پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
شستشو قطار با استفاده از قطار شوی اتوماتیک

شستشو قطار با دستگاه قطار شوی اتوماتیک و پارامتر های تاثیر گذار در ساخت آن

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

همه ما اطلاعاتی درباره دستگاه های قطار شوی اتوماتیک و نحوه شسشتو انواع خودرو با آن داریم، اما چگونگی شستشو قطار می تواند موضوع جالبی باشد. سیستم شستشو در قطار به علت برخورداری از طول زیاد، ارتفاع و… ، کمی متفاوت خواهد بود. دستگاه های شستشو قطار تقریبا سفارشی ساز هستند و بسته به نوع قطار ساخته می شوند. قدرت عملکرد در قطار، طول آن و قسمت جلویی لوکوموتیو ، سه عامل تاثیر گذار پایه ای در تعریف فضای شستشو هستند. هر کدام ازین پارامتر ها، به دلایل متفاوتی اهمیت پیدا کرده اند که در ادامه به بررسی تک به تک آن ها خواهیم پرداخت.

علت اهمیت منبع انرژی در قطار شوی اتوماتیک

ساخت دستگاها قطار شوی اتوماتیک با توجه به منبع تغذیه قطار انجام می گیرد و این بدین صورت است که منبع تغذیه مشابهی برای ریل انشعابی برای شستشو قطار وصل می شود که در حین حرکت در عملیات شسشو منابع تغذیه باهم بخواند. قطار ها معمولا با سیستم قطار شوی اتوماتیک ‘حرکت قطار داخل تونل’ شستشو داده می شوند که تشابه بسیار زیادی به کارواش تونلی اتوماتیک دارد که بدین صورت است که قطار در راستای دستگاه حرکت می کند و تحت ماژول های مختلف شستشو می شود. تفاوت کارواش اتوماتیک و قطار شوی اتوماتیک در این است که طول دستگاه قطارشو بسیار بیشتر است.

قطار ها از نظر نوع منبع تغذیه شامل دو دسته می شوند:

قطار با منبع تغذیه الکتریکی

قطار های الکتریکی با یک خط تماس سرباره ای تغذیه می شوند که بصورت موازی به خطوط راه آهن وصل شده و به وسیله پنتوگراف(یک نوع آنتن) قطار را به حرکت در می آورند.

شستشو قطار با قطار شوی اتوماتیک

قطار با منبع تغذیه دیزلی

این نوع از منبع تغذیه در قطار باعث می شود که قطار نیاز به خط تماس ندارد پس احتیاجی به مطابق شدن با قطار شوی اتوماتیک نخواهد داشت.

طول قطار، پارامتری مهم در ساخت قطار شوی اتوماتیک

میدانیم که طول یک قطار بسیار بیشتر از طول اتوبوس یا کامیون است، به همین جهت، ساختار قطارشو، با سیستم کارواش اتوماتیک ماشین سنگین متفاوت خواهد بود. به علت تونلی بودن، طول دستگاه قطار شوی اتوماتیک باید بسیار زیاد باشد و تجهیزات بیشتری نیز لازم دارد. طول یک قطار استاندارد حدود 250 متر است در حالی که طول قطار های سریع السیر در حدود 130-150 متر است. طول قطارشو و تعداد ماژول هایی که روی دستگاه شستشو نصب می شوند، بسته به نوع قطار متفاوت خواهد بود.

سفارشی سازی قطارشوی، برای دسترسی کامل به قسمت جلویی

یکی از عوامل تاثیر گذار در ساخت قطارشوی، نمای جلویی قطار است که با توجه به نوع قطار ها متفاوت بوده و بای به آن توجه داشت. علت اهمیت شکل ظاهری قسمت جلو قطار این است که دستگاه قطار شوی اتوماتیک باید به گونه ای ساخته شود که بطور کامل همه قسمت های جلویی قطار شستشو شوند. برای مثال قطار های تندرو ظاهر آیرودینامیکی دارند که با توجه به سختار آن می توان دستگاه مناسبی برای شستشو بهتر قطار ساخت.

سیستم شستشو با قطار شوی اتوماتیک

مراحل شستشو قطار در دستگاه قطارشو، همانند گام های شستشو خودرو در کارواش اتوماتیک تونلی است. در ابتدا آب اعمال می شود که معمولا آب بازیافتی است و برای کندن اجرام جامد از روی قطار، این مرحله طی می شود. در فاز بعدی، نوبت به اعمال مواد شوینده می رسد و همزمان با پاشش مواد شوینده، برس هایی شروع به چرخش میکنند. پس از گذشت مدتی و اثر کردن مواد شوینده روی سطح، قطار به برس ها می رسد و برس ها شروع به مالش سطح قطار می کنند. این برس ها می توانند عمودی، افقی و یا جدا شونده برای شستشو جلوی قطار باشند. سرعت قطار در حین انجام ادامه ی فرایند در حدود 3 تا 5 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

 

شستشو قطار بوسیله دستگاه قطارشویشستشو قطار بوسیله دستگاه قطارشوی

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید