پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
دستگاه کارواش

کارواش اتوماتیک ، از سرمایه گذاری تا سودآوری

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروزه با گسترش روز افزون خودرو ها در سطح خیابان ها و جاده ها، امور خدماتی و نظافتی مربوط به آن ها نیز توسعه یافته است. شستشوی خودرو و نظافت سطح داخلی و بیرونی آن از جمله این امور به حساب می آید. نسل پیشرفته تجهیزات نظافتی شستشوی خودرو ، کارواش اتوماتیک است که از یک سیستم هوشمند با قابلیت تنظیم دلخواه برنامه شستشو بهره می برد. کارواش اتوماتیک بدون دخالت دست و با استفاده از نازل های پاشش آب و فوم، برس های نرم و سیستم های آبکشی و خشک کن، در یک مدت زمان کم، وسیله نقلیه را شستشو می نماید. این دستگاه ها هم برای مالکان وسایل نقلیه و هم برای سرمایه گذاران سازنده کارواش دارای مزایای متعددی هستند. در این مقاله بطور ویژه به مباحثی در ارتباط با کارواش اتوماتیک از سرمایه گذاری تا سودآوری آن پرداخته می شود.

 

سرمایه گذاری جهت راه اندازی کارواش تمام اتوماتیک

راه اندازی کارواشسرمایه گذاری در هر کسب و کاری، با توجه به نیاز جامعه و درآمد زایی و سود دهی آن کسب و کار صورت می گیرد. سرمایه گذاری جهت راه اندازی دستگاه اتوماتیک کارواش نیز از این قاعده مستثنی نیست. افراد با راه اندازی این تجهیزات در یک مکان مناسب با جمعیت زیاد و دسترسی آسان، بهره مندی از پرسنل مجرب، تجهیزات کاملا حرفه ای و با کیفیت و تبلیغات گسترده می توانند در بلند مدت به سود دهی برسند. کارواش اتوماتیک دروازه ای یا تونلی بسته به وسعت محل نصب و بودجه سرمایه گذار، می تواند توسط افراد راه اندازی شود. مراحل پیش شستشو، پاشش شامپو، برس زنی، آبکشی و خشک کردن از بخش هایی هستند که وجود آن ها در افزایش جلب مشتری و دستیابی به سود بیشتر ضروری است. در مرحله خرید دستگاه شستشوی ماشین ، باید به اعتبار شرکت سازنده، کیفیت قطعات و تجهیزات و بکارگیری مواد شوینده مناسب توجه نمود.

 

رضایت مندی مشتری

مواد شوینده کارواشراه کار های مختلفی برای حفظ رضایت مشتری و مراجعه دوباره او به کارواش وجود دارد. مورد اول در این زمینه، انجام با کیفیت شستشو و عدم آسیب به وسیله است. بطور قطع، افراد هرگز به محلی که وسیله آن ها به خوبی تمیز نشده و حتی آسیب دیده، مراجعت نمی کنند. برای رفع تمام آلودگی ها بدنه، چرخ ها و شیشه ها خودرو، نیاز است تا از مایع شستشوی مناسب با قدرت پاک کنندگی بالا استفاده شود. جنس برس ها و دقت سیستم هوشمند تعیین موقعیت بدنه آن نیز در جدا نمودن آلودگی ها و عدم آسیب رسانی به وسیله تاثیر گذار است. مورد دوم، پایدار بودن تمیزی وسیله و کاهش جذب آلودگی ها می باشد. استفاده از واکس خشک کن و سیستم های خشک کن از تجهیزات مهم برای دستیابی به این هدف هستند. واکس خشک کن، علاوه بر براق نمودن بدنه، سبب کاهش احتمال جذب آلودگی می گردد. ایجاد جذابیت بیشتر در انجام عملیات شستشو نیز در رضایت مندی بیشتر مشتری تاثیر گذار است. بطور مثال می توان در مرحله پاشش مواد شوینده از مواد رایحه دار یا دارای رنگ های زیبا استفاده نمود.

 

حفظ کسب و کار

دستگاه کارواش اتوماتیکمالکان کارواش اتوماتیک کار دشواری در حفظ کسب و کار خود دارند. وقتی که افراد شخصا وسیله نقلیه خود را بوسیله کارواش سلف سرویس شستشو می دهند، خود مسئول نتیجه نهایی هستند اما در کارواش های اتوماتیک ، مالکان خودرو در هر مرحله مراجعه، انتظار عملکرد 100 درصدی و بدون نقص را دارند. بنابراین مسئولیت نتیجه نهایی کاملا متوجه دارندگان این تجهیزات است. یکی از راه کار های نتیجه بخش در این زمینه، استفاده از مواد شوینده ای است که در از بین بردن انواع آلودگی ها موثر باشد. نظافت منظم برس ها و حذف آلودگی های به دام افتاده درون آن نیز در حفظ عملکرد کارواش نقش دارد. بررسی منظم سیستم های کنترلی و قطعات بخش های مختلف کارواش و سرویس آن ها از دیگر وظایف مهم جهت حفظ عملکرد صحیح و ایمن دستگاه های شستشوی ماشین هستند.

 

تصمیم نهایی جهت راه اندازی دستگاه کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیکراه اندازی یک کارواش اتوماتیک، یک تصمیم بزرگ به حساب می آید. بنابراین افراد می بایست تمامی جوانب را برای حصول یک نتیجه موفقیت آمیز در نظر بگیرند. چند فاکتور مهم در این زمینه مورد توجه است. نیاز کافی برای راه اندازی یک کارواش اتوماتیک در یک شهر یا منطقه یکی از این فاکتور ها می باشد. اگر کارواش اتوماتیکی در شهر یا منطقه ای وجود ندارد، علت آن را بررسی کنید. اینکه ممکن است هزینه چنین کسب و کاری در آن محیط منطقی نباشد. از طرف دیگر محدودیت های مصرف آب در یک منطقه می تواند موجب جذابیت بیشتر کارواش برای شهروندان شود. مناطقی با گرد و خاک زیاد یا کوهستانی و سرد به دلیل نمک و گل و لای موجود در جاده ها نیز برای راه اندازی کارواش مناسب اند. فاکتور دیگر در تصمیم گیری جهت راه اندازی کارواش، زمان مورد انتظار جهت سود دهی می باشد. این تجهیزات، زمانی را برای بازگشت سرمایه و سود دهی نیاز دارند. بنابراین بررسی کنید چه زمانی می خواهید سرمایتان بازگردد.

 

خدمات جدید جهت افزایش سود آوری

زیرشویی کارواشارائه خدمات با کیفیت در مراکز کارواش، موجب رضایت مندی مشتری ها و مراجعه دوباره آن ها می شود. بنابراین بهتر است در کنار استفاده از تجهیزات مناسب و مواد شوینده با کیفیت، هر چند وقت یکبار خدماتی به مجموعه اضافه شود. واکس خشک کن جهت براق کردن سطح خودرو و کاهش جذب آلودگی بدنه، جاروبرقی جهت نظافت داخل خودرو، سیستم های مکانیزه زیرشویی جهت رفع آلودگی های عمیق سطح زیرین وسیله و دستگاه های نیمه اتوماتیک شستشوی کفی از جمله خدماتی هستند که می توان جهت افزایش سود دهی از آن ها بهره برد.

 

لینک های مفید :

کارواش مکانیزه : لیستی از تجهیزات نظافتی

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید