پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

رعایت نکات ایمنی در مراکز کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

در مراکز کارواش اتوماتیک رعایت نکات ایمنی به منظور محافظت از مراجعین، کارکنان و جلوگیری از خطرات احتمالی الزامی می باشد. استاندارد های بین المللی (OSHA) و (ICA) همواره در تلاش جهت ایجاد اطلاعات و راهبرد های موثر و در دسترس جهت ایجاد امنیت هر چه بیشتر می باشند که دستگاه های کارواش اتوماتیک ساخت کمپانی ISTOBAL به تبعیت از این استانداردهای جهانی طراحی و عرضه می گردند. تجهیزات کارواش ساخت این کمپانی بسیار ایمن می باشند اما رعایت سایر نکات به منظور حفظ سلامت افراد و جلوگیری از آسیب به اتومبیل ها ضرورت دارد که در این مقاله به بررسی نکات ایمنی لازم الاجرا در مراکز کارواش اتوماتیک می پردازیم.

ایمنی مراجعین مراکز کارواش

به منظور اطلاع هر چه بیشتر رانندگان از شرایط محیط در مراکز کارواش استفاده از تابلو ها، علائم و نشانگر ها می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. در اینصورت رانندگان در بدو ورود خود به این مراکز دچار سانحه و آسیب نشده و به محض مشاهده این علائم و هشدار ها تصمیمات صحیحی را اتخاذ می نمایند که به دنبال آن روند شستشوی اتومبیل آنها با حفظ امنیت خودرو و سلامت سرنشین اتومبیل طی خواهد شد.

 

نشانگر “زمین لغزنده”

کارواش اتوماتیکروند شستشوی اتومبیل با استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک با استفاده میزان مناسبی آب و مواد شوینده همراه می باشد که این مواد سطح زمین را لغزنده می نمایند. استفاده از علائم هشدار “زمین لغزنده” راننده را از شرایط محیط مطلع می نماید که در صورتی که نیاز به خارج شدن از اتومبیل باشد با علم به این حقیقت و با احتیاط در آن بخش ها قدم بگذارد.



 

هشدار “کاهش سرعت “

کارواش اتوماتیکدر هنگام ورود به دستگاه کارواش اتوماتیک رعایت سرعت مجاز الزامی می باشد زیرا در صورت افزایش سرعت اتومبیل خطر برخورد با سایر اتومبیل ها و یا دستگاه کارواش افزایش خواهد یافت. با استفاده از این علامت هشدار راننده از سرعت مطمئنه در این مراکز اطلاع یافته و با سرعت مجاز در مراکز کارواش حرکت می نماید.





 

استفاده از چراغ های هشدار دهنده

کارواش اتوماتیکاستفاده از چراغ ها در رنگ های متفاوت در بخش های مختلف مراکز کارواش امکان کنترل و تصمیم گیری مطلوب را می دهد. وجود چراغهای رنگی در بخش های متفاوت دستگاه همچون ورودی ها مشاهده تمامی قسمت های دستگاه را سهولت بخشیده و در این صورت راننده اتومبیل به صورت مناسب تری در اتومبیل را هدایت می نماید.



 

ایمنی کارکنان مراکز کارواش

کارکنان در مراکز کارواش نقش عمده ای را در روند کار و فعالیت ایفا می نمایند لذا حفظ ایمنی و سلامت آنها از مهم ترین فاکتور های مد نظر در این مکان ها می باشد. از سویی دیگر به منظور جلوگیری از توقف فعالیت در مراکز کارواش رعایت نکات ایمنی توسط کارکنان این مراکز ضرورت می یابد.



 

استفاده از لباس ایمنی

کارواش اتوماتیکپوشش کارکنان در مراکز کارواش جهت حفاظت از اعضای بدن افراد در برابر عوامل و خطرات احتمالی از اهیمت بالایی برخوردار می باشد. الیاف پارچه لباس ایمنی مناسب کارواش به گونه ای است که مقاومت بالایی در برابر خوردگی و پارگی داشته و آب تحت هیچ شرایطی بدان نفوذ نخواهد کرد. در این صورت کارکنان با پوشیدن این لباس می توانند در برابر خطرات احتمالی ناشی از برخورد ناگهانی آب فوق فشار قوی و یا برخورد با بخش های تیز و برنده در امان باشند.



 

آموزش کافی و مشاهده دستورالعمل ها

کارواش اتوماتیکافراد جهت کار در مراکز کارواش نیاز به کسب اطلاعات کامل از دستگاه کارواش اتوماتیک دارند تا در مواجهه با شرایط متفاوت تصمیمات مناسبی گرفته و از خود در برابر بسیاری از خطرات حفاظت نمایند. اطلاع از نحوه نگهداری صحیح از دستگاه کارواش اتوماتیک به منظور افزایش طول عمر تجهیزات کارواش و چگونگی استفاده از مواد شوینده کارواش برای کارکنان این مراکز الزامی می باشد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید