پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش

پیشگیری از اتفاقات احتمالی در کارواش با سرویس دوره ای تجهیزات

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

در کارواش های امروزی مانند کارواش تونلی و کارواش دروازه ای که به صورت کاملا مکانیزه عمل می کنند، در نظر گرفتن ایمنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. یکی از عوامل مهمی که ایمنی در کارواش را افزایش می دهد، پیشگیری از خطر به کمک یک برنامه تعمیرات و نگهداری دوره ای تجهیزات است. فقدان برنامه دوره ای تعمیرات و نگهداری احتمال خرابی تجهیزات و ایجاد آسیب های جبران ناپذیر را افزایش می دهد. در این مقاله به موارد ضروری در یک برنامه تعمیرات و نگهداری استاندارد کارواش پرداخته خواهد شد.

 

طراحی یک برنامه سرویس دوره ای در کارواش

امروزه، تدوین یک برنامه مدون برای بررسی دوره ای قطعات و تجهیزات دستگاه کارواش، امری ساده می باشد. این برنامه شامل یک لیست از کارهایی است که انجام عملیات بررسی قطعات و ثبت نمودن نتایج می باشد. برخی از تولید کنندگان تجهیزات کارواش دستورالعمل های ساده و کاربردی را به همین منظور ارائه می کنند تا کاربران و اپراتورهای کارواش به راحتی بتوانند با سرویس های دوره ای تجهیزات از خرابی ناگهانی قطعات و آسیب های احتمالی پیشگیری کنند. برخی از مواردی که می تواند به طراحی یک لیست سرویس دوره ای کمک کند به صورت مختصر در ذیل اشاره می شود:

 

1. قطعات و تجهیزات گوناگون دستگاه کارواش اتوماتیک مشخص گردد و طول عمر هر قطعه را به طور میانگین تخمین زده و دوره سرویس را در حدود زمان تخمینی تعیین شود. این امر باعث می شود تا قبل از آن که قطعات دچار از کارافتادگی وخرابی باقی تجهیزات شوند، با کمترین هزینه تعویض گردند.

 

2. مامور بررسی هر قطعه باید به دستورالعمل های مرتبط با قطعه دسترسی کامل داشته باشد تا بتواند بر اساس آن و طبق استاندارد تعیین شده عملیات بررسی و چک کردن تجهیزات مقرر شده را به پایان برساند. در صورتی که دستورالعملی برای انجام اینکار طراحی نشده باشد، نتایج حاصل از بررسی قابل استناد نخواهد بود و می تواند متغیر باشد.

 

3. آیتم های بررسی را به دسته های روزانه، ماهانه و سالانه دسته بندی کنید. این امر کمک می کند تا دنبال نمودن مراحل بازبینی تجهیزات توسط مامور بازرسی بسیار آسان باشد. برای تنظیم نمودن این دسته بندی می توان از دستورالعمل های شرکت سازنده تجهیزات کارواش کمک گرفت.

 

4. بررسی قطعات و تجهیزات الکتریکی در اولویت اول قرار دارند و باید به طور مرتب چک و بررسی شوند. در محیطی مانند کارواش که در مجاورت با آب قرار دارد وجود تجهیزات الکتریکی معیوب و خارج از استاندارد خطر بزرگی محسوب می شود. خطر برق گرفتگی یکی از شایع ترین عواقب خرابی تجهیزات الکتریکی می باشد که آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید