پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

مراکز کارواش در آینده ها چگونه خواهد بود؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

علم و تکنولوژی با سرعت بالا در زمینه های مختلف در حال رشد است. صنعت کارواش نیز همپا با دیگر صنایع به مرور در حال رشد و توسعه در زمینه تجهیزات شستشوی خودرو می باشد. در سال های اخیر، دستگاه های کارواش اتوماتیک تحول شگرفی را در فرآیند های شستشو و خشک کردن خودرو ها بوجود آورده اند. حال سوالی که پیش می آید این است که اینده کارواش و تجهیزات شستشوی خودرو به چه سمتی خواهد رفت. جواب این سوال در این مقاله بیان و تشریح می شود.

مقدمه

کارواش اتوماتیک بدون برسکارواش ها برای شستشوی خودرو ها از تجهیزاتی بهره می برند که سرعت و کیفیت فرآیند را نسبت به روش دستی تا حد قابل توجهی افزایش می دهند. کارواش های دستی دارای تجهیزات فشار قوی و مراکز کارواش اتوماتیک از دستگاه های خودکار شستشوی می باشند. نسل جدید مراکز شستشوی خودرو، امروزه کارواش اتوماتیک همراه با تجهیزات پیش فرض یا اختیاری هستند. کارواش تونلی و دروازه ای از انواع این دستگاه ها هستند که در عملکرد با یکدیگر شباهت دارند ولی از نظر ساختار متفاوت اند. پیش بینی می شود در چند سال آینده کارواش ها به مراکزی هیجان انگیز با جلوه های بصری زیبا تبدیل گردند. در ادامه به تغییراتی پرداخته می شود که احتمال می رود در مراکز کارواش آینده لحاظ شود.

کارواش نا محدود

ارائه خدمات پوشاک، غذا و دیگر خدمات در کنار کارواش یکی از ایده های جالبی است که می تواند برای مشتریان در نظر گرفته شود. پیش بینی می شود این ایده تا 5 سال آینده بطور قابل توجهی رشد می کند و مشتریان مخصوص به خود را جلب می کند. این کارواش های پر طرفدار بصورت انحصاری بوده و خدماتش را فقط به اعضای کارواش ارائه می نماید. ایجاد وفاداری به مجموعه یک مزیت برای چنین کارواش هایی محسوب می شود اما نحوه کاهش هزینه ها یک چالش برای آن ها می باشد.

ایجاد جلوه های بصری

کارواش اتوماتیک استفاده از چراغ های LED رنگارنگ در کارواش و بر روی تجهیزات و ورودی یک ایده مناسب می باشد که به تازگی بکار گرفته شده است. این جلوه های بصری مجموعه را زیباتر و جذاب تر نشان داده که در جلب مشتری تاثیر دارد. طراحی این چراغ ها قابل تغییر بوده و در ترغیب بیشتر مشتری ها برای دیدن آن ها در حین شستشوی خودرو تاثیر دارد.

سیستم خودکار

سیستم های خودکار در مراکز شستشوی خودرو بطور چشم گیری رو به افزایش است. امروزه سیستم هایی برای نظارت منظم بر روی درب ها، مصرف مواد شیمیایی، دما، کانوایر حرکتی و دیگر تجهیزات کارواش طراحی شده اند. این سیستم ها مشکلات و موارد تعمیر و نگهداری رو بهتر و سریع تر اطلاع رسانی نموده تا مالک کارواش سریع تر از آن ها با خبر شود.

سرعت خدمات

کارواش تونلیکارواش های تونلی در حال حاضر سریع ترین مراکز شستشوی خودرو هستند که در کم تر از 3 دقیقه می توانند خودرو را شستشو دهند. همچنین امکان شستشوی همزمان چند خودرو در بخش های مختلف تونل، سرعت بالای ارائه خدمات را سبب شده است. کارواش های اتوماتیک بدون برس عملکرد سریع تری نسبت به این دستگاه ها دارند و امروزه در مدل های متنوع تری تولید می شوند. بعضی از مدل های این نوع کارواش تا حدود 30 خودرو را در یک ساعت شستشوی می دهند. در واقع مراجعین به این کارواش ها، پول بیشتری را برای یک مدت زمان کمتر پرداخت می نمایند. پیش بینی می شود در آینده بعضی از این مدل ها، در حدود 30 ثانیه یک شستشوی موثر را انجام دهند.

انرژی تجدید پذیر

پیش بینی می شود در چند سال آینده، از پنل های خورشیدی در مراکز کارواش استفاده شود. این پنل ها می توانند در جهت گرم کردن آب، گرمایش سطح کف و یا سیستم بازیابی بکار گرفته شوند. انرژی تجدید پذیر خورشید سهم بزرگی در کاهش هزینه های کارواش ها خواهد داشت.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید