پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

برس های دستگاه کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

دستگاه های کارواش اتوماتیک متشکل از سیستم های یکپارچه و بخش های متفاوت می باشند که عملکرد هر یک از این سیستم ها متفاوت بوده و در پایان عملیات شستشوی، اتومبیل کاملا پاکیزه و به دور از لکه و آلودگی می گردد. از مهم ترین تجهیزات کارواش و شستشوی خودرو، برس ها می باشند که در انواع و اندازه های متفاوتی بر روی این دستگاه ها تعبیه می شوند و عواملی همچون کیفیت و کارایی برس ارتباط مستقیمی با عملکرد مفید دستگاه های کارواش اتوماتیک دارد.

انتخاب برس مناسب

کارواش برس ها در دستگاه کارواش نقش عمده ای در حذف آلودگی ها از قسمت های متفاوت خودرو ایفا می نمایند و لذا توجه کیفیت آنها و جنس برس بسیار حائز اهیمت می باشد. به طبع انتخاب نادرست برس تبعات بسیاری همچون عدم پاکسازی مناسب آلودگی ها از قسمت های متفاوت بدنه و در برخی موارد آسیب به رنگ بدنه اتومبیل را به دنبال دارد بنابراین میزان سختی برس و جنس الیاف آن از مهم ترین فاکتورهای مد نظر در انتخاب برس می باشد که امروزه نسل جدید برس های کارواش به بازارهای جهانی معرفی شده اند که از میزان تراکم مناسبی داشته و در صورت برخورد با آلودگی ها به راحتی لایه های سخت آلاینده را از بدنه خودرو جدا نموده و سبب جلادهی هرچه بیشتر خودرو پس از پایان فرآیند شستشوی می شوند. از طرفی انعطاف پذیری بالای الیاف برس امکان پاکسازی آلودگی ها از میان شیارها و خطوط موجود در بدنه خودرو را فراهم آورده و هیچ گونه خط و خشی بر بدنه ایجاد نخواهند کرد.

 

انواع برس های دستگاه کارواش

کارواش بخش های متفاوت بدنه خودرو اعم از شیشه ها، سقف، درب ها، رینگ، آیینه بغل ها و سایر قسمت های برنه خودرو در معرض آلودگی های بسیاری قرار می گیرند که زدودن آلودگی ها از هر یک از این قسمت ها با وجود انواع برس های موجود بر دستگاه کارواش اتوماتیک امکان پذیر می گردد.

 

 

 

برس های افقی

کارواش بخش هایی همچون سقف خودرو، شیشه جلویی اتومبیل و همچنین شیشه پشت به کمک برس های افقی مورد نظافت قرار می گیرد این برس ها به صورت غلطکی حرکت نموده و با حرکت مداوم آنها بر قسمت های ذکر شده، آلودگی ها را از اینگونه سطوح می زدایند. میزان فشار وارده بر سطح از طریق این برس ها کاملا مناسب بوده و این فشار هیچگونه آسیبی به بدنه خودرو وارد نمی نماید.

 

 

 

برس های عمودی

کارواش زدودن آلودگی ها از بدنه خودرو توسط برس های عمودی صورت می پذیرد که این برس ها در طرفین اتومبیل قرار گرفته و به منظور شستشوی شیشه های کناری اتومبیل زاویه تقریبی 10 درجه به خود گرفته و آلودگی ها را از سطح شیشه های مورب خودرو نیز پاک می نمایند. این برس ها همچنان عملیات شستشوی آینه بغل ها را نیز به انجام می رسانند و به محض رسیدن به آیینه ها جهت چرخش برس تغییر نموده و از آسیب به آنها جلوگیری به عمل می آید.

 

 

برس های رینگ شوی

کارواشبرس های عمودی به دلیل عدم دسترسی به رینگ های اتومبیل توان شستشوی آنها را ندارند از این جهت برس های رینگ شوی به منظور حذف آلودگی ها از رینگ ها تعبیه شده اند و این برس ها به صورت دیسکی شکل بوده و جهت برخورداری از حداکثر دسترسی به بخش های درونی رینگ خودرو، در دو جهت حرکت می نمایند که در نتیجه رینگ خودرو کاملا درخشنده و زیبا می گردد.

 

 

تنظیم برس به صورت اتوماتیک

تنظیم زاویه برس، جهت چرخش برس، فعال سازی و یا غیر فعال نمودن برس ها در دستگاه کارواش اتوماتیک به صورت کاملا اتوماتیک صورت می پذیرد و بدون نیاز به اجرای تنظیمات توسط نیری انسانی برس ها در وضعیت مناسبی به صورت خودکار فعال می گردند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید