پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
نگهداری از کارواش اتوماتیک

چک لیست اقدامات حفظ و نگهداری از کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

کارواش ها برای شستشوی خودرو ها از تجهیزات مخصوص دستی و اتوماتیک بهره می برند. این تجهیزات عملکرد صحیح و موثر شستشوی خودرو را تضمین نموده و بنابراین همواره باید در شرایط ایده آل باشند. نقص در سیستم پاشش آب، برس زنی و مشکلات دیگر محیطی و تجهیزات کارواش اتوماتیک و دستی بر روی نتیجه فرآیند و رضایت مندی مشتری ها موثر است. نگهداری و بازبینی منظم حفظ بهره وری و سودمندی عملکرد کارواش ضرورت دارد. از همه مهم تر نقص در عملکرد های تجهیزات باعث اختلال و وقفه در فرآیند شستشو می شود. در این مقاله چک لیست نگهداری از کارواش ها به منظور حفظ عملکرد شستشو بصورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالیانه تشریح می گردد.

اقدامات روزانه قبل از شروع کار کارواش

نگهداری از کارواش اتوماتیکاولین اقدام مهم روزانه در کارواش برای اطمینان از فرآیند شستشو، تست سیستم کارواش اتوماتیک یا دستی 30 دقیقه قبل از باز شدن مجموعه می باشد. برای اینکار تجهیزات را مهیا نموده و بدون وسیله نقلیه آنها را تست کنید. این قدم هرگونه عیب احتمالی سیستم ها و یا نشتی را فاش می کند. گام بعدی انجام این فرآیند با وجود یک خودرو در محل کارواش است. نحوه تماس برس کارواش اتوماتیک و چگونگی اعمال مواد شوینده توسط سیستم در این فرآیند تست مشخص می شود. در نتیجه می توان از صحت عملکرد سیستم پاشش محلول شستشو و سیستم برس زنی اطمینان حاصل نمود. تمیزی دیوار ها و سطوح کف، بررسی محل خروج آب، بررسی علائم ورود و خروج، بررسی سیستم گرمایشی، صحت عملکرد خشک کن و آرک ها مجموعه از دیگر اقدامات مهم روزانه برای نگهداری و مدیریت کارواش هستند.

اقدامات روزانه در پایان روز

در پایان روز بعد از اینکه آخرین خودرو از کارواش خارج شد، یک سری اقدامات تعمیر و نگهداری باید انجام شود تا روز بعد بتوان مجموعه را مدیریت کرد. بعضی از این اقدامات شامل بررسی مخازن مواد شوینده، سالم بودن نازل ها، آسیب تجهیزات می شود. بعد از این بازرسی ها، نوبت به تمیز کردن مجموعه می رسد. خروج زباله ها و تخلیه جاروبرقی ها و خاموش کردن سیستم ها از جمله این اقدامات می باشد.

اقدامات هفتگی

نگهداری از کارواش اتوماتیککارواش اتوماتیک دارای نوار نقاله ای است که خودرو روی آن کشیده می شود. این نوار نقاله باید بصورت هفتگی روغن کاری گردد. روغن کاری سایر تجهیزات از دیگر اقداماتی است که باید بصورت هفتگی صورت گیرد.

اقدامات ماهیانه

در مراکز کارواش تجهیزات و سیستم های مختلف وجود دارد که بعضی از آنها باید بصورت ماهیانه کنترل شوند. روغن کاری دمنده های خشک کن، روغن کاری یاتاقان های نوار نقاله و بررسی موتور های الکتریکی از جمله این اقدامات مهم هستند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید