پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
تجهیزات کارواش

تجهیزات جانبی کارواش برای بالا بردن کیفیت شستشو

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شستشو و نظافت هر سطحی در هر مکان باید با استفاده از ابزار و تجهیزات مناسب با آن انجام شود، تا علاوه بر رسیدن به کیفیت دلخواه نظافتی، هیچ گونه آسیبی به سطح وارد نگردد. عدم استفاده از تجهیزات مناسب برای نظافت می تواند انرژی زیادی از فرد بگیرد، موجب شود لکه ها و آلودگی ها به خوبی پاک نشوند و یا به سطح آسیب رساند و رنگ آن را تخریب نماید. خودرو یکی از وسایلی است که به نظافت منظم نیاز دارد. شستشوی خودرو می تواند در منزل و یا در کارواش انجام شود. در منزل این کار می تواند به کمک دستگاه کارواش خانگی و یا سایر تجهیزات ساده انجام پذیرد. در کارواش نیز یکی از دو روش شستشوی دستی و شستشو به کمک کارواش اتوماتیک مورد استفاده است.

 

کارواش اتوماتیک

دستگاه کارواش اتوماتیک یک دستگاه کاملا مکانیزه و تمام اتوماتیک برای شستشوی انواع خودرو می باشد. برای شستشوی هر یک از خودروهای سبک و سنگین نوع مخصوصی از این دستگاه وجود دارد. کارواش سواری شوی قابلیت شستشوی انواع خودروی سواری، باری و ون را دارد که دارای دو مدل تونلی و دروازه ای می باشد. هریک از این دستگاه های کارواش اتوماتیک دارای ویژگی هایی هستند که متناسب با نوع نیاز مشتریان منطقه، تعداد خودرو های مراجعه کننده، وسعت محوطه در نظر گرفته شده برای کارواش و هزینه مورد نظر تهیه می شود. ویژگی دستگاههای کارواش اتوماتیک معتبر در همه انواع آن، کیفیت و سرعت بالای شستشو در قیاس با شستشوی دستی است.

 

کارواش دستی و تجهیزات کارواش

برای شستشوی خودرو در منزل و یا برخی کارواش ها از دستگاه واترجت خانگی/صنعتی استفاده می شود. دستگاه واترجت به همراه تجهیزات کارواش علاوه بر این که با کارایی بالایی شستشو را انجام می دهد، در مقایسه با شستشو با شیلنگ آب شهری سرعت عمل و راحتی را برای کاربر به ارمغان می آورد. هزینه استفاده از کارواش دستی در مقایسه با کارواش اتوماتیک بسیار کمتر می باشد اما زمان بیشتری برای شستشو لازم است. معمولا شستشوهای دستی با دقت بالاتری انجام می شوند، زیرا کاربر با تجهیزات مخصوص توانایی شستشوی نقاط غیر قابل دسترس برای برس های کارواش اتوماتیک را دارد. تجهیزات لازم در این روش شامل دستگاه واترجت، لنس های مخصوص پاشش آب و مواد شوینده، نگهدارنده لنس، مواد شوینده، واکس های محافظت از سطوح و دستمال میکروفیبر نظافتی خودرو می باشد. در ادامه به طور مختصر به شرح این تجهیزات می پردازیم.

 

 انواع لنس

لنس های شستشو دارای انواع مختلفی است که هریک دارای ویژگی های خاصی هستند و در جهت آسایش کاربر، بالا بردن سرعت و کیفیت شستشو استفاده می شوند. لنس شستشوی پرفشار برای شستشوی خودرو با آب مورد استفاده قرار می گیرد. لنس دو قلوی فوم پاش دارای دو سر با قابلیت پاشش آب و فوم بوده و با استفاده از شیر تعبیه شده در ابتدای آن می توان از آب به فوم و بالعکس تغییر وضعیت داد. ست لنس برس نیز به منظور حذف دستمال و اسفنج از شستشوی دستی تولید شده و بوسیله آن می توان با کیفیت بسیار بالایی آلودگی های سطح بدنه را شستشو داد. نوع دیگری از لنس نیز با نام لنس زیرشویی وجود دارد که حاصل یک ایده خلاقانه و مدرن برای زیرشویی ماشین بدون استفاده از جک یا چال است.

 

نگهدارنده لنس

نگهدارنده لنس یک وسیله فلزی و با دوام برای جلوگیری از رها شدن لنس و شیلنگ در محوطه کارواش و گاه تخریب این تجهیزات در زیر چرخ ماشین ها است. این وسیله به حفظ نظم مجموعه کارواش کمک نموده و امکان دسترسی آسان و سریع به لنس شستشو را فراهم می آورد.

 

مواد شوینده و واکس

برای شستشوی خودرو باید از شوینده های تخصصی این حوزه استفاده نمود تا علاوه بر رفع کامل آلودگی ها، از رنگ بدنه نیز محافظت شود. مواد شوینده تخصصی علاوه بر انواع شامپو و فوم شستشوی بدنه، شامل اسپری های تخصصی شستشوی موتور، شستشوی شیشه، پاک کننده حشرات، تمیز کننده داشبورد و رینگ شوی نیز می باشد. همچنین واکس های مخصوص بدنه خودرو، علاوه بر اینکه موجب جلای سطح بدنه می شوند، تا مدتی طولانی از بدنه خودرو در مقابل آلودگی ها و گرد و غبار محافظت می نمایند.

 

اسپری پاشش مواد شوینده

این وسیله مخزنی برای نگهداری و پاشش مواد شوینده به صورت دستی می باشد. ویژگی این ابزار آن است که با دارا بودن فشار پرکن دستی، فرد را از فشردن پی در پی ماشه بی نیاز نموده و با هر بار پر کردن فشار مخزن و نگهداشتن ماشه، تا چند دقیقه با قدرت مناسب و به صورت یکنواخت مایع را بر روی سطح پاشش می کند. این ابزار برای پاشش انواع شوینده های اسیدی و بازی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دستمال میکروفایبر

این نوع از دستمال ها برای نظافت سطوح مختلف همچون سطوح داخلی و خارجی خودرو بسیار مناسب هستند. دستمال های میکروفیبر دارای بار الکتریکی مثبت بوده و به راحتی می توانند آلودگی ها را که دارای بار الکتریکی منفی هستند به خود جذب نمایند. دستمال میکروفیبر قابلیت جذب رطوبت و خشک کردن سطح بدنه را نیز دارد. همچنین برای نظافت شیشه های خودرو با کیفیت بالا نیز می توان از این دستمال ها استفاده نمود و از پاک شدن کامل لکه ها مطمئن بود.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید