که بدون دخالت دست، مراحل مختلف شستشو، برس زنی و خشک کردن سطح را انجام می دهد. جهت سهولت در امر شستشوی خودرو و کاهش اتلاف وقت، استفاده از کارواش اتوماتیک پیشنهاد می گردد.

 

بررسی تایر ها

آب و هوای فصل تابستان موجب انبساط هوا درون تایر ها می شود. این امر می تواند خطر انفجار آن ها را افزایش دهد. بنابراین در این فصل می بایست، باد تایر ها بطور منظم تنظیم شود. بررسی آج های تایر ها نیز در این بخش اهمیت دارد. در صورتیکه آج های تایر آسیب دیده اند، می بایست تایر تعویض نمود تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

 

چک کردن تجهیزات داخل کاپوت

تعویض روغن خودروصرف حدود 15 دقیقه در ماه جهت بالا زدن کاپوت و بررسی بخش های مختلف آن، تا 70 درصد از مشکلات احتمالی جلوگیری می نماید. بررسی نمودن اتصالات شلنگ ها و باتری از جمله بخش های مهم در این زمینه هستند. آب و هوای گرم می تواند باعث انبساط تسمه شود. بررسی روغن موتور، روغن ترمز و سطح آب رادیاتور خودرو نیز فراموش نشود. اکثر راننده ها به بررسی روغن موتور بی توجهی می نمایند. در ارتباط با سطح آب رادیاتور، حتما آنرا بطور منظم بررسی نمایید تا از به جوش آمدن آن جلوگیری شود.

 

تنظیمات سیستم خنک کننده

خنک کننده خودروفصل گرما در بسیاری از نقاط دارای گرمای شدیدی است. استفاده از یک سیستم خنک کننده یا تهویه هوا می تواند موجب سهولت در امر رانندگی و مسافرت شود. سیستم سرمایش خودرو را در یک سطح پایین و پایدار تنظیم و از افزایش ناگهانی میزان آن در یک مدت زمان کوتاه خودداری کنید. استفاده موثر و صحیح از کولر خودرو، موجب صرفه جویی در مصرف سوخت می شود.


لینک های مفید :

دستگاه کارواش : فهرستی از دستگاه های نظافت صنعتی

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید