پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

کارواش ماشین سنگین بهترین گزینه در شستشوی خودرو های سنگین

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

خودرو های سنگین و بزرگی چون کامیون ها، تریلر ها و انواع اتوبوس های شهری و بین شهری به واسطه فعالیت و وظیفه ایی که دارند ساعت های متمادی و طولانی در حال رانندگی در سطح خیایان ها و جاده ها می باشند.حضور بیش از حد این وسایل در فضای باز و مواجهه با انواع نزولات آسمانی و جوی، پرتو های خورشید و انواع آلودگی ها و جرم هایی که در اثر حرکت لاستیک ها از روی سطوح آسفالت کنده شده و به سطح خودرو ها می چسبند، با گذر زمان علاوه بر اینکه می تواند موجب تخریب رنگ بدنه خودرو شود، با تاثیر بر روی سطح خودرو، عمر مفید آن را نیز کاهش می دهد. از این رو شستشو و نظافت مداوم این خودرو های سنگین علاوه بر اینکه باعث درخشش آنها می شود با از بین بردن آلودگی ها موجب حفاظت از رنگ بدنه خودرو می گردد. البته استفاده از شیوه های سنتی و دستی شستشو به خاطر ابعاد بزرگ و اررگونومی ویژه ایی که این خودرو ها دارند، کارآیی لازم را نداشته و علاوه بر هزینه بالا کیفیت مطلوبی نیز نخواهد داشت. از این رو استفاده از کارواش ماشین سنگین نه تنها زمان لازم برای شستشو را کاهش می دهد بلکه با کیفیت بالاتری خودرو ها را نظافت می نماید.


کارواش اتوماتیک ماشین سنگین

کارواش ماشین سنگین یا باس واشکارواش ماشین سنگین در دو مدل متحرک و ثابت می باشند. نوع متحرک این کارواش ها از نوع کارواش های دروازه ایی بوده و شباهت فراوانی به آنها دارد. در این مدل از کارواش ها خودرو ثابت و ایستا بوده و تجهیزات کارواش بر روی ریل های متحرک نصب شده اند و با حرکت رو به جلو و عقب تجهیزات، خودرو ها شسته و نظافت می شوند در حالیکه در کارواش های ثابت، تجهیزات ایستا بوده و خودرو به واسطه راننده یا اپراتور و با توجه به دستورات و سیگنال های ارسالی از دستگاه به داخل حرکت می نماید. این دستگاه های کارواش اتوماتیک مجهز به دو برس عمودی برای شستشوی سطوح جانبی و یک برس افقی به منظور نظافت و شستشوی سطوح جلو، عقب و سقف خودو ها می باشند. کاواش ماشین سنگین فاقد دستگاه خشک کن می باشد. در این کارواش ها به منظور تسریع در فرآیند و زمان خشک شدن سطح بدنه از واکس های خشک کن استفاده می نمایند. این دستگاه ها قابلیت نصب وسایل جانبی چون سیستم های بازیافت و تصفیه آب، زیر شوی و تجهیزات پیش شستشوی را دارند.


سیستم بازیافت و تصفیه آب در کارواش ماشین سنگین

کارواش ماشین سنگین و سشتشوی اتوبوسشیوه های سنتی و دستی نظافت و شستشوی خودرو های سنگین به حجم قابل ملاحظه ایی آب نیاز دارد. در حالیکه با استفاده از کارواش ماشین سنگین نه تنها حجم آب مصرفی کاهش می یابد بلکه با تجهیز کارواش اتوماتیک به سیستم تصفیه و بازیافت آب کاهش قابل ملاحظه ایی در مصرف آب خواهیم داشت. سیستم بازیافت و تصفیه آب با جداسازی مواد فیزیکی و شیمیایی آب مصرف شده در شسشتوی خودرو ها، باعث ارتقا کیفیت آب شده و مجددا آن را به چرخه شستشو باز می گرداند. معمولا از آب بازیافت شده در عملیات پیش شستشو و شستشو با مواد کارواش از آب بازیافتی استفاده می شود و آخرین مرحله آبکشی به منظور ارتقا کیفیت شستشو توط آب تصفیه شده انجام می گیرد.


سیستم زیر شوی خودرو در کارواش ماشین سنگین

کارواش ماشین سنگین و شستشوی زیر خودروماشین های سنگین به واسطه صرف زمان زیاد در جاده و خیابان ها مستعدد انواع آلودگی ها و جرم ها می باشند. شستشوی سطوح زیرین خودرو نه تمها در کیفیت شستشو تاثیر گذار است بلکه باعث افزایش عمر مفید تجهیزات و شاسی ها نیز می گردد. ابعاد بزرگ خودرو های سنگین و ماهیت آلاینده های چسبیده به سطوح زیرین نظافت دستی و سنتی این سطوح را غیر ممکن ساخته است، اما دستگاه کارواش ماشین سنگین با بهره گیری از سیستم کف شوی به راحتی این سطوح را شسته و نظافت می کند. این سیستم ها مجهز به نازل های پر فشار آب هستند که با پاشش آب پر فشار تمامی جرم ها و آلودگی ها را از این سطوح نظافت می کند.




لینک های مفید:

باس واش: فهرست محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید